Beantwoord

play:1 werk niet meer in surround

  • 10 October 2020
  • 6 reacties
  • 442 Bekeken

Onlangs viel mij op dat 1 van mijn 2 play:1’s het niet meer deed in surround. De andere play:1 was nog wel gekoppeld met de playbar. Wat ik heb geprobeerd:

  • de play:1 gereset en opniew proberen te koppelen aan het systeem
  • Alle apparaten gereset, en het systeem opnieuw op proberen te zetten
  • de router gereset
  • Het systeem met de s1 app installeren, maar de s1 app zegt dat de apparaten niet compitabel zijn.

bij alle pogingen ging het mis zodra ik de play:1’s als surround speakers toe wilde voegen, deze stap mislukte en “gooide” altijd dezelfde play:1 uit het systeem, en uit de app.

Ik kon de play:1 eerst wel nog apart koppelen, en bijvoorbeeld spotify afspelen. Maar nu lukt ook dat niet meer. Iedere keer als ik de play:1 wil koppelen komt de app met de melding dat ik de stekker eruit moet halen, en er weer in moet doen om het proces te voltooien. Maar oo dit werkt niet.


Ik zou niet meer weten wat ik nog kan proberen, iemand een idee?

icon

Beste antwoord door Paheve 19 February 2021, 19:59

Bekijk origineel

6 Reacties

Heb je hier een oplossing gevonden. Wij hebben namelijk precies hetzelfde issue. Waar eerder wel een surround set gemaakt kon worden (tussen beam en 2x play-1) lijkt het nu echt niet meer te werken. Ik ben dan ook benieuwd naar jou oplossing.

Iemand hier toevallig al een oplossing voor!? Ik heb vandaag mijn Beam binnen gekregen maar krijg met geen mogelijkheid de twee play1 speakers koppelen. Hij zegt dat er minimaal twee nodig zijn. Mogelijk komt dat omdat ze nu in stereo gekoppeld zijn? Moet ik dat dan eerst resetten? Iemand een oplossing?

Ik heb hetzelfde issue als @Panshot301@Paheve, het werkt al jaren prima maar sinds kort valt elke keer de linker rear play:1 weg. Super irritant.

 

Uitgevoerde acties om dit op te lossen n.a.v. diverse help artikelen:

  • Resetten van de Play:1 Als ik de Play:1 reset kan ik ‘m weer toevoegen en dan werkt hij even en daarna is hij weer weg.
  • Play:1 als losstaande speaker gebruiker, gaat prima
  • Stroom er af en opnieuw aanzetten naast de playbar of naast de rechter (werkende) Play:1
  • Wifi kanaal aangepast op de router zodat deze anders is dan het sonos systeem
  • Router reboot
  • Playbar stroom er af → dan werkt ie ook weer even
  • Er een nachtje over geslapen
  • Heel veel chips gegeten

Geen van alle acties heeft blijvend effect gehad, alleen door de laatste twee voelde ik mij persoonlijk iets beter.

Iemand tips?

 

Ik heb inmiddels een support diagnostics verzonden met nummer 244784702. Geen idee of sonos support hier naar kijkt of dat ik hier iets anders voor moet doen?

 

Setup:

  • Playbar
  • Sub
  • Play:1 linksachter
  • Play:2 rechtsachter

Iemand hier toevallig al een oplossing voor!? Ik heb vandaag mijn Beam binnen gekregen maar krijg met geen mogelijkheid de twee play1 speakers koppelen. Hij zegt dat er minimaal twee nodig zijn. Mogelijk komt dat omdat ze nu in stereo gekoppeld zijn? Moet ik dat dan eerst resetten? Iemand een oplossing?


Ik denk dat je ze inderdaad even moet ontkoppelen als stereo paar en vervolgens één-voor-één koppelen als surround.

De stappen die jij allemaal beschreven hebt zijn ook door mijn doorlopen, ook zonder resultaat. Uiteindelijk was er een update van de IOS app van Sonos die de oplossing bood. Misschien dat dit ook voor jou helpt.

De stappen die jij allemaal beschreven hebt zijn ook door mijn doorlopen, ook zonder resultaat. Uiteindelijk was er een update van de IOS app van Sonos die de oplossing bood. Misschien dat dit ook voor jou helpt.

Helaas zit ik al op laatste versie van de iOS app zonder gunstig bij-effect ☹️

Reageer