Vraag

Plaatsing van Sonos SL speakers

  • 17 November 2020
  • 2 reacties
  • 380 Bekeken

Goedemiddag,

Ik maak al enige tijd met veel plezier gebruik van de Sonos Playbar en de Sonos Sub. Nu ben ik aan het overwegen om deze setup uit te breiden met 2 Sonos One SL speakers. Ik vraag me alleen af of dit van toegevoegde waarde gaat zijn in onze situatie (zithoek).

 

 

Vanuit praktisch oogpunt zou dit betekenen dat ze achter de bank / tegen de muur aan komen. Eventueel een van de speakers helemaal rechts in de hoek van de woonkamer achter de sub.

 

Gaat dit van toegevoegde waarde zijn? Is dit überhaupt wel “prettig” aangezien de speakers vrij dicht op de zitplaats zitten (je zit er bijna tegenaan :-)).

 

Alvast bedankt!

 

Groet SparksNL

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Toegevoegde waarde is altijd een persoonlijk dingetje. Het is wel een lastige situatie. Zelf zit ik ook vrij dicht op de speakers en ben er toch heel blij mee. Veel mensen vinden dat de achterspeakers te weinig meedoen met de soundbar. Dit hangt dan vaak weer van de uitzending of hetgeen je kijkt af. De achterspeakers zijn echt voor achtergrond geluiden, spraak zal altijd van voor komen.

Bij muziek kan je veel ook zelf afstellen, nadruk op soundbar of juist stereo vanuit alle speakers gelijk. Ook dan kan je nog het geluid wat naar voren trekken. 
Wellicht kan je ook gebruik maken van trueplay om het geluid dan echt op je ruimte aan te passen om vervolgens nog wat, naar persoonlijke smaak, aan te passen.

Eventueel zou je gebruik kunnen maken van de service van Sonos om 100 dagen uit te testen. Dan weet je het zeker. 

Reputatie 1
Badge +1

Achter de bank lijkt mij de beste oplossing. En je kunt het volume van de achterspeakers via de app instellen.