Vraag

Play 5 (gen 2) niet meer zichtbaar

• 22 september 2017
  • 27 reacties
  • 1113 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Mijn play 5 (gen 2) is plotseling uit mn Sonos netwerk.
Ik had hem ingesteld als "Eetkamer".
Heb mn complete netwerk (modem, router etc.) opnieuw opgestart maar zonder reslutaat. Vervolgens de play 5 ge-reset naar de fabrieksinstellingen maar ook dat werkt niet. Onvindbaar en wordt niet gedetecteerd door de sonos app. (via "speler toevoegen")

Ik heb 2 diagnoses gemaakt:

Oranje licht brandt continue: 7871271

Groen licht knipperend: 7871265

De instructies vertellen dat de knop ingedrukt gehouden dient te worden tot dat het belletje hoorbaar is. Dit is hoorbaar maar vervolgens detecteerd de app hem niet....

Graag uw oplossing.

27 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
He tim diagnose nummer is 1879682004
Zie dat je al contact per mail hebt opgenomen onder case nummer: 00672849
He tim diagnose nummer is 1879682004
Reputatie 7
Badge +2
Wil je verzoeken de Play:5 2e generatie speaker bekabeld op het netwerk aan te sluiten met ethernet kabel, zodat deze gevonden word in de Sonos software.
Als deze naar voren komt in de software, graag via de Instellingen -> Geavanceerde Instellingen een diagnose aanmaken.
Je zult een bevestiging's nummer zien staan op uw scherm, en dit nummer wil ik je vragen naar mij terug te koppelen in je bericht.
Beste,

Ik heb sinds gisteren problemen met mijn play 5 gen 2 zie hem ineens niet meer in mijn kamers staan. Aangesloten met een utp kabel dan doet ie het gewoon zodra de utp kabel eruit gaat stopt de muziek direct weer en is de play 5 niet meer zichtbaar. Woonkamer surround en de rest van het huis doet het gewoon.
Iemand een oplossing? Met vriendelijke groet dennis kwint
Reputatie 7
Badge +2
Ik heb hetzelfde probleem. Sonos 5 tweede gerenatie plotseling niet meer zichtbaar in de app. Ik heb de router gereset en alles afgesloten. Daarna nog steeds niet zichtbaar. Na aansluiten op kabel wel zichtbaar maar zodra de kabel is afgekoppeld verdwijnt de speaker uit mijn sonos app. Ik heb de speaker weer aangesloten op de kabel en vervolgens handmatig uit de groep verwijderd en geprobeerd opnieuw toe te voegen. Via connect knop krijg ik groen knipperend lampje op de speaker maar de app vind de speaker niet. Ik krijg de volgende melding: "Not connected, Your Sonos Product was not found".

Met kabel krijg ik de speaker nu niet naar behoren toegevoegd. In eerste instantie lijkt het te lukken maar zodra ik bij "tunen" aankom dan krijg ik de volgende melding: "Speaker Problem'. Na overslaan tunen en een tijdje wachten verschijnt de speaker (terwijl deze met kabel is aangesloten) weer in de app.

Ik lees hierboven dat ik diagnose moet uitvoeren en moet doorsturen voor reactie. Hierbij het bevestigingsnummer: 1780602284.

Het lijkt erop dat de Wifi Connecter in de speaker niet meer werk. Graag hulp bij een oplossing.

Mail verzonden onder ticket: 00390894
Zie hier graag antwoord op terug.
Ik heb hetzelfde probleem. Sonos 5 tweede gerenatie plotseling niet meer zichtbaar in de app. Ik heb de router gereset en alles afgesloten. Daarna nog steeds niet zichtbaar. Na aansluiten op kabel wel zichtbaar maar zodra de kabel is afgekoppeld verdwijnt de speaker uit mijn sonos app. Ik heb de speaker weer aangesloten op de kabel en vervolgens handmatig uit de groep verwijderd en geprobeerd opnieuw toe te voegen. Via connect knop krijg ik groen knipperend lampje op de speaker maar de app vind de speaker niet. Ik krijg de volgende melding: "Not connected, Your Sonos Product was not found".

Met kabel krijg ik de speaker nu niet naar behoren toegevoegd. In eerste instantie lijkt het te lukken maar zodra ik bij "tunen" aankom dan krijg ik de volgende melding: "Speaker Problem'. Na overslaan tunen en een tijdje wachten verschijnt de speaker (terwijl deze met kabel is aangesloten) weer in de app.

Ik lees hierboven dat ik diagnose moet uitvoeren en moet doorsturen voor reactie. Hierbij het bevestigingsnummer: 1780602284.

Het lijkt erop dat de Wifi Connecter in de speaker niet meer werk. Graag hulp bij een oplossing.
Reputatie 5
Badge +2
Ik stuur je even een PM.
Ik heb hetzelfde probleem. Mijn Play5 vindt geen wifi en bij het verbinden, brandt er een oranje kleur. Ik heb een diagnose laten uitvoeren toen ie (als het goed is) wel zichtbaar was: 125111518.

Alvast bedankt voor het antwoord.
Reputatie 5
Badge +2
Ik stuur je even een DM berichtje.
Ook ik heb sinds een paar maanden problemen met mijn Play:5 gen2 speaker dat ik deze niet meer krijg aangesloten op het WiFI netwerk. Hij wordt wel herkend als ik deze op de router aansluit. Ik heb een diagnose gestuurd. Het bevestigingsnummer is: 1945079888. Graag hoor ik uw reactie.

Mvg. Erwin
Reputatie 5
Badge +2
Post het bevestigings nummer in dit topic, we kunnen helaas niet zien dat er een diagnose verzonden wordt.
Hallo nick de speakers model 5 bedraad aangesloten (nog steeds geen geluid).
Test rapport verzonden maar nog geen reactie?
Reputatie 4
Badge +3
Amerikana, dan graag dezelfde stappen uitvoeren zoals aan anderen is gevraagd in dit topic:
- Sluit de Play:5 gen2 speaker aan met kabel op de router
- Probeer ze op deze manier te verbinden
- Stuur dan een diagnose naar ons toe via Meer > Instellingen > Geavanceerde Instellingen > Diagnose Verzenden zodat we dit voor je na kunnen kijken
Sinds afgelopen week hetzelfde probleem met de play 5 gen2 speakers
Reputatie 7
Badge +2
Bij mij werken de speakers Play5:Gen2 ook niet meer met wifi. Hoe hebben jullie dit opgelost?
Dit hebben ze opgelost door de speakers te bekabelen met het netwerk zodat deze verschijnen, om een diagnose in te sturen via de Geavanceerde Instellingen, en het bevestiging nummer aan ons ( sonos ) te melden.
Voor u dus ook de vraag dit uit te voeren.
Bij mij werken de speakers Play5:Gen2 ook niet meer met wifi. Hoe hebben jullie dit opgelost?
Reputatie 1
Badge
Ook hier werkt alles weer naar behoren. Dank je!
Hallo Ryan, 7892173 is het bevestigingsnummer. Kan je hiermee verder?

Heb je een mail verzonden onder referentie nummer.: 170929-000352
Zie hier graag antwoord op.

Goede service, nieuw toestel onmiddellijk ontvangen, bedankt hiervoor! Deze avond start ik hem opnieuw op
Reputatie 7
Badge +2

Heb je een mail verzonden onder referentie nummer.: 170929-000352
Zie hier graag antwoord op.
Reputatie 5
Badge +2
Ik stuur je zo even een pm over de diagnose.
Play5 gen2 bekabeld en terug zichtbaar "keuken", diagnose verstuurt met nummer 7888821
Reputatie 5
Badge +2
Heb hem nog even met een utp kabel direct gekoppeld aan mn router. Dan vindt ie hem wel! Diagnose: 7871399

De PLAY:5 stuurt geen wifi signaal meer uit, dus deze zal ik aanmelden voor een omruiling. Ik stuur je zo een pm.

Diagnoze zonder connectie met play5 gen2 = 7871583.
Graag snel feedback. Play 1 speelt wel nog

Zouden jullie beide de PLAY:5 willen bekabelen met het netwerk, controleer of de speler weer beschikbaar is in de ap. Stuur vervolgens een diagnose in en reply hier het bevestiging's nummer.
Net idem probleem, radio stream valt uit en play:5 gen 2 niet meer te koppelen. Op deze plaats geen beschikbaarheid met UTP. Oranje lampje blijft branden, ook na volledige reset. Graag snel feedback. Play 1 speelt wel nog
Diagnoze zonder connectie met play5 gen2 = 7871583.

Reageer