Vraag

play 3 (2x) en one, apple tv airplay drama

  • 7 December 2020
  • 3 reacties
  • 177 Bekeken

Goedenavond, 

wij hebben een tweetal play 3, en een One.

Als wij via Apple TV het geluid streamt via Airplay, staan alle speakers aan, maar het geluid is vreselijk bij film kijken.

Hoe kan ik dit oplossen, twijfel is om een Beam te kopen, alleen zeer angstig dat dit niet beter wordt.

Ik zie graag een reactie tegemoet.

 

Gr. Marco

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7

Ik herken de omschrijving “vreselijk” niet als passend bij de geluidskwaliteit van mijn Beam. Bij jouw speakers zou dat ook niet zo moeten zijn. Ik kan me wel voorstellen dat je speakers niet synchroon lopen met het beeld omdat je de One met de Play 3’s moet groeperen - wat zorgt voor 75ms vertraging op je geluid. Is dat soms wat jij “vreselijk” noemt? Een Beam heeft die vertraging niet omdat hij rechtstreeks aan de HDMI-ARC-aansluiting van je TV hangt.

bedankt voor je bericht. de plays en de one staan gekoppeld idd.

Praten in de films is veel te zacht en acties veel te hard.

ik las net dat de beam en de arc beide airplay bezitten.

Kan ik van een beam (arc) 2x one en 2x play 3 ook een dolby set maken die gekoppeld zijn?

Reputatie 7

Voor geluid van de TV heb je bij een soundbar van Sonos geen Airplay nodig; de Beam of de Arc krijgt zijn geluid van de TV, waarop ook je Apple TV is aangesloten.

Als je een Arc of een Beam hebt kun je nog twee achterspeakers toevoegen, dus of de One’s of de Play 3’s. Allemaal tegelijk kan niet. Je kunt de speakers die niet in de surroundset zijn opgenomen wel groeperen met de surroundset, maar dan gaan de gegroepeerde speakers weer out of sync.