Vraag

Platenspeler op Sonos Beam aansluiten.


Hoi Community,

 

ik heb de beschikking over een platenspeler en nu heb ik ooit een omvormer gekocht (jack naar HDMI female) waarmee ik deze dus zou kunnen aansluiten op de SONOS.

 

Ik krijg echter geen geluid via de BEAM. Nu ben ik even benieuwd of dit überhaupt mogelijk is of dat je er een speciaal soort LP speler voor nodig hebt? 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

12 Reacties

Reputatie 7

Je zou dus moeten kijken naar een platenspeler die HDMI arc ondersteunt met voorversterker.

Het zou mij hogelijk verbazen als zoiets zou bestaan: HDMI is in principe voor beeld, niet voor geluid.

De weg via een Connect Gen 2 (of Port) werkt prima: zo heb ik mijn CD-speler aangesloten. Je hebt inderdaad wel een platenspeler met ingebouwd voorversterker of een aparte voorversterker nodig.

Reputatie 6
Badge +3

Een Port of Connect gen2 zou nog werken, die kun je wegmoffelen maar is een dure oplossing om alleen daarvoor te gebruiken.

Ok in de huidige opstelling dus een kansloze missie als je het niet via de TV wilt doen. Het is namelijk inderdaad gewoon een goedkope converter van analoog naar digitaal. 

Je zou dus moeten kijken naar een platenspeler die HDMI arc ondersteunt met voorversterker.

 

De LP's wegdoen is geen opties en ik wil eigenlijk geen extra speakers naast de Beam

Reputatie 6
Badge +3

Goed punt, dan blijven er weinig opties nog over. Persoonlijk zou ik in deze situatie de lp’s digitaliseren.

Dan haal je wel de nostalgie van Vinyl weg :thinking:

Mooie reden om voor een Five te gaan; dat zou mijn keuze zijn :yum:

 

Reputatie 5
Badge +3

Ik neem aan dat je tv geen SCART of Composietvideo (rood,wit,geel) aansluiting heeft?

Ik denk dat ik begrijp waar je heen wilt (daar de Phono op aansluiten ?). Als de TV dat al heeft, krijg je dat signaal niet herleid naar de HDMI out. Ook die TV`s kunnen geen analoog signaal digitaal maken. 

Wel heeft de topic starter dan zijn Phono geluid op zijn TV speakers :joy: .

 

Goed punt, dan blijven er weinig opties nog over. Persoonlijk zou ik in deze situatie de lp’s digitaliseren.

Reputatie 7

Twee opmerkingen.

  • De Beam heeft HDMI-ARC nodig. Omvormen naar gewoon HDMI is dus niet genoeg.
  • Heeft je platenspeler een versterkte uitgang? Anders heb je ook nog een voorversterker nodig.

 Je zou wel de HDMI van de omvormer op een HDMI-ingang van je TV kunnen zetten en de Beam op de HDMI-ARC. Dan zorgt de TV voor die conversie…...

 

Dank je wel. Vraag me nu ook af of ik dit weekend krijg. Besef me inderdaad dat het alleen via de tv gaat lukken of een andere platenspeler kopen. Ben alleen benieuwd of dat laatste dan wel gaat werken 

Ik weet niet of een ander platenspeler gaat helpen. Mocht de speler geen ingebouwde versterker hebben dan kun je ook een aparte voorversterker kopen. Het feit dat je de platenspeler met HDMI wilt combineren is het grootste probleem.

Overigens heeft Sonos ook de Port om een platenspeler op aan te sluiten of de Five. Die kun je dan evt. groeperen met de Beam.

Reputatie 6
Badge +3

Ik neem aan dat je tv geen SCART of Composietvideo (rood,wit,geel) aansluiting heeft?

Ik denk dat ik begrijp waar je heen wilt (daar de Phono op aansluiten ?). Als de TV dat al heeft, krijg je dat signaal niet herleid naar de HDMI out. Ook die TV`s kunnen geen analoog signaal digitaal maken. 

Wel heeft de topic starter dan zijn Phono geluid op zijn TV speakers :joy: .

 

Reputatie 5
Badge +3

Ik neem aan dat je tv geen SCART of Composietvideo (rood,wit,geel) aansluiting heeft?

Reputatie 6
Badge +3

De ‘omvormer’ moet een ADC (Analoog Digitaal Converter) aan boord hebben, en liefst nog een goede ook. De Sonos`en die standaard geschikt zijn voor een analoge ingang hebben dat. (Port, Amp, Five). Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit gaat werken met zo`n kastje van Amazon (weet niet wat je precies hebt gekocht).

Twee opmerkingen.

  • De Beam heeft HDMI-ARC nodig. Omvormen naar gewoon HDMI is dus niet genoeg.
  • Heeft je platenspeler een versterkte uitgang? Anders heb je ook nog een voorversterker nodig.

 Je zou wel de HDMI van de omvormer op een HDMI-ingang van je TV kunnen zetten en de Beam op de HDMI-ARC. Dan zorgt de TV voor die conversie…...

 

Dank je wel. Vraag me nu ook af of ik dit weekend krijg. Besef me inderdaad dat het alleen via de tv gaat lukken of een andere platenspeler kopen. Ben alleen benieuwd of dat laatste dan wel gaat werken 

Reputatie 6
Badge +3

Het zou me echt verbazen als je dat werkende krijgt, ik laat me verrassen en hoor graag of het gelukt is.

Reputatie 7

Twee opmerkingen.

  • De Beam heeft HDMI-ARC nodig. Omvormen naar gewoon HDMI is dus niet genoeg.
  • Heeft je platenspeler een versterkte uitgang? Anders heb je ook nog een voorversterker nodig.

 Je zou wel de HDMI van de omvormer op een HDMI-ingang van je TV kunnen zetten en de Beam op de HDMI-ARC. Dan zorgt de TV voor die conversie…...