Vraag

Phonal tv connector aansluiten

  • 31 December 2020
  • 9 reacties
  • 860 Bekeken

Hoi ik heb een Samsung tv me optische kabel aangesloten op de playbar en mijn Ziggo connect box via HDMI naar tv nu wil ik m'n Phonak tv connector aansluiten via optische kabel om mijnik gehoorapparaat te verbinden met het geluid van de tv via Sonos playbar, hoe kan ik dit doen??

 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 7

Zoiets denk ik: https://www.allekabels.nl/optische-kabel/5/1517/optische-splitter.html?gclid=CjwKCAiAirb_BRBNEiwALHlnDyYsPg7jDBaL7Xph8iQ0utNItIaCFYRDfqRmhtrvuIIMpFdnqDFkFhoCwlIQAvD_BwE

Je hebt dan waarschijnlijk nog een extra optische kabel nodig (ervan uitgaande dat er één standaard bij de Phonak zit), kabels gaan dan:

  • van de TV naar de splitter;
  • van de splitter naar de Phonak; en
  • van de splitter naar de Playbar.

Je kunt dan tegelijkertijd op de Sonos en de Phonak luisteren.

Hoi die heb ik maar geen geluid op tv en het oordopje ,neem aan dat ik de optische die van de tv in de smalle doet en dan 1x naar de playbar en 1x naar de tv connector?

 

 

Reputatie 7

Ja, dat lijkt me wel. Dan de TV instellen dat hij via optisch het geluid weergeeft.

In de tv luidspreker instellingen gekeken maar staat alleen  staat op ext speakers daarna naar extra instellingen geluid  staat digitale audio uit als ik dat aanklikt zie PCM en dts neo 2 3

Dolby digital en dts kan ik niet selecteren!!

Dus ik weet het niet meer 

Zag ook dat ik met bluetooth kan verbinden maar dan kan ik alleen een toetsenbord en muis er op zetten , heb m'n Phonak in de koppelstang gezet maar krijg niets naar voren!!

 

Reputatie 7

DTS kan de Sonos niets mee. Is er geen instelling “automatisch” of zo.

Nee helaas 😨

Miss een optische switch??

Reputatie 7

Dat kun je nog proberen inderdaad.

Hoi is als volgt opgelost kreeg tv connector van Phonak er bij🤗 en deze op de Ziggo next mediabox aangesloten met optische kabel kan ook met een audiokabel aangesloten worden.

Dus werkt perfect 

Bedankt voor het meedenken👍