Beantwoord

Play 3 en playbar valt bij radio soms uit

  • 11 January 2021
  • 13 reacties
  • 354 Bekeken

Badge +1

Ik heb in één ruimte één Playbar en twee Play3 speakers. In een andere ruimte één Play3speaker.

Bij het beluisteren van radio via Sonos Radio valt het geluid regelmatig weg. De speaker in de andere ruimte blijft wel het radiogeluid uitzenden.

Ik heb Sonos al meerdere jaren en voorheen daar nooit een probleem mee gehad.

Ik heb alles al een keer reset, af- en aangemeld, afgesloten van electriciteitsnet en internet en opnieuw het systeem en speakers aangemeld, maar steeds blijft hetzelfde probleem zich voordoen.

Wat te doen om dit op te lossen.

mvg. Tjeu

icon

Beste antwoord door Eddie the Eagle 12 January 2021, 11:14

Bekijk origineel

13 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Je kunt eens proberen je Playbar met een ethernetkabel te verbinden met je router.

Badge +1

Bedankt Eddie,
Playbar aansloten met ethernetkabel. Het leek aanvankelijk te helpen, maar het geluid valt toch weer met enige regelmaat weg..

Heb je nog een andere oplossing?
mvg. Tjeu

Reputatie 6
Badge +3

Toch is het meestal te herleiden naar problemen in je netwerk. Een bekabelde Playbar is echt aan te bevelen, Sonos krijgt dan een geheel ander netwerk. Kun je eens kijken in je settings→ systeem→ info en daar van elk van je apparaten de waarde achter WM doorgeven ?

Tevens wat meer info over je netwerk, hoe is dit opgezet, welke apparaten gebruik je ?

Badge +1

Woonkamer:

Playbar WM:1

Play3LS: WM2

Play3RS:WM2

Keuken:

play3:WM1

 

Netwerk is van KPN. Alles in 1 Glasvezel. 50Mbit/s down- en upload. V10 Expediabox
Geen problemen met WiFi. 3 versterkers een tweetal jaar geleden geplaatst door KPN zelf. 
maar alleen Sonos staan op benedenverdieping. 
 

Kijk uit naar je reactie!

Reputatie 6
Badge +3

Hieruit leid ik dus af dat je de kabel weer uit je Playbar hebt gehaald, dan krijg je Wireless Mode (WM) 1 en gaat Sonos via je eigen wifi. Als je dat doet en je gebruikt vervolgens wifi versterkers, dan heb je de oorzaak van je probleem te pakken.

WM:2 is overigens voor de surrounds, dat is prima.

Badge +1

De kabel had ik erin laten zitten bij de Playbar, maar na verder onderzoek blijkt dat de intranetuitgang geen signaal afgeeft. Ik heb het nu op een intranetuitgang aangesloten die wel signaal afgeeft.
Resultaat:

  • Bij elk apparaat WM: 0
  • geluid valt na enkele uren spelen nu vaak uit.

Ik kijk uit naar je reactie

Badge +1

Eddie,
P.S. De speaker in de keuken blijft wél constant geluid geven.

Grt Tjeu

Reputatie 6
Badge +3

WM:0 heb je nu bij Playbar en keuken Play3 neem ik aan en WM:2 bij je Play 3 surrounds (was al zo) ?

Dat is al een goed begin, zo hoort het.

De keuken Play 3 krijgt zijn signaal nu draadloos van de Playbar/surrounds dus als die v/d keuken het wel doet maar de anderen niet dan is dat hoogst vreemd.

Badge +1

Alle WM staan op 0.
Ik heb nu in het vertrek waar de soundbar en 2 Play3 staan een switch geplaatst op de internetuitgang. Op de switch de wifi(versterker) aangesloten én een kabelverbinding naar de soundbar.

Het probleem blijft zich voordoen dat het geluid van de soundbar en 2 Play3 speakers af en toe uitvalt terwijl de Play3 in de keuken geluid blijft geven. Deze is zoals gezegd draadloos verbonden.

Ik ben benieuwd naar je reactie.

mvg Tjeu

Reputatie 6
Badge +3

Het wordt helaas een beetje ongrijpbaar. Als je alles op WM:0 hebt, dan is de bekabelde (althans een daarvan) de root. Bij jou moet dat dus de Playbar zijn aangezien je alleen die bekabeld hebt. Vervolgens wordt alles draadloos doorgegeven naar en via de draadloze speakers. Als die laatste (keuken) blijft spelen maar de root niet, dan is dat uiterst vreemd want juist die heeft de verbinding met je internet. Ik zou eens met Sonos contact opnemen en je probleem voorleggen.

Badge +1

Bedankt. is idd vreemd.
Heb je ervaring via welk “kanaal” ik het beste contact kan opnemen met Sonos?

Grt Tjeu

Reputatie 6
Badge +3

Bedankt. is idd vreemd.
Heb je ervaring via welk “kanaal” ik het beste contact kan opnemen met Sonos?

Grt Tjeu

altijd bellen, tel:0800-555-1234

Badge +1

:thumbsup_tone2:

Als ik het bevredigende antwoord heb gekregen zal ik je informeren om in volgende gevallen je voordeel ermee te doen.

Bedankt!

Reageer