Beantwoord

Platenspeler en Sonos, hoe zit het nou precies?

• 10 September 2018
  • 5 reacties
  • 5303 Bekeken

Hallo allemaal. Ik ben nieuw op dit forum en ben erg benieuwd naar een bepaald onderwerp. Hier en daar heb ik al wat gelezen over dit onderwerp, maar ik werd er niet veel wijzer van. Misschien dat iemand het voor eens en altijd duidelijker formulieren. Het zit als volgt:

Ik heb thuis een platenspeler staan en ik heb (maar) 2 PLAY:1 spelers. Nu hou ik er van om naar mijn platen te luisteren. Maar ik wil alles iets makkelijker en niet meer moeilijk hoeven doe met versterkers, mengpanelen en externa speakers met ouderwetse bedrading dat door de hele kamer heen zwermt.
Hoe kan ik mijn platenspeler het makkelijkst op mijn Sonos systeem aansluiten? Gevalletje; koop een Connect:AMP (of AMP??), plug in en gaan met die banaan? Of moet er ergens nog een voorversterker tussen, wat meer logisch klinkt voor mij.

Alvast ontzettend bedankt voor het meedenken en het duidelijk maken voor mij wat er nodig is.
icon

Beste antwoord door Emily P 1 October 2018, 16:51

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hi Yer, dit is afhankelijk van het model platenspeler want je hebt er inderdaad mogelijk een voorversterker voor nodig.
Hi Yer, dit is afhankelijk van het model platenspeler want je hebt er inderdaad mogelijk een voorversterker voor nodig.

Een platenspeler met ingebouwde voorversterker zou dan voldoende zijn?
Reputatie 4
Badge +3
Een ingebouwde voorversterker zal inderdaad prima werken, zolang er maar versterking aanwezig is van het signaal
Hallo, iemand idee hoe je platenspeler Denver (gekocht bij coolblue) op de Sonos one kan aansluiten? Welke kabel heb ik hier voor nodig? Een normale aux kabel of tulp-tulp kabel werkt niet. Ervaringen?
Reputatie 7
Badge +2
Hallo, iemand idee hoe je platenspeler Denver (gekocht bij coolblue) op de Sonos one kan aansluiten? Welke kabel heb ik hier voor nodig? Een normale aux kabel of tulp-tulp kabel werkt niet. Ervaringen?
De Sonos One heeft geen analoge audio ingang, alleen de Play:5, Connect & Connect:Amp hebben een analoge audio ingang.
Je zult de Platenspeler dus niet kunnen aansluiten als er geen analoge ingang op je speaker zit.
Weet dat de One wel de ingang van een ander toestel kan afspelen, maar je hebt dus zo'n component nodig waar een ingang op zit.