Vraag

Platenspeler aansluiten op connect

• 11 September 2016
  • 6 reacties
  • 1926 Bekeken

Ik heb een platenspeler die ik via sonos connect aan mij bestaande sonos systeem wil aansluiten. Maar als ik deze afspeel blijft die heel zacht klinken. Zou iemand mij kunnen vertellen hoe dit kan en wat ik hieraan kan doen.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 3
Sommige platenspelers hebben geen versterker ingebouwd, dus dan gaan die super zachte muziek doorsturen, en de Connect die neemt dat gewoon over.

Om dat op te lossen, zou je de platenspeler moeten aansluiten op een voorversterker, en dan pas naar de Connect. 🙂
Reputatie 5
Badge +2
Je even kunnen kijken bij de instellingen, instellingen kamer van de CONNECT kunnen controleren of het helpt om de lijn-ingang niveau aan te passen, anders inderdaad wat CrusaderElly al voorstelde een voorversterken neer zetten.
Ik heb een Vivanco Phone Preamp tussen mijn Crosley platenspeler en Sonos Connect geplaatst maar dat geeft gigantisch slecht geluid. Veel te scherp, ruis en brommen als gek. Laat ik hem weg dan hoor ik mijn platen op de Sonos. Stil maar het gaat. Toch zijn er al die het gelukt is om een preamp te installeren. Ik dacht eerst dat hij stuk was maar hij is gewisseld en blijft het nog steeds doen. Iemand een idee om dit op te lossen?
Reputatie 7
Badge +2
Als u een CD-speler of iets anders op de ingang aansluit, hoort u dit dan wel op een "normaal" volume niveau of is dit dan ook heel zacht?
Is ook zachter dan bv radio of spotify streamen. Als ik de lijningang gebruik zonder voorversterker dan moet ik de volumebalk over de 50% zetten voor normaal volume. Bij radio of spotify kom ik laat ons zeggen niet over de 25% voor normaal volume. Zonder voorversterker met hoog volume is het te doen, met voorversterker niet om aan te horen.
Reputatie 7
Badge +2
Ok, dus de CD-speler staat op 100% volume, geeft 100% aan de Sonos Connect.
Sonos Connect staat op 50% volume, geeft 50% van de 100% van de CD-speler aan uw versterker.
Waarin de volume knop van de versterker ook helemaal opgeschroeft staat en dus 100% van het aangeleverde volume over de aangesloten speakers laat horen.
Dit klinkt dan redelijk als een defect aan de audio ingang van de Connect dat deze het geluid zo zachtjes doorzet naar de versterker.
Wat een redelijk gekke situatie is, want meestal ervaar ik alleen dat het werkt, of niet werk. ( bij u doet het 't een beetje )
U had ook de stappen van mijn collega Ryan ondernomen om het niveau van de ingang op een ander standje te zetten?
Ziet u toevallig nog een verandering als u de Connect van een fabriek's reset voorziet en opnieuw toevoegt?