Beantwoord

Play: 1 overzetten van WM: 0 naar WM: 1

• 17 March 2019
  • 11 reacties
  • 3189 Bekeken

Wij hebben een sonos boost beneden staan en daar staan al onze sonos producten op verbonden (WM: 0). Alleen staan er twee Play 1 boven op zolder, wij hebben daar ook een andere router staan voor de wifi want het signaal haalt dit niet. Alleen wanneer de sonos boost in de router zit gaan de twee Play 1 automatisch daarmee verbinden maken maar willen graag dat die met de wifi boven verbonden zijn (WM: 1). Is er een mogelijkheid om de Play 1's zo in te stellen zodat ze altijd op WM: 1 staan?
icon

Beste antwoord door Sjoop1985 23 March 2019, 12:45

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

11 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
We raden het niet aan om speakers in een systeem zowel op WM0 als WM1 te hebben staan. Dit zou betekenen dat de speakers op verschillende manieren hun data ontvangen en dat gaat problemen geven met het systeem. Ik raad je aan om een diagnose hier te plaatsen zodat we kunnen kijken of we een betere en stabielere oplossing kunnen bieden.

Instructies over hoe je een diagnose maakt staan hier. Vergeet niet om het bevestigingsnummer hier te plaatsen.
Het nummer van de diagnose is 1907449062.
Soms is het probleem dat de sonos Play's uit zich zelf nummers skippen en na 2 minuten stoppen want dan staat er 'Kan geen verbinding met Spotify maken' of 'Kan geen verbinding maken met de Sonos speaker'. Ik zal proberen wanneer dit gebeurt een diagnose er van te maken.
Reputatie 5
Badge +3
dank je wel voor de diagnose. Ik zou haast denken dat de speaker Slaapkamer Koen vlakbij een Ziggo WiFi Versterker staat. Als deze met een netwerkkabel op de hoofdrouter zit aangesloten kun je de speaker met de Ziggo WiFi Versterker aansluiten met een netwerkkabel.
Ja er zit een wifi versterker (die is verbonden met de router via de stopcontacten) dichtbij bij de sonos, heb alleen nog nooit geprobeerd om een wifi kabel van de versterker naar de Play: 1 te doen. Zal dit vandaag proberen.
Reputatie 5
Badge +3
Je router via het stopcontact met een Homeplug/Powerline adapter verbinden gaat zorgen voor een vertraging in het netwerk en kan ervoor zorgen dat je Sonos gaat haperen. We raden het gebruik van Homeplugs daarom af. Je bent vrij om het te proberen, uiteraard.
Reputatie 5
Badge +3
Off topic: powerline adapters? Echt? Is dat de power promise van Ziggo? Hoe kunnen ze daarmee ooit garanderen dat je je bandbreedte haalt, zelfs met het minimale abonnement.
Tip: bespaar wat je ook aan Ziggo betaalt voor die rommel en investeer in óf een goeie router en trek utp naar bedrade access points óf investeer in een mesh oplossing.
(Ben zelf ook Ziggo klant, maar gebruik m.u.v. het modem eigen apparatuur, als routers en settopbox, zolang het mogelijk blijft...)
Probeerde vanochtend muziek af te spelen maar kreeg de melding 'Kan geen verbinding met spotify app maken' in de sonos app. Het diagnose nummer is 507429927
Reputatie 2
Badge +1
Off topic: powerline adapters? Echt? Is dat de power promise van Ziggo? Hoe kunnen ze daarmee ooit garanderen dat je je bandbreedte haalt, zelfs met het minimale abonnement.
Tip: bespaar wat je ook aan Ziggo betaalt voor die rommel en investeer in óf een goeie router en trek utp naar bedrade access points óf investeer in een mesh oplossing.
(Ben zelf ook Ziggo klant, maar gebruik m.u.v. het modem eigen apparatuur, als routers en settopbox, zolang het mogelijk blijft...)

Niet zo negatief over EoP adapters, ik heb Devolo adapters om naar 2 slaapkamers kabelverbinding mogelijk te maken en die werken uitstekend, zelfs met ons elektra net van 1932 🙂 . Zitten o.a. playstation/laptops op en daar wordt veel on-line mee gegamed. Geen enkel probleem. Ik ben met je eens dat een goede router achter het Ziggo modem een must is voor je wifi, zoals ik ook heb.
Reputatie 5
Badge +3
Qua bandbreedte, latency en vooral betrouwbaarheid kan het niet op tegen UTP en zelfs niet tegen een goede wifi verbinding. Voor sommige gebruikers werkt het goed, maar als het niet werkt is het vaak een hele klus om uit te zoeken waarom niet en dat vervolgens op te lossen. Het is in mijn ogen het allerlaatste redmiddel als er écht geen andere mogelijkheid is. Om zoiets nu te vermarkten als "power promise" vind ik twijfelachtig (maar dat is marketing wel vaker). Ik heb bij Ziggo een 400 Mbps abonnement en haal deze snelheid zo goed als altijd, met een latency van rond de 10 ms, ik betwijfel of dat zou lukken met powerline adapters, zeker als ze van Ziggo komen (ik ga er niet vanuit dat ze je de top van de markt leveren).

Overigens neem ik zomaar aan dat, omwille van veiligheid en capaciteit, de oorspronkelijke (waarschijnlijk "stoffen") bedrading, zekeringkast e.d. echt wel eens vervangen zal zijn in de afgelopen 75 jaar, dus dat vind ik niet echt een argument, zo niet: knap dat dat de huidige behoeften nog vervult.

Goed, offtopic dus allemaal, maar in het verlengde ervan ga ik met Frank mee dat deze producten geen goeie match zijn met Sonos. Ik zou altijd SonosNet connectie (WM:0) óf een écht ethernet pad prefereren boven connectie met een wifi access point.
Reputatie 7
Blijft voor mij nog de vraag waarom Koen zijn Sonossen boven per sé via de wifi wil laten lopen en niet via de Boost, de veel minder storingsgevoelige oplossing van Sonos zelf?
Reputatie 5
Badge +3
Probeerde vanochtend muziek af te spelen maar kreeg de melding 'Kan geen verbinding met spotify app maken' in de sonos app. Het diagnose nummer is 507429927

Volg graag de volgende stappen (op tablet of telefoon):
'Meer', 'Instellingen', ‘Geavanceerde instellingen’, ‘Draadloze installatie'. Hier druk je op de knop ‘Opnieuw instellen’.

De speaker Koen krijgt zijn informatie via Roos en Roos krijgt het al met moeite door van je Boost. Je kunt proberen om het WiFi-kanaal van Sonos nog aan te passen, het staat momenteel echter al op 11 en dat lijkt de beste optie te zijn.