Beantwoord

Play 5 alleen via ethernetkabel

  • 20 October 2018
  • 14 reacties
  • 780 Bekeken

Na een update werkt mijn Play 5 alleen nog maar m.b.v.. een ethernet kabel. Meerdere keren heb ik een fabrieksreset gedaan. Maar zonder kabel is deze in mijn netwerk niet te vinden. Omdat ik in vele berichten lees dat er om een diagnostisch rapport gevraagd wordt, ben ik zo vrij geweest deze al te verzenden. Het nummer hiervan is: 650213333. B.v.d.!
icon

Beste antwoord door Emily P 23 October 2018, 15:57

Bekijk origineel

14 Reacties

Mijn sonos 5, functioneert ook alleen met ethernet kabel. Hoe los ik dit op?nummer is 959666987
Reputatie 4
Badge +3
In dit geval voor jullie beiden:
- Stuur alsjeblieft in een privébericht je adresgegevens, e-mailadres en het serienummer van de Play:5, dan zorg ik dat deze aangemeld worden als defect zodat ze vervangen worden.
Mijn sonos 5, functioneert ook alleen met ethernet kabel. Hoe los ik dit op?nummer is 959666987

Goedemiddag emily P, ik heb alle gegevens verstuurd een aantal dagen geleden echter nog steeds niets vernomen? wanneer reactie?
Reputatie 7
Badge +2
Mijn sonos 5, functioneert ook alleen met ethernet kabel. Hoe los ik dit op?nummer is 959666987

Goedemiddag emily P, ik heb alle gegevens verstuurd een aantal dagen geleden echter nog steeds niets vernomen? wanneer reactie?

Proces is in werking gezet, hier krijg je spoedig een bericht over, zoals ook gemeld op facebook 😉

Hoe is dit afgelopen?

Heb zelfde probleem, 2 Play5's werken enkel nog via ethernetkabel. Graag een oplossing hiervoor. Betreft aanschaf uit juni 2019, dus valt volgens mij onder fabrieksgarantie.

betreft serienummers: [verwijderd] EN [verwijderd]

De andere (oudere) set Play 5 werkt gewoon via WIFI, net als de sonos ONE en MOVE. Al 100x gereset, doch geen effect helaas.

Reputatie 6
Badge +3

Je praat niet met Sonos hier, dit is een gebruikersforum waar we elkaar proberen te helpen.

Als je de nieuwere Play 5`s met een ethernetkabel verbind, dan werken de anderen niet via wifi maar krijgen het draadloos signaal van juist van die bekabelde speakers. Misschien is het goed om dit artikel eens te lezen.

Onze play5 doet het alleen met ethernet kabel. Hij heeft het altijd op de wifi gedaan. Hoe kan ik dit oplossen?

Reputatie 6
Badge +3

Onze play5 doet het alleen met ethernet kabel. Hij heeft het altijd op de wifi gedaan. Hoe kan ik dit oplossen?

Misschien door het linkje in de post voor die van jou eens door te nemen :hugging:

Gevonden ik ga link lezen

Het lijkt er nu op dat de laatste stap

mislukt. Hij ziet ons wifi netwerk wel maar kan geen verbinding maken. Moet ik dan het mac adres in de router laten zetten? Of zou ik een poortje moeten open zetten op de router?

Reputatie 6
Badge +3

Het lijkt er nu op dat de laatste stap

mislukt. Hij ziet ons wifi netwerk wel maar kan geen verbinding maken. Moet ik dan het mac adres in de router laten zetten? Of zou ik een poortje moeten open zetten op de router?

Wat heb je voor wifi in huis (welke apparaten) ? Poorten openzetten of adressen vastzetten is nergens voor nodig.

We hebben ziggo met een Unifi Switch voor alle kabels naar boven. Iedere ruimte heeft een eigen access point. Voor de rest heeft iedereen zijn eigen mobiel :-)

Reputatie 6
Badge +3

Dus Ziggo is router, Unifi switch en allemaal bekabelde AP`s aan de switch met 1 SSID ? Daar is weinig op aan te merken, nice. Zou zo moeten werken met Sonos, alleen als je zoveel kabels hebt lopen zou je ook een bekabelde oplossing met Sonos kunnen overwegen.

Reageer