Oudere producten uitgesloten

  • 17 September 2021
  • 7 reacties
  • 114 Bekeken

Ik heb drie producten van de eerste generatie (pay 5 gen 1, 2x en een bridge)  6 jaar gelden aangekocht vanuit besef da en toezegging dat die altijd zouden blijven functioneren. Toen kwam de sonos app 2 waar deze  werden buitengesloten. 

Nu heb ik de Beam en die kan helemaal niet meer opgenomen worden in het systeem. Daar moet ik dan alleeb de sonos 2 app voor gebruiken waardoor het concept van Sonos dat alles vanuit een systeem gegarandeerd zou kunnen bediend worden in elkaar stort.  De enige optie  die nu wordt aangeboden is om er een soort houtje touwtje oplossing van twee systemen in hetzelfde huis of de  prima functionerende Play 1 en de de bridge simpelweg aan de kant te zetten en nieuwe kopen!  

Losten ca €1350 min 30 procent (uit ‘ coulance’) 

Ik voel me uiteraard erg bekocht. 

 

Zijn er meer mensen in dit schuitje belandt en zullen we krachten bundelen ?

 

Sonos moet zijn woord gestand houden. 

In dit geval is de enige optie: 

Zonder kosten de 1e generatie spullen omruilen zonder enige kosten voor de wel compatibelle speakers en vervanger van bridge: de boost. !


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Ik heb drie producten van de eerste generatie (play 5 gen 1, 2x en een bridge)  6 jaar gelden aangekocht vanuit besef en toezegging dat die altijd zouden blijven functioneren. Toen kwam de sonos app 2 waar deze  werden buitengesloten.  Maar in elk geval nog werkten. 

Nu heb ik de Beam in huis  en die kan helemaal niet meer opgenomen worden in het systeem! En ik weet zeker dat dit niet de laatste zal zijn.

Voor Beam  moet ik dan de  de sonos 2 app maar gaan gebruiken waardoor het concept van Sonos dat alles vanuit een systeem gegarandeerd zou kunnen bediend worden in elkaar stort. 

De enige optie  die nu wordt aangeboden is om er een soort houtje touwtje oplossing van twee systemen in hetzelfde huis of de  prima functionerende Play 1 en de de bridge simpelweg aan de kant te zetten en nieuwe kopen!  

Losten ca €1350 min 30 procent (uit ‘coulance’) 

 

 

Ik voel me uiteraard erg bekocht. 

 

Zijn er meer mensen in dit schuitje belandt en zullen we krachten bundelen ?

 

Sonos moet zijn woord gestand houden. 

In dit geval is de enige optie: 

Zonder kosten de 1e generatie spullen omruilen zonder enige kosten voor de wel compatibel speakers en vervanger van bridge: de boost. !

Of:

Alle toekomstige speakers en de huidige beam wel integreerbaar maken in de sonos app 1. 

Daarnaast:

Alle opties van de sonos 2 app maken alles van sonos 1 tot een tweede rangs product. Daar hebben we indertijd niet voor betaald en dat moet ook gecompenseerd .

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Daar gaan we weer. De destijds gekochte apparaten blijven gewoon werken, tenzij defect natuurlijk. Dat jezelf nu een uitbreiding wilt dat is je eigen keuze. Je kunt Sonos het niet kwalijk nemen dat ze vernieuwen naar nieuwere technieken.

Overigens vind ik het knap dat je Beam alleen op S2 zou werken omdat de generatie 2 Beam nog niet eens leverbaar is en de huidige kan gewoon op S1 en op S2 draaien. In jouw situatie dus S1.

 

Beste Erooij, 

 

u klinkt ietwat cynisch. Zelfs wat aanvallend. 

 

Ik post dit niet om een discussie  te starten maar om mensen te bereiken die zich ook misleidt voelen. 

Misschien melden er zich een aantal mensen aan. 

Er is uitgebreide jurisprudentie in consumenten recht omtrent dit soort zaken. Dat zou ik graag willen uitzoeken, en dat kan samen beter. 

Deze oproep is duidelijk niet aan u gericht dus voelt u zich a.u.bniet aangesproken

 

MHG

Reputatie 7
Badge +3

Deze discussie loopt al heel er lang is eindelijk tot rust gekomen. Nu wordt hij weer opgestart. Dat is waar ik op reageer. Het zijn dus oude koeien.

Bovendien geeft ik aan dat de huidige Beam gewoon op S1 kan, dus zou er geen enkel probleem mogen zijn. Ik ben dus benieuwd waarom je aangeeft dat het niet zou werken. 
 

Consumentenrecht heeft hier weinig mee te maken omdat de apparaten gewoon blijven werken zoals je ze hebt gekocht, niet meer maar ook niet minder. Er is geen leverancier die je kan beloven dat een apparaat na 6 jaar nog uitgebreid kan worden met nieuwe apparaten. Sterker nog ik denk dat het consumentenrecht een apparaat na 6 jaar wel zo’n beetje als afgeschreven beschouwd en 30% korting als heel mooi beschouwd.

Reputatie 7

Maar ben je ook misleid? De Beam (dat moet een Gen 1 zijn, de Gen 2 wordt nog niet uitgeleverd) die jij hebt kan gewoon op S1. Zie https://support.sonos.com/s/article/4845?language=nl_NL en dan met name de volgende alinea:

”Is dit proces omkeerbaar?

We raden niet aan om je producten te downgraden naar S1 nadat de update naar S2 is uitgevoerd, maar het is wel mogelijk om producten die met beide systemen compatibel zijn te downgraden door ze te resetten en toe te voegen aan een bestaand S1-systeem.”

 

 

Vervolgens vraag ik me wel af wat de kansen zouden zijn als “de krachten bundelt”. Je zegt dat je de Sonos apparaten “6 jaar gelden aangekocht (hebt) vanuit besef da en toezegging dat die altijd zouden blijven functioneren.” Dat “besef” is jouw eigen idee, dus ik kan niet zeggen hoe je daaraan komt, maar Sonos heeft nooit iets toegezegd over hoe lang men zou ondersteunen. Bovendien: ook nu ondersteunt men nog jouw devices en andere apparaten tot 2005 terug - langer dan vele andere fabrikanten. Dus van wie hebt je die toezegging? Wie heeft jou misleid? En ben je misleid of verwacht je teveel?

Ik schat je kansen niet hoog in.

Ik breng het terug  en dan breid ik de sonos  niet verder uit, Ga niet goede speakers wegdoen omdat ze niet de moeite nemen om de app aan te passen zodat je ‘oude ‘systeem  mee kan groeien

Reputatie 7
Badge +3

Je begrijpt het echt niet. Het heeft niets met samenbundelen van apps te maken. De oudere apparatuur kan niet meer verder ontwikkelen waardoor Sonos een 2e app in het leven moest roepen om de trouwe gebruikers te kunnen blijven ondersteunen met de oude apparatuur en toch verder te ontwikkelen voor nieuwe apparatuurzoals wij gebruikers ook willen.

En je geeft nogsteeds geen reactie op het feit dat je Beam gewoon zou moeten werken, of heb je voorrang op de levering gehad van de Beam gen2.