Vraag

Play-1 volume in home cinema opstelling verhogen

Badge +1
Play-1 volume in home cinema opstelling verhogen. Hoe gaat dat in zijn werk? Als ik de volume hoger zet op de Play-1 gebeurt dit alleen in de Playbar....

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

11 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Welke optie pak je hiervoor? Het volume van de Play:1s kun je ten overstaande van de Playbar bijstellen via (mobiele controller) Instellingen -> Instellingen kamer -> [Naam playbar] -> Geavanceerde audio -> Instellingen surround.
Badge +1
Dit had ik ook al gedaan, maar ik kom erachter dat dit alleen voor muziek geldt....Maar 'n "gewone" tv uitzending komt er geen geluid uit de Play-1 en dat was juist de bedoeling. Als er een film wordt uitgezonden die de 5.1 norm uitzend, komt er heel summier wat geluid uit de Play-1......
Reputatie 5
Badge +2
Wil je een diagnose maken van het moment dat je een 5.1 uitzending bekijkt en je weinig geluid hoort, en dan het nummer hier vermelden? Diagnose maak je zo.
Badge +1
Oké zal het doen. Grtz
Badge +1
Ik heb er 2 gemaakt: 7536407 en 7536532. De eerste weet in niet of het een 5.1 uitzending was. Ik ga er van uit dat een nieuwsjournaal op 5.1 wordt uitgezonden. Hoor wel, bedankt alvast voor de moeite....
Reputatie 5
Badge +2
Op beide diagnoses is het geluid dat de Playbar ontvangt stereo. Dat verklaard dus waarom je zo weinig geluid hebt. We zullen dus met wat meer detail moeten kijken. Wat voor televisie heb je (merk en model)? Is de Playbar direct hierin bekabeld, of via een converter? Of zit de Playbar bijvoorbeeld in tv-decoder zelf?
Ook kun je zelf het geluidsformaat controleren via Instellingen -> Info over mijn Sonos systeem. Bij de Playbar vind je Audio-ingang.
Badge +1
Onze televisie is een Sony Brava en is ca 8 jaar oud...! De geluidsinstelling op deze TV is bij de instellingen gezet op Audi systeem ( dus de uitgang is niet via de TV ) Wij ontvangen het TV signaal via de Humax IHDR 5200C en het geluid staat geschakeld via de optische poort met de Sonos Playbar. Dit zou als het goed is en volgens de Fabrikant Humax goed zijn voor een 5.1 output. Het bevreemd me daarom waarom het geluid op de Play-1 zo gering is. Hopelijk heb je aan deze info iets om het probleem te tackelen.....
Badge +1
Wat zegt de diagnostisch info met nr: 7539289 nog steeds alleen stereo en niet dolby??
Reputatie 5
Badge +2
Heb je het zelf niet bekeken? Nu laat de Playbar inderdaad Dolby zien. Wat voor uitzending was het? Kleine reminder - praat programmas heb je zowiezo weinig geluid van achteren (omdat je het had over het nieuws).
Badge +1
Kon het zelf niet zien....Heb het infra-rood kabeltje vervangen met een beschermde coating en toen was het probleem opgelost. Bedankt voor de support
Reputatie 5
Badge +2
Niets in de instellingen zelf veranderd? Dat is interessant. Mocht het probleem terug komen, dan ben je van harte welkom!