Play:1 verbinden met wifi punt Apple Epress

• 29 december 2014
  • 1 reactie
  • 674 Bekeken

Reputatie 2
Mijn eerste bericht op dit forum.
Ik maak sinds kort gebruik van sonos. Heb momenteel 2x de play:1 en 1x de connect staan.

Deze opstelling staat nu beneden in de woonkamer, aangesloten op een wifi netwerk.
Mijn idee was om af en toe een boxje mee naar boven te nemen zodat ik op kantoor muziek kan luisteren. Op kantoor maak ik gebruik van een apple express, omdat boven het wifi netwerk slecht te ontvangen is.
Nu mijn vraag.
Als ik mijn play:1 op kantoor neerzet verbind hij automatisch met het wifi netwerk van beneden. Dit is een zwak signaal, maar toch verbind hij.
Is er een mogelijkheid dat ik de play:1 kan laten verbinden met mijn airport express?

Ook als ik een utp kabel in de play:1 stop kan ik hem niet bedienen. Mijn telefoon verbind namelijk met het wifi netwerk van de airport express. (Snap je het nog?)

Ben benieuwd of ik zelf kan bepalen op welk wifi netwerk de sonos moet verbinden.

1 Reactie

Reputatie 3
Badge +2
Welkom op het forum, ricardodekoning!

Ben benieuwd of ik zelf kan bepalen op welk wifi netwerk de sonos moet verbinden.

Als je een Sonos-installatie hebt die uit meerdere componenten bestaat, dan verdient het aanbeveling om Sonosnet te activeren, in plaats van gebruik te maken van wifi. Daartoe moet je een Sonos-component bedraad aansluiten op de aanwezige router en vervolgens in de Instellingen aangeven dat je Sonosnet wilt gebruiken. Als het niet mogelijk is om een Sonos-component bedraad aan de router aan te sluiten, kun je het best een Bridge aanschaffen (relatief goedkoop via Marktplaats of eBay te verkrijgen).

Bij jouw huidige installatie is het maar de vraag of de Airport Express fungeert als extender van de router, of zelf als router fungeert - waardoor er in feite 2 gescheiden netwerken zijn ontstaan. Is dat het geval, dan zijn de Sonos-componenten niet in staat elkaar te vinden.

Reageer