Vraag

Play 1 speelt niet af in groep.

• 24 March 2017
  • 11 reacties
  • 1626 Bekeken

Sinds kort heb ik een Play 1 die niet meedraait in een groep, maar wel apart te bedienen is. Wat kan ik hieraan doen? Is dit een instelling?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

11 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Hoi Sander, het groeperen van een nieuwe kamer kun je doen vanuit het kamerscherm. Via een mobiel apparaat vind je het kamerscherm door tijdens het afspelen op de naam van de kamer bovenin je scherm te tikken. Hier vind je alle kamers, en kun je op 'Groep' drukken bij het kader met meerdere kamers (of bij een individuele kamer, als je nog geen groep hebt gemaakt) en dan kun je de nieuwe kamer (de Play:1) erbij aanvinken. Daarna mag u op 'Klaar' drukken en dan zou de muziek ook op de Play:1 te horen moeten zijn.
Dit zou inderdaad zou moeten werken, maar sinds kort heb ik dit probleem ook. Bij het toevoegen van mijn Play 1 (Badkamer) aan de groep met de overige speakers in mijn Woonkamer speelt de Play 1 niet. Laat ik hem apart spelen dan lukt het wel.
Reputatie 5
Badge +2
Heb je een diagnose voor me terwijl zich dit voordoet? Diagnose maak je zo. Vermeld het nummer hier, alsjeblieft.
Ik heb hetzelfde probleem als stoffel1973. Kan wel groep maken maar niet als groep afspelen alleen aapart.
Hoor graag de oplossing bij stoffel1973
Reputatie 5
Badge +2
@hdebrui Zou je misschien ook een diagnose willen maken? Elke situatie is anders, en het is beter om gericht advies van ons op te volgen dat op jouw situatie is aangepast. Graag hoor ik er ook bij welke speaker je specifiek niet hoort.
Ik heb 4 Pay 1 boxen waarvan 2 als stereopaar met de naam Bibliotheek en 2 als stereopaar met de naam Tv-kamer.
Als groep heb ik muziek op Bibliotheek (melding 7551951) of op v-kamer (melding 7551955).
Op alle boxen hetzelfde lukt niet. Wel 2 zenders tegelijk op set 1 en set 2.

Ook loskoppelen als 4 aparte boxen leverde niets op. Verder heb ik al een vast kanaal op de wifi ingesteld zonder verder resultaat
Reputatie 5
Badge +2
@hdebrui Je gebruikt een Ruckus AP systeem. Meerdere access points met dezelfde naam werkt niet goed met Sonos. In de diagnose is te zien dat je speakers regelmatig van access point wisselen, en dat zorgt voor instabiliteit in het systeem. En omdat sommige op t ene AP zitten en andere op een ander AP, heb je inderdaad dit soort problemen. De oplossing hiervoor is Sonosnet gebruiken. Dat betekent een van je Sonos apparaten bekabelen met je router, of een Boost of Bridge kopen en dan die bekabelen. Dan kan Sonos gewoon op haar eigen netwerk functioneren, en zul je geen problemen meer ondervinden met het groeperen.
Ik ervaar hetzelfde probleem. Ik heb 4 Pay 1 boxen en ik kan er maar 2 tegelijk in een groep afspelen. Ik kan wel verschillende combinaties maken, maar niet in 3 of 4 tegelijk in dezelfde groep muziek afspelen. @Bob M moet ik een diagnose maken?
Reputatie 7
Badge +2
Ik ervaar hetzelfde probleem. Ik heb 4 Pay 1 boxen en ik kan er maar 2 tegelijk in een groep afspelen. Ik kan wel verschillende combinaties maken, maar niet in 3 of 4 tegelijk in dezelfde groep muziek afspelen. @Bob M moet ik een diagnose maken?
Zonder diagnose kunnen we weinig concreets melden, zie deze dus graag tegemoet.
Het bevestigingsnummer is: 1890141699.
Reputatie 7
Badge +2
Het gebruik van wifi extenders zal problemen geven met Sonos.
Ik zie in de diagnose die u ons toe zond, dat u een wifi extender heeft, met exact the zelfde wifi naam als de hoofd modem dit geeft.

Hotel Villatrompenberg zie ik meerdere keren verschijnen.

Dit zal problemen met Sonos geven, Sonos kan maar met 1 wifinaam en wachtwoord verbinden, en als er 2 wifi's in huis zijn welke de exact zelfde naam heeft, dan zal Sonos gaan schakelen, en kan mogelijk ook andere gekke problemen met zich mee brengen zoals mogelijk het helemaal niet meer verschijnen van het systeem.
Het is dan ook ons advies, om de naam van de wifi extender aan te passen.
Bijvoorbeeld.: Hotel Villatrompenberg-EXT

De EXT achter de standaard naam zal er voor zorgen dat Sonos geforceerd is om met alleen de hoofmodem in contact te komen en niet de wifi extender ergens anders in huis.
Als dit niet aangepast zal worden, dan zult u helaas problemen met uw Sonos systeem in dit huishouden blijven ervaren.
Mocht deze verandering niet mogelijk zijn, dan raden we u aan om op Sonos wifi over te stappen.
Dit doet u door 1 component, met een internet kabel aan te sluiten op de router, deze zal dan de Sonos wifi aanmaken waar de rest van Sonos wat draadloos staat dan mee in contact zal komen.
Het bedraad component kan een speaker zijn, alhoewel we vaak de Boost hier voor verkopen aangezien de router vaak in de meterkast staat waar u waarschijnlijk uw dure speaker niet wenst te plaatsen.
Zie verder ook graag de volgende Community Post welke hier meer over omschrijft.

U kunt hier uiteraard ook telefonisch contact met ons over opnemen zodat we u hier advies en een mogelijke oplossing in kunnen aanbieden.
Als u nog vragen heeft, dan hoor ik dat graag van u.