Beantwoord

Play 1 boxen niet synchroon met bridge/versterker boxen

• 23 November 2018
  • 7 reacties
  • 229 Bekeken

Zet net mijn muziek aan. Play 1's lopen niet synchroon met boxen op versterker. Zitten allemaal wel in 1 groep.
Gisteren ging het nog goed. Diagnostische info verzoden onder 863331748
icon

Beste antwoord door Tim S 29 November 2018, 16:19

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Hallo Tim, dank voor je uitgebreide reactie. Ik ga er mee aan de slag.
Reputatie 7
Badge +2
Ik heb dit met de Play:5(gen1) en 2x de Play:1.
De Play:5 zit in een groep (woonkamer) en de 2xPlay:1 zit in een andere groep (huiskamer). Die kon ik bij installatie niet in dezelfde groep krijgen.

Zit meer dan een seconde tussen.

Aanvullend heb ik ook een Sub in de groep van de Play:5

Hoe krijg ik dit opgelost?
Dank.

Ik heb een diagnose verstuurd met nr 1500250571

Mijn Ziggo Mediabox heb ik aangesloten via de lijningang en die loopt wel synchroon over alle apparaten.

De reden dat je een vertraging hebt, is omdat je Sonos hebt aangemeld op meer dan 1 wifi punt die de wifi MR in de lucht brengt.
Dus een deel van je Sonos zit op een ene wifi punt, en een deel van je Sonos zit op een andere wifi punt.
Dit is iets wat door Sonos niet ondersteunt word.
Wil je verzoeken de volgende Community Post door te lezen waar het verschil tussen Sonos wifi en Router wifi word uitgelegd.
Waarin het advies zal komen op Sonos wifi over te stappen, of je wifi punten zo aan te passen dat Sonos maar met 1 punt in contact kan komen.

Weet dat de Bridge niet gemaakt is om een versterker of speakers op aan te sluiten.
We hebben de Connect of Connect:Amp.
De Connect is gemaakt een versterker op te verbinden die weer speakers aangesloten heeft.
De Connect:Amp is al een versterker, hier hoeven dus alleen speakers op aangesloten te worden.
Soms kan een klant een vertraging ervaren tussen de Play:5 model speakers en de Connect zijn aangesloten versterker, dan doet de versterker iets met de audio waardoor het later uit de aangesloten speakers te horen is.
Dus als Sonos in een supported setup staan, dan zullen de Sonos componenten zeker synchroon zijn in een groep, maar maakt de versterker achter deze Connect het probleem.
Als ik de diagnose van Cyclist zie, staat Sonos er perfect bij, en moet ik ben ik bang refereren aan de versterker achter de Connect die de vertraging veroorzaakt.
Hoop dan ook dat er een instelling op de versterker zit die dit probleem doet oplossen.
Misschien dat het digitaal aansluiten een oplossing bied ipv het analoog aansluiten van Connect naar versterker?
Je Connect draait in ieder geval synchroon met de rest als ze in een groep staan.
Ik heb dit met de Play:5(gen1) en 2x de Play:1.
De Play:5 zit in een groep (woonkamer) en de 2xPlay:1 zit in een andere groep (huiskamer). Die kon ik bij installatie niet in dezelfde groep krijgen.

Zit meer dan een seconde tussen.

Aanvullend heb ik ook een Sub in de groep van de Play:5

Hoe krijg ik dit opgelost?
Dank.

Ik heb een diagnose verstuurd met nr 1500250571

Mijn Ziggo Mediabox heb ik aangesloten via de lijningang en die loopt wel synchroon over alle apparaten.
Wellicht het ik het inderdaad niet goed opgeschreven. Ik heb een bridge met daaraan een NAD versterker en 2 boxen.
Reputatie 5
Badge +3
Even ter verduidelijking.
Je titel zegt bridge/versterker.
Je bedoelt de Connect AMP toch??