Play: 5 "dood" na update.

  • 27 December 2021
  • 13 reacties
  • 190 Bekeken

Vanochtend heb ik een update op mijn play:5 gen 1 Sonos uitgevoerd, deze werkte voorheen prima.   Sinds de UPDATE is de play:5 compleet “dood". Sonos Support gecontact, case nr 03562233. Meneer: jammer maar helaas, niks aan te doen. Het apparaat is uit 2014, alsof die het stenen tijdperk is.


Voor 405 euro kunt u een play gen 2 krijgen via ons replacement programma.

 

Ergo: Na een update is het apparaat ineens dood (inwerkelijkheid gewoon onklaar gemaakt, google eerdere media berichten en klachtensites, en u weet hoe laat het is) in de hoop dat ik een nieuwe Sonos koop voor 405 euro

 

Damen en heren van Sonos,

 

Dit rijkt naar fraude & laster. Ik bied u na 2 helpdesk gesprekken nog eenmaal de kans om dit op te lossen, anders volgt een aangifte en zal ik dit bericht op diverse klachtensites poneren. 

 

helpdesk medewerker To.. , je hebt me netjes te woord gestaan, impliciet ben je het roerend met me eens merkte ik tussen de regels door , en je kunt het niet helpen dit beleid te “ moeten" uitvoeren, maar kijk eens naar een andere job 😉

 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

13 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je maakt in dit bericht niet echt duidelijk wat voor een update je hebt gedaan. Ik zie voor de de S1 software helemaal niets staan.

Sonos een tijdje niet gebruikt (weet niet precies hoelang ) en er werd een update gepushed na het openen van de Sonos app.  Oprecht  is de speaker “dood" nadien. 

Reputatie 7

Ik denk ook dat Sonos expres alleen jouw speaker heeft uitgekozen om kapot te maken.  Dat is pas een persoonlijke aanpak!
 

 

 

Alle gekheid op een stokje. Natuurlijk is het vervelend als je speaker stukgaat. Bij computers, zoals een Sonos (ook) is, is het aanzetten na lang niet gebruiken een moment waarop dat kan gebeuren. En zeven jaar is inderdaad minder dan gehoopt. In zoverre begrijp ik je teleurstelling. Dat Sonos geen reparaties aanbiedt is vervelend, meer geen geheim. Sonos biedt je daarom korting aan op een (vrijwel) nieuwe speaker. Maar om dan zo los te gaan op een forum….. met een dreiging toe……. Wow!

Zoals je uit mijn eerste, wat sarcastische, zinnen kun afleiden zie ik geen fraude, maar pech. En volgens Wikipedia is laster “leugenachtige kwaadsprekerij” die “als doel heeft om iemand in zijn eer, zijn goede naam of zijn aanzien tegenover anderen te beschadigen”. Ook dat zie ik zie ik, bij Sonos, niet terug.

Sonos is overigens al twee jaar geleden heel snel gestopt met het “bricken” van oude devices als je daarmee akkoord was gegaan om een korting op een nieuwe te krijgen.

 

Om te beginnen, de dreiging waar u aan refereert betreft een aangifte en het poneren op klachtensites, verder niets om me voor te schamen. Dit zijn rechten, geen dreigingen. 

Voor overigens lezers, en dan niet gelieerd aan Sonos - zoals ehet hier lijkt, adviseer ik u eens te google op trustpilot Sonos.  Maar liefst 81% van de 2200 klachten van echte klanten beoordeelt u service als ZEER SLECHT,  en 7% als slecht. Als u wilt dat nog meerdere klachtensites benoem, roept u maar.  En dan roept u dat mijn scenario een incident is . Dus gelooft u als klant of potentiële klant NIET in een uitleg dat het een incident betreft. Ik realiseer me overigens dat er een verschil is tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

 

In dit geval niet goed - geld weg in dit geval - bijna 400 euro zelf ook wel.

 

Sonos, van echte klanten met echte reviews op onafhankelijke klachtensites,  gaat u de discussie vrijwel nooit winnen in de dialoog: de klant komt van rechts en daar lijkt Sonos zich onvoldoende van bewust. Doe u onderzoek en verwacht qua service de flexibiteit van een stoeptegel van Sonos.

Reputatie 7
Badge +3

Haha, direct roepen dat iemand gelieerd is aan Sonos wanneer je je anders uitlaat dan jij graag zou zien. Ik ben het volledig eens met @106rallye en nee ik heb niets met Sonos te maken, behalve dan dat ik een zeer tevreden gebruiker ben die snapt dat dit soort apparatuur na 7 jaar kapot kan gaan of geüpgraded moet worden. Mooie aanbieding ook van Sonos om je een apparaat aan te bieden voor 405 euro met weer volledige garantie.

 

Reputatie 6
Badge +3

Wel vreemd dat een Software upgrade invloed heeft op de Hardware. Ik sluit niks uit maar ik ben het niet eerder tegengekomen.

Erooij, u reageert slechts zeer selectief op mijn bericht. 😉

 

Hoe kijkt u aan tegen de embarmelijke statistieken zoals genoemd?

En google vervolgens ook eens op Sonos defect na update, en kijk ook na diens frequentie .hoe kijkt u hier tegen aan? allemaal incidenten? 

 

Bent u moderator van het Sonos forum?

Reputatie 7
Badge +3

Dankzij @User554650 heb ik trustpilot eens geopend. Na een aantal berichten ben ik lachend gestopt met lezen. Wat een partij onzin en ongenuanceerde berichten staan daar. Ik zou niet meer wachten met de aangifte en ik zou ook direct zo’n grappig en ongenuanceerd verhaaltje op truspilot zetten. Ik zit mij nu al te verheugen. 

 

Zier u dergelijke klachten volumes bij Coolblue ook? Neen, wat die hebben het op orde. En trustpilot is slechts een voorbeeld, er zijn vele anderen klachtensites   met klanten die zich bekocht voelen. Ik schrijf overigens in een later bericht dat ik zelf ook wel besef, niet goed- geld weg.

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben een zeer regelmatige schrijver op dit gebruikersforum. Begrijp niet helemaal waar je het “selectieve” vandaan haalt, maar ik vind het gewoon leuk om gebruikers te helpen om het meeste uit hun Sonos te halen en om ze daarbij net zo tevreden te laten zijn met hun Sonos als ik.

Ik ben nu een aantal jaren hier actief en nee ik heb nog nooit iets van Sonos ontvangen om hier actief te zijn. Ik vind dit gewoon leuk om te doen en ik prijs mij gelukkig een leeftijd te hebben dat ik daar de tijd voor kan maken.

Je verwijst naar statistieken. Een statistiek moet representatief zijn om er waarde aan te kunnen hechten. Wat ik bij truspilot zie zijn veel nietszeggende berichten van mensen die gefrustreerd zijn of niet bekend zijn met netwerkverbindingen die je nu eenmaal nodig hebt voor dit soort producten. Sterker nog, ik vraag mij af of veel van deze mensen zich überhaupt iets van een handleiding gelezen hebben.

Hallo Erooij,

U vind bij mij niet zo'n tevreden Sonos gebruiker als u, maar het zij zo. Ik blijf van mening dat dit verhaal stinkt, omdat na een updatepoging het apparaat ineens niet meer werkt. En daarvoor wel. Tel daar vele meerdere soortgelijke incidenten bij op die ik tegen op diverse klachtensites en daar ben ik gewoon gefrustreerd over; dit is gewoon niet ok en het is te makkelijk van Sonos om dan een nieuw apparaat aan te bieden voor 405 euro.  Niet goed, geld weg.   mijn aanpak in het eerste bericht verdiende niet de schoonheids prijs,  I know. 

 

Maar verder, laten we in harmonie van mening verschillen; ik stop met het steken van verdere energie in deze casus, het levert toch niks op. Ik weet in in ieder geval zeker dat het geen Sonos meer voor mij wordt! 

 

 

Tot slot, u schrijft “Dankzij@User554650 heb ik trustpilot eens geopend. Na een aantal berichten ben ik lachend gestopt met lezen. Wat een partij onzin en ongenuanceerde berichten staan daar.”

Het mitigeren en diskwalificeren van ongeveer 2200 klachten, van serieuze klanten is nog al bruut. 

Maar ik wil graag met een compliment aafsluiten. Bij deze wil ik  mijn complimenten uitspreken dat u op vrijwillige basis zonder gelieerd te zijn aan Sonos,  gebruikers structureel en zeer frequent helpt met als motto Sonos klanten net zo tevreden te maken als u, hulde. 

Reputatie 7
Badge +3

Haha, de frustratie zit wel heel hoog. Geloof niet dat ik erg blij kan worden van je niet gemeende complimenten, maar daar heb ik ook geen behoefte aan.

Die 2200 klachten gaan werkelijk alle kanten op en heeft opzich niets met de service van Sonos te maken. Iemand die domweg verkondigd dat het niet werkt, zonder te vermelden wat er wel of niet gedaan is kan je zo schrappen. Iemand die Sonos op een netwerk met versterkers op het lichtnet aansluit mag niet klagen omdat Sonos dat niet ondersteund etc. etc.  Tevens mag het duidelijk zijn dat vrijwel alleen klagers op dit trustpilot schrijven. Geruime tijd terug heeft Sonos een fout gemaakt door een niet juiste communicatie rond ondersteuning van oudere apparatuur. Er werd toen, wellicht terecht, heel veel geklaagd. Sonos heeft dit op zich prima opgelost, dan hoor je de klagers niet meer maar ze staan wel op trustpilot.

Overigens verwijs je naar klachten over een bedrijf als Coolblue, wat in feite een vreemd vergelijk is, maar je zou ook naar de beoordelingen op Coolblue kunnen kijken over de Sonos apparatuur. Best wel positief dacht ik zo. 
Maar laten we er, zoals je al eerder zelf aangaf, nu maar gewoon mee stoppen. We overtuigen elkaar toch niet.