Play:1 heeft slechte verbinding.

  • 13 January 2021
  • 6 reacties
  • 147 Bekeken

Badge

Set-up:

Woonkamer:

BEAM aan UTP + 2 x ONE SL in surround mode

Keuken:

Play:1

 

Probleem:

Enkele maanden geleden had ik al problemen dat mijn set-up niet lekker werkte. Daarop kreeg ik als oplossing aangedragen minimaal 1 product bedraad aan te sluiten, hierop de BEAM aan de router gehangen met een UTP kabel.

Sinds enkele weken heb ik nu dat de speaker in de keuken het steeds slechter doet. Als ik een stream begin in de woonkamer en dan pair naar de keuken heb ik redelijk stabiel geluid in de keuken, hoewel deze wel af en toe uitvalt. Als ik echter op de keuken alleen of iets vanuit de keuken pair naar de woonkamer, heb ik regelmatig dat de muziek wegvalt. 

In de keuken én in de woonkamer staan nagenoeg naast de SONOS speakers een TP-LINK Deco station, dus aan verbinding zou het naar mijn idee niet kunnen liggen.

Het maakt ook weinig uit of ik muziek van een radio-station (zowel SONOS Radio als Tune-In) of Spotify aanzet, alles lijkt een onstabiele verbinding te krijgen.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7

Als je de Beam bedraad hebt, wordt de Sonos-ontvangst van je speakers niet beter omdat de speakers naast de Deco staan - die gebruikt Sonos dan niet (je gebruikt Sonosnet). Wat gebeurt er als je de Deco’s verder weg zet?

Badge

De Deco in de keuken staat aan de andere kant van de keuken en de Deco bij de BEAM staat dan wel binnen een meter, maar aangezien dit de hoofdaansluiting is en ook de TV, Decoder & Blu-Ray van UTP voorziet, kan ik deze niet echt verplaatsen.

Maar als de BEAM slecht WiFi zou hebben, zou ik ook problemen moeten hebben met de ONE-SL’s die aan de BEAM gepaird zijn als Surround speakers.

Reputatie 7

Waarbij je moet bedenken, dat de verbinding tussen de Beam en de One SL's via een 5GHz verbinding gaat, terwijl de Sonosnet-verbinding tussen je Beam en de Play:1 in de keuken via 2,4Ghz loopt. Je probleem zit dus op de 2,4Ghz. Kun je kijken op welke kanalen je wifi en Sonosnet zitten? Zet ze dan zo ver mogelijk uit elkaar.

 

P.S. ik neem aan dat je met "pairen” bedoelt wat bij Sonos over het algemeen “groeperen” genoemd wordt?

Badge

Ja, ik bedoel groeperen met pairen.

Als ik de WiFi kanalen die hier in de lucht hangen bekijk, kan ik echter geen sonosnet ontdekken; moet ik iets bij de BEAM aanpassen zodat deze dit gaat “uitzenden” zoals ik het nu zo bekijk lijkt het alsof de Play:1 dus via het normale netwerk verbinding heeft.

Waar zou ik het kanaal van sonosnet kunnen aanpassen? Ik heb dat niet ergens kunnen vinden.

 

Reputatie 7

Sonosnet is niet zichtbaar als netwerk. Hier meer info over Sonosnet “bekabelde installatie": Sonos wisselen tussen een draadloze en bekabelde installatie | Sonos Dit werkt automatisch zo gauw je een Sonos device bekabeld aansluit. Je zou nog de wifigegevens uit je Sonos kunnen verwijderen om zeker te zijn dat de Play:1 naar Sonosnet gaat. In Systeem-Over mijn systeem kun je zien of een speaker via Sonosnet is aangesloten (WM: 0). In Systeem-Netwerk kun je het Sonosnet-kanaal vinden.

Zie ook Wi-fi storing | Sonos Community

 

Badge

Alles staat netjes in WM:0

Ik zag dat sonosnet op een druk kanaal stond, heb dit aangepast en kijk even of dit helpen gaat.

Bedankt voor de support!