Beantwoord

Platenspeler in meerdere ruimtes weergeven werkt kort

• 11 juni 2019
  • 3 reacties
  • 289 Bekeken

Ik heb een platenspeler op een Sonos connect aangesloten. In de woonkamer staat een sonos bar, in de slaapkamer een soos play 1 en de keuken ook een sonos play 1. Als ik een plaat opzet wordt deze automatisch gespeeld in de woonkamer. Op de app maak ik dan een groep voor het hele huis en dan hoor ik inderdaad de platenspeler overal. Ik draai de plaat om naar kant 2 en het werkt nog steeds. Maar als ik dan een tweede lp wil draaien wordt die alleen maar in de woonkamer afgespeeld. Waar ligt dat aan? Moet ik heel snel een plaat wisselen?
icon

Beste antwoord door Tim S 13 juni 2019, 11:40

Hoi Rob,

Zie graag een diagnose tegemoet van de installatie, het liefst aangemaakt nadat het probleem zich voordoet.
In principe zouden kamers in een groep moeten blijven staan, en het omdraaien van een fysieke plaat op de platenspeler zou hier geen verandering in mogen brengen.

Weet wel zeker, dat bij het automatisch afspelen, de instelling aan staat dat gegroepeerde kamers moeten meedoen.
Mogelijk ervaart Sonos geen geluid, zou deze dus stoppen met de analoge ingang af te spelen, ervaart deze opeens weer geluid, waarin alleen de Woonkamer dus dit geluid ten gehore brengt.
Je kan instellen dat gegroepeerde kamers moeten meedoen met dit automatisch afspelen van de Woonkamer.
Bekijk origineel

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hoi Rob,

Zie graag een diagnose tegemoet van de installatie, het liefst aangemaakt nadat het probleem zich voordoet.
In principe zouden kamers in een groep moeten blijven staan, en het omdraaien van een fysieke plaat op de platenspeler zou hier geen verandering in mogen brengen.

Weet wel zeker, dat bij het automatisch afspelen, de instelling aan staat dat gegroepeerde kamers moeten meedoen.
Mogelijk ervaart Sonos geen geluid, zou deze dus stoppen met de analoge ingang af te spelen, ervaart deze opeens weer geluid, waarin alleen de Woonkamer dus dit geluid ten gehore brengt.
Je kan instellen dat gegroepeerde kamers moeten meedoen met dit automatisch afspelen van de Woonkamer.
Eindelijk tijd om na het constateren van het probleem een diagnose te maken. 465393804
Hopelijk heeft u hier iets aan waar u uit kan afleiden wat ik verkeerd heb ingesteld.

Groeten, Rob
Reputatie 4
Badge +3
Dank je wel voor de diagnose. Het valt mij op dat in deze diagnose de woonkamer niet in de groep zit terwijl je eerder aangaf dat het probleem zich voordoet dat het geluid nog enkel in de woonkamer te horen is. Dat maak ik niet op uit deze diagnose. Wel valt mij op dat de apparaten af en toe geen IP-adres hebben. Dit kan wijzen op een probleem in je netwerk. Voor dit probleem wil ik je vragen om in te bellen, bij voorkeur met een diagnose gemaakt nadat het probleem dat je initieel beschreef voordoet. Ons telefoonnummer en onze openingstijden staan hier.

Reageer