Vraag

Play 3 valt om de vijf minuten uit

  • 1 January 2021
  • 7 reacties
  • 141 Bekeken

Badge

Hoi Community,

 

Een gezond 2021.

 

Aan mijn Sony TV heb ik via een optische kabel een Sonos Playbar hangen.

Regelmatig groepeer ik mijn Sonos Play 3 in de keuken met die TV Playbar.

Sinds een paar dagen hapert de verbinding, cq. valt het geluid in de keuken Play 3 weg.

Aan bekabeling, instellingen e.d. heb ik niets gewijzigd.

Wat kan de oorzaak zijn?

Hoe zou ik het kunnen oplossen?

 

Bedankt voor jullie reactie,

 

Bert.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

 

Wat kan de oorzaak zijn?

 

Je netwerk/internet wellicht. 

Badge

Hoi Eddie,

 

Dank voor je reactie.

Aan mijn netwerk heb ik (nog) niets veranderd.

Dus dat zou het niet moeten zijn.

Mijn KPN Experia WIFI netwerk, ga ik binnenkort wel voorzien van een paar extra versterkers.

Hopelijk zijn dan mijn Sonos problemen wat minder.

 

Met vriendelijke groet,

 

Bert.

Reputatie 6
Badge +3

 

Mijn KPN Experia WIFI netwerk, ga ik binnenkort wel voorzien van een paar extra versterkers.

 

 

Gebruik je nu dan ook al wifi versterkers ? Juist die versterkers zijn extra hobbels die door Sonos genomen moeten worden in een netwerk en een bekende oorzaak van veel problemen. Extra versterkers toevoegen gaat het (meestal) niet beter maken.

Badge

Hoi Eddie,

 

Op dit moment gebruik ik nog geen versterkers.

Voor gewoon gebruik in huis is het huidig WIFI netwerk goed genoeg.

Alleen omdat mijn Sonos te vaak wegvalt, wil ik er die versterkers bij zetten.

Als Sonos niet met die versterkers om kan gaan, moet ik nog eens nadenken of ik ze wel echt plaats.

 

Dank voor je advies

Bert. 

Reputatie 6
Badge +3

Nee, Sonos gaat daar niet lekker mee om, het wordt ook niet officieel ondersteund. Maar je huidige wifi, die KPN Experia, is dat 1 of meerdere apparaten ?

Badge

Hoi Eddie,

 

Mijn huidige KPN Experia is een kastje dat in de meterkast hangt.

Voor in de woonkamer. op ongeveer vijf meter van die Experia V9 box staat de televisie met een Sonos Playbar.

De Playbar is bedraad verbonden met de Experia Box.

Het geluid van de televisie gaat via een optische kabel naar de Playbar.

In de keuken, vijf meter de andere kant vanaf de meterkast staat mijn Play3.

Deze is alleen via WIFI verbonden met de meterkast.

Achter in de woonkamer, ongeveer vijf meter van de Experia Box en vier meter van de Play 3, staat een bedraadde Sonos Zoneplayer ZP90.

 

Groet,

 

Bert.

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Ik lees dat je meerdere Sonos`en ethernet bedraad hebt verbonden. In dat geval doet je gehele Sonos systeem normaliter niets meer met je wifi. Sonos maakt dan een eigen draadloze netwerk aan, SonosNet genaamd. Alle Sonos speakers worden in dat geval draadloze doorgeefluikjes. Dat is prima en beter dan wifi. Je kunt dat controleren in de settings→ systeem→ info. Bij elk van van je apparaten staat een waarde achter WM. Een 0 is voor SonosNet, een 1 voor wifi. Bij jou moet overal waarde 0 staan, anders is het niet goed. Als je ooit Sonos helemaal draadloos hebt gebruikt, is het ook van belang om de wifi settings te verwijderen.