Beantwoord

Platenspeler op Beam

• 20 oktober 2019
  • 3 reacties
  • 673 Bekeken

Beste,

Ik weet dat er al veel digitale inkt over gevloeid is, en ik er al veel heb over gelezen hier, maar toch is het nog steeds niet duidelijk voor mij.

Ik heb een platenspeler zonder voorversterker (maar met aparte versterker) en de Sonos Beam die op de tv is aangesloten. Hoe krijg ik het geluid van mijn vinyl door mijn sonos speaker? Als ik het goed voor heb zijn er een aantal opties, graag had ik even de bevestiging gehad als dit klopt.

1. Koop een LP speler mét voorversterker én een Sonos Play:5
  2. Hou de LP speler en koop de Sonos Amp én een Sonos Play:5
  3. Hou de LP Speler en koop de Sonos Amp en verbind naar Beam? Mogelijk terwijl deze op tv is aangesloten?
  4. Hou de LP Speler en hou de versterker én een Sonos Play:5
  5. Hou de LP Speler en hou de versterker en verbind naar Beam? Mogelijk terwijl deze op tv is aangesloten?
  6. Hou de LP Speler en hou de versterker en koop de Sonos Port en verbind naar Beam? (En eventueel in de toekomst meteen naar andere speakers via de Port?)

Graag wat meer info, bedankt!

Tom

icon

Beste antwoord door Sjoop1985 20 oktober 2019, 23:27

Alle analoge ingangen naar Sonos, of dat nu op de 5, Port, Amp of andere is, zijn lijn ingangen en hebben dus een signaal op lijn niveau nodig. Een LP signaal zal dus altijd voorversterkt moeten worden, ofwel door een ingebouwde ofwel door een losse voorversterker. Er is geen Sonos apparaat met een ingebouwde phono voorversterker, dus opties 2 en 3 werken sowieso niet.

Bij optie 5 moet opgemerkt worden dat de Beam maar 1 (HDMI, digitale) ingang heeft, dus buiten een voorversterker heb je daar ook nog iets van een switch én een converter nodig.

Bekijk origineel

3 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

Alle analoge ingangen naar Sonos, of dat nu op de 5, Port, Amp of andere is, zijn lijn ingangen en hebben dus een signaal op lijn niveau nodig. Een LP signaal zal dus altijd voorversterkt moeten worden, ofwel door een ingebouwde ofwel door een losse voorversterker. Er is geen Sonos apparaat met een ingebouwde phono voorversterker, dus opties 2 en 3 werken sowieso niet.

Bij optie 5 moet opgemerkt worden dat de Beam maar 1 (HDMI, digitale) ingang heeft, dus buiten een voorversterker heb je daar ook nog iets van een switch én een converter nodig.

Bedankt al voor het snelle antwoord. Wat jij dan eerder voorstelt is en een nieuwe platenspeler mét voorversterker en Sonos Play 5 aankopen? Of lukt een platenspeler met voorversterker verbinden met de Beam ook? Want zoals je zei, de Beam heeft maar 1 ingang.

Reputatie 4
Badge +3

De Beam heeft een HDMI aansluiting, maar via een adapter kun je ook een optische kabel aansluiten. Daarop zou je een optische switch kunnen aansluiten waarop je dan weer een analoog naar optisch converter zou moeten aansluiten voor de platenspeler en je TV rechtstreeks met een optische kabel. Allemaal een beetje omslachtig zou ik zeggen.

ik ben echter iets te snel geweest. Je “ouderwetse” versterker die je nu met de platenspeler gebruikt, heeft een ingebouwde voorversterker, anders zou je je platenspeler niet kunnen gebruiken. Met een Port zou je die wel in het Sonos systeem kunnen brengen. Sluit de uitgang van de Port op een andere ingang van de versterker aan (bijvoorbeeld de CD-speler ingang) om Sonos te kunnen luisteren via je bestaande boxen en je kunt de tape-uitgang van de versterker aansluiten op de ingang van de Port om via Sonos naar je LP-speler te luisteren.

Als je van je oude versterker af wilt, kun je met een losse voorversterker uit de voeten. Daarna kun je aansluiten op de 5, dan heb je meteen ook een speaker. Een Amp heeft losse passieve speakers nodig. Een Port óf een losse versterker zoals in het scenario hierboven, of je gebruikt hem puur om audio door te geven aan de Beam.

Reageer