Beantwoord

Piep hoorbaar bij Amp lijningang


Badge

Beste mede sonosgebruiker,


Bij een geluidsbron via de lijningang van de amp, en de geluidssterkte van de amp staat op Max, is een vervelende piep hoorbaar. Verlaag ik het volume van de amp dan is ineens de piep verdwenen en het geluid van de geluidsbron weer goed hoorbaar. 
Zijn er meer mensen die dit ervaren? En wat is er eventueel aan te doen, behalve de volume van de amp niet te hoog in te stellen. 

groet

herbert

icon

Beste antwoord door Trebreh 12 May 2021, 17:20

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 1
Badge +2

Hoi @Trebreh en welkom op onze Sonos Community!

 

Dit heeft mogelijk met de geluidsbron te maken. Kan je mij het model en/of merk van de geluidsbron geven? Hoe staat deze op de AMP aangesloten? Welke type kabel gebruik je hiervoor? Op die manier kan ik je een beter advies geven.

 

Badge

Ben ik weer.

Sorry voor de late reactie.

Het  betreft een NUC van intel ( pc ) via een jack 3.5 en een tulp stekker aan elkander verbonden.

Tv kijken via de NUC met mediacenter en het geluid via de amp lijningang naar twee bedraade speakers.

Groet,

Herbert

 

Reputatie 1
Badge +2

Hallo @Trebreh !

 

In dit geval wil ik je graag aanraden om een test te doen. Je kan de AMP met de jack op de telefoon aansluiten en kijken of je steeds de piep hoort. Indien je geen piep meer hoort, ligt het mogelijk aan de NUC. Zo niet, hoor ik graag hoe het ging.

 

Badge

Beste Christian,

Dat zal helaas niet lukken, daar ik een Iphone 12 heb waarbij dat gat professioneel is dicht gemaakt.

Jack losgehaald van NUC en de piep is weg. Ik denk dat het overslag is van het ventilatortje dat in de NUC zit.

Ik zet het volume van de AMP niet te hoog en dan is er geen last.

Bedankt voor het meedenken.

Badge

 

Hallo @Trebreh !

 

In dit geval wil ik je graag aanraden om een test te doen. Je kan de AMP met de jack op de telefoon aansluiten en kijken of je steeds de piep hoort. Indien je geen piep meer hoort, ligt het mogelijk aan de NUC. Zo niet, hoor ik graag hoe het ging.

 

Ben ik weer. 
Heb inmiddels mijn tv uitgang op de amp ingang kunnen aansluiten en de piep is ook hier hoorbaar als het volume van de amp wordt verhoogd. Dit lijkt dus een probleem van de amp. 
Ik hoop dat er een oplossing voor is. 
Groet

Trebreh

Reputatie 1
Badge +2

Hoi @Trebreh !

 

Spijtig om te horen dat de piep nog hoorbaar is ook met de TV. In dit geval raad ik je aan om contact met onze klantenservice op te nemen. Op die manier kunnen zij je helpen op basis van een diagnose en van de symptomen. 

Badge

Hoi @Trebreh !

 

Spijtig om te horen dat de piep nog hoorbaar is ook met de TV. In dit geval raad ik je aan om contact met onze klantenservice op te nemen. Op die manier kunnen zij je helpen op basis van een diagnose en van de symptomen. 


Christian,

Ik heb ook nog een kabelwissel gedaan. De kabel vanaf de pc vervangen voor de kabel van de TV naar de AMP. Probleem opgelost. Kabel van PC naar AMP verwijderd en onder in een la gelegd.

Piep is weg.

Sorry voor de ongenuanceerde beschuldiging dat het aan de AMP moest liggen.

Ik zeg opgelost en bedankt voor het meedenken.

 

Groet,

Trebreh