Beantwoord

Play:1 stereopaar niet meer synchroon

• 29 April 2018
  • 9 reacties
  • 531 Bekeken

Ik gebruik 2 Play:1 speakers in stereo. Dit is altijd goed gegaan maar sinds een aantal dagen is de geluidsweergave niet meer synchroon. Het stereopaar opheffen en opnieuw aanmaken lost het probleem wel op, maar een dag later is het weer hetzelfde liedje. Heeft het met een update te maken of is er iets niet goed met een speaker of mijn netwerk?

Update:
Ongeveer een uur geleden het stereopaar ontkoppeld en opnieuw gekoppeld omdat er een echo van ongeveer 1 seconde hoorbaar was. Nu een uur later begint er alweer een lichte echo hoorbaar te worden. naarmate de tijd vordert lijkt de echo dus steeds erger te worden.
icon

Beste antwoord door Tim S 2 May 2018, 18:14

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Gebruik je de Sonos set via wifi of bedraad?
Indien via wifi, probeer het eens met een kabel.

Als je een z.g. diagnose hier neerzet, kan de Sonos staff nazien wat er gebeurd.
Hierop kunnen ze zien of het netwerk slecht is of dat er wat mis is met een speaker.
Het liefst maakt je een diagnose 5 minuten nadat een probleem begint.
Je maakt het via geavanceerde instellingen, het nummer wat je krijgt plak je in dit topic.
Ik gebruik de set via een Sonos Boost. Dus niet via mijn eigen wifi netwerk. Die boost is uiteraard bedraad gekoppeld. Ik heb ook de diagnose gedaan. Het nummer is 1444307235. Het heeft overigens altijd goed gewerkt, en er zijn ook geen netwerkaanpassingen geweest.
Reputatie 7
Badge +2
Ik gebruik de set via een Sonos Boost. Dus niet via mijn eigen wifi netwerk. Die boost is uiteraard bedraad gekoppeld. Ik heb ook de diagnose gedaan. Het nummer is 1444307235. Het heeft overigens altijd goed gewerkt, en er zijn ook geen netwerkaanpassingen geweest.
De Boost komt niet naar voren in de diagnose.
Ik zie alleen 1x Sonos One, 1x Play:1 en een stereopaar Play:5 speakers.
Zie je nog led-activiteit op je Boost?
Als je deze probeert toe te voegen het de 4 speakers, hoe reageert de Sonos software dan?
Toevoegenvan de Boost doe je via: "Meer -> Instellingen -> Boost of Bridge toevoegen."
Reputatie 7
Badge +3
Er zou dan meer niet naar voren komen. Djanse geeft aan dat hij 2 Play:1’s in stereo had staan. Je ziet er maar 1. Via de standaard controller kan je volgens mij geen one en een 1 in stereo zetten. Ben dan ook wel benieuwd of de play:5’s dan wel goed spelen in stereo.
Reputatie 7
Badge +2
Er zou dan meer niet naar voren komen. Djanse geeft aan dat hij 2 Play:1’s in stereo had staan. Je ziet er maar 1. Via de standaard controller kan je volgens mij geen one en een 1 in stereo zetten. Ben dan ook wel benieuwd of de play:5’s dan wel goed spelen in stereo.
DIt klopt inderdaad, ik zie alleen een stereopaar Play:5, geen stereopaar Play:1.
Een Play:1 en Sonos One in stereopaar plaatsen is helaas niet mogelijk.
De stereopaar Play:5 staat in een stereopaar, dus de ene werkt als links en de andere als rechts, en zou dus een stereo ervaring moeten geven.
Maar zou me niks verbazen als er andere gekke problemen zich voor doen als de Boost niet opnieuw in het geheel word teruggeplaatst.
DIt klopt inderdaad, ik zie alleen een stereopaar Play:5, geen stereopaar Play:1.
Een Play:1 en Sonos One in stereopaar plaatsen is helaas niet mogelijk.
De stereopaar Play:5 staat in een stereopaar, dus de ene werkt als links en de andere als rechts, en zou dus een stereo ervaring moeten geven.
Maar zou me niks verbazen als er andere gekke problemen zich voor doen als de Boost niet opnieuw in het geheel word teruggeplaatst.

Dan denk ik dat er met een verkeerd diagnosenummer wordt gekeken. Ik heb namelijk 1x een boost en 4x een play:1 waarvan 1 set in stereo. Geen play:5 speakers in bezit.

Per ongeluk vinkje “opgelost” aangetikt. Probleem nog niet opgelost.
Reputatie 7
Badge +2
Vinkje verwijderd, was inderdaad een verkeerde diagnose, heb nu de juiste voor me.
Wil je eigenlijk verzoeken ons telefonisch te contacteren, hier moet even grondig onderzoek op gedaan worden.
NL: 0800 555 1234
BE: 0800 644 44
Beide gratis nummers, te benaderen van maandag t/m vrijdag van 10:00 tot 18:00
Ik heb sinds enige dagen hetzelfde euvel bij mijn Play 1. Ik zal de helpdesk contacten.