Vraag

Play:1 kan niet gevonden worden

• 9 December 2015
  • 10 reacties
  • 1194 Bekeken

Reputatie 2
De situatie is als volgt: Router in de kelder, uitgeschakeld wifi netwerk.
-Op het verdiep boven hangt een Ubiquiti Unifi AP. De plaats waar mijn Play:1 staat zorgt ervoor dat deze altijd verbindt met dit AP.

Ik heb bijna volledige bedekking beneden, maar net niet genoeg om het daarmee te doen. Daarom heb ik nog een Draytek AP800 op het benedenverdiep. Wanneer ik met mijn iPhone daarop verbonden ben kan ik de Play:1 nooit vinden. Van zodra ik daarvan de Wifi uitschakel heb ik direct terug connectie met Sonos.

Uiteraard is alles correct ingesteld qua security en SSID, beide identiek hetzelfde. Hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Geen DHCP server actief op de Ubiquiti, qua multicast kan ik niet direct een instelling vinden...

Misschien is het even handig dat je met onze helpdesk belt. Ik stuur je zo even een prive bericht!
Reputatie 2
Geen DHCP server actief op de Ubiquiti, qua multicast kan ik niet direct een instelling vinden...
Reputatie 5
Badge +2
Zonet even kunnen testen: De twee Play:1's aan de wifi van de Ubiquiti boven, en de iPhone aan de wifi beneden. In deze situatie kan ik de Play:1's ook niet vinden.

Weet je of er op die Ubiquiti de DHCP ana staat? Controleer de Ubiquiti nog even op Multicast en Upnp, deze instellingen dienen aan te staan. Wat de DHCP betreft, deze moet uit staan, zodat alles in dezelfde range vallen kwa IP adressen.
Reputatie 2
Badge +1
Zit het AP waar de play1 aanhangt wel in het zelfde subnet als de rest? Sonos kan helaas niet overweg met NAT. Dus zorg dat alle Sonos players in het zelfde subnet hangen...... dit geld ook voor de apparaten waar je de Sonos bediening op geïnstalleerd hebt.
Reputatie 2
Zonet even kunnen testen: De twee Play:1's aan de wifi van de Ubiquiti boven, en de iPhone aan de wifi beneden. In deze situatie kan ik de Play:1's ook niet vinden.
Reputatie 2
Ik heb nog geen tijd gehad om verdere testen te doen, maar ik heb wel intussen als kerstcadeau een tweede play:1 gekregen. In eerste instantie was het hier ook zo dat ik op het ene access point enkel de nieuwe play:1 kon vinden, en op het andere enkel de andere play:1... Ze zagen elkaar ook niet, en ik kon ze dus ook niet groeperen.
Reputatie 5
Badge +2
uitgeschakeld wifi netwerk.
Als er geen wifi-netwerk is en je Play:1 is ook niet bedraad aangesloten op het netwerk, zal de Play:1 niet kunnen functioneren.
De Play:1 blijft verbonden, omdat deze steeds mijn access point van het bovenverdiep kiest.

Wat heb ik vandaag getest:
-Het wifi access point van boven heb ik eens uitgeschakeld. De Play:1 verbindt automatisch met het andere Access Point van beneden. Op deze manier gaat het dus wel.

- De kabel vanaf de router naar het Draytek AP beneden zat direct op de router, de kabel naar het Ubiquiti AP zit op een Linksys SE2500 switch. Ik heb deze beide op dezelfde switch gestoken. Ook geen verschil.

Diagnose bij verbinding via Draytek(en dus geen verbinding met Sonos): 5218373
Diagnose bij verbinding via Ubiquiti(wat dus wel werkt): 5218375

Thanks voor de info, wat als je ze allebei aan de router bekabeld? Probeer dat nog even, ook de instellingen nog van de Draytek AP nog even controleren of multicast en UPNP aan staan.
Reputatie 2
Als er geen wifi-netwerk is en je Play:1 is ook niet bedraad aangesloten op het netwerk, zal de Play:1 niet kunnen functioneren.
De Play:1 blijft verbonden, omdat deze steeds mijn access point van het bovenverdiep kiest.

Wat heb ik vandaag getest:
-Het wifi access point van boven heb ik eens uitgeschakeld. De Play:1 verbindt automatisch met het andere Access Point van beneden. Op deze manier gaat het dus wel.

- De kabel vanaf de router naar het Draytek AP beneden zat direct op de router, de kabel naar het Ubiquiti AP zit op een Linksys SE2500 switch. Ik heb deze beide op dezelfde switch gestoken. Ook geen verschil.

Diagnose bij verbinding via Draytek(en dus geen verbinding met Sonos): 5218373
Diagnose bij verbinding via Ubiquiti(wat dus wel werkt): 5218375
Reputatie 5
Badge +2
De situatie is als volgt: Router in de kelder, uitgeschakeld wifi netwerk.
-Op het verdiep boven hangt een Ubiquiti Unifi AP. De plaats waar mijn Play:1 staat zorgt ervoor dat deze altijd verbindt met dit AP.

Ik heb bijna volledige bedekking beneden, maar net niet genoeg om het daarmee te doen. Daarom heb ik nog een Draytek AP800 op het benedenverdiep. Wanneer ik met mijn iPhone daarop verbonden ben kan ik de Play:1 nooit vinden. Van zodra ik daarvan de Wifi uitschakel heb ik direct terug connectie met Sonos.

Uiteraard is alles correct ingesteld qua security en SSID, beide identiek hetzelfde. Hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Zou je een diagnose willen insturen als je verbonden bent met de Draytek met de telefoon en een diagnose wanneer je wel verbonden bent met Sonos. Aan de hand daarvan zouden we kunnen zien welke IP adressen er verdeeld worden en welke Sonos krijgt.
Reputatie 3
Badge +2