Beantwoord

Oude Receiver en Sonos Connect. Hoe?

• 31 oktober 2018
  • 20 reacties
  • 2692 Bekeken

Hallo,

Voor mijn werkkamer, ben ik op zoek naar een Sonos oplossing.

Mijn setup:

• Een Pioneer VSX-1016TXV-K 7.1 versterker uit 2008

• Een Pro-Ject platenspeler uit 2018

• Een Marantz CD speler uit 2008

Allen met ouderwetse tulp aansluitingen en allen wil ik blijven gebruiken, en niet elke keer wil ompluggen wanneer ik de ene keer de cd speler en de andere keer de platenspeler wil gebruiken. Echter wil ik graag luisteren via Sonos speakers. Lees: Een enkele Play 5, of twee Play 1 speakers. Omdat ik ook gebruik wil maken van de streaming mogelijkheden van Sonos.

Is dit mogelijk met de Sonos Connect? En zo ja, hoe werkt dit dan?

In onze woonkamer maken wij al gebruik van de Sonos Playbase en Twee Play 1’s. Tevens hebben we de Boost in onze meterkast aan de router hangen.

Misschien een vraag die al vaker gesteld is, maar voor mij is het nog vrij nieuw.

Alle hulp is welkom. Bij voorbaat dank.
icon

Beste antwoord door Eddie the Eagle 31 oktober 2018, 11:37

Dat is precies waarvoor de Sonos Connect bedoeld is, dus ja dat gaat werken. Je sluit een van de 3 uitgangen van de Connect aan op een ingang van je receiver en je hebt de Sonos functies op je bestaande installatie. Ik heb even naar je receiver gekeken en ik zie dat je niet alleen maar ouderwetse tulp hebt maar ook coaxiaal digitaal en optisch digitaal als aansluiting. De Sonos Connect heeft alle 3 deze uitgangen dus je mag kiezen. De Sonos Connect heeft daarnaast ook 1 (rood witte tulp) ingang. Die is bedoeld om je CD speler of platenspeler op aan te sluiten voor het geval je deze wilt gebruiken naar je andere Sonos spelers (playbase en Play 1). Je krijgt dan CD of plaat over al je speakers.
Bekijk origineel

20 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Dat is precies waarvoor de Sonos Connect bedoeld is, dus ja dat gaat werken. Je sluit een van de 3 uitgangen van de Connect aan op een ingang van je receiver en je hebt de Sonos functies op je bestaande installatie. Ik heb even naar je receiver gekeken en ik zie dat je niet alleen maar ouderwetse tulp hebt maar ook coaxiaal digitaal en optisch digitaal als aansluiting. De Sonos Connect heeft alle 3 deze uitgangen dus je mag kiezen. De Sonos Connect heeft daarnaast ook 1 (rood witte tulp) ingang. Die is bedoeld om je CD speler of platenspeler op aan te sluiten voor het geval je deze wilt gebruiken naar je andere Sonos spelers (playbase en Play 1). Je krijgt dan CD of plaat over al je speakers.
Dank voor je reactie! Dan gaat het helemaal lukken
Reputatie 5
Badge +3
Als je de platenspeler wilt aansluiten op de ingang van de Sonos Connect, dan heb je voorversterking nodig. Kijk even na of je platenspeler dat heeft, indien niet moet er een voorversterker tussen.
Die heeft inderdaad een eigen pre-amp
Toch nog even een vraag. Ik sluit dus mijn Connect aan, via een van de uitgangen op de Connect, op mijn bestaande receiver. Op mijn bestaande receiver heb ik nu mijn cd speler én mijn platenspeler aangesloten. Dit kan ik dan zo laten toch? Om op deze manier de audio vanuit mijn receiver, via de Connect, door te zetten naar mijn Sonos speakers? Beter gezegd mijn nieuwe Play 5 in mijn studio ruimte. Want ik kan ook direct mijn platenspeler aansluiten op de Play 5. Alleen kan ik dan mijn CD speler weer niet gebruiken. Dan zou ik telkens om moeten pluggen qua stekker.

Of ben ik nu in de war?
Reputatie 5
Badge +3
Welke audio wil je doorzetten naar je Play 5 ? Sonos services hoef je niet door te zetten naar je Play 5 want deze kan zelf alle services spelen. Als je CD en Platenspeler wilt doorzetten heb je 2 mogelijkheden. Je sluit deze rechtstreeks aan op de Ingang van de Sonos maar dan kun je er maar 1 aansluiten zoals je zelf al aangeeft. Wellicht zijn daar splitters voor. Een elegantere oplossing is om een rood/witte tulp Out van je receiver aan te sluiten op de ingang van de Sonos Connect en de platenspeler of CD speler als bron daarheen te sturen. Dit is de 'oude' manier van cassetebandjes opnemen. Ik zie dat jouw receiver zelfs 3 van die 'Out' aansluiitingen heeft dus dat moet lukken, je kunt dan inderdaad je CD & platenspeler gewoon laten zitten waar ze nu zitten in de receiver. Je zult wel op wat knopjes moeten drukken in je receiver om de bron naar de uitgang te leiden.

Wat dus niet kan en ook zinloos is, is om Sonos Service via de Connect audio naar je receiver te sturen en die weer opvangen en naar een andere Sonos speaker sturen. Er ontstaat dan een vreemde en zinloze loop want diezelfde Sonos speaker kan reeds de Sonos service afspelen.

Je volgende vraag zal wellicht zijn of je dan ook TV geluid kunt doorsturen naar je Play 5. Bij de meeste receivers is dit niet mogelijk. Als je de audio van je TV naar je receiver via hdmi, optisch digitaal of coaxiaal digitaal hebt aangesloten, kleine kans maar de kans op latency is hier groot, de connect is niet gemaakt om real time TV geluid te verspreiden. Als je je TV geluid ook weer analoog verbonden hebt via een rood witte tulp, dan zou het moeten lukken.
Badge

Welke audio wil je doorzetten naar je Play 5 ? Sonos services hoef je niet door te zetten naar je Play 5 want deze kan zelf alle services spelen. Als je CD en Platenspeler wilt doorzetten heb je 2 mogelijkheden. Je sluit deze rechtstreeks aan op de Ingang van de Sonos maar dan kun je er maar 1 aansluiten zoals je zelf al aangeeft. Wellicht zijn daar splitters voor. Een elegantere oplossing is om een rood/witte tulp Out van je receiver aan te sluiten op de ingang van de Sonos Connect en de platenspeler of CD speler als bron daarheen te sturen. Dit is de 'oude' manier van cassetebandjes opnemen. Ik zie dat jouw receiver zelfs 3 van die 'Out' aansluiitingen heeft dus dat moet lukken, je kunt dan inderdaad je CD & platenspeler gewoon laten zitten waar ze nu zitten in de receiver. Je zult wel op wat knopjes moeten drukken in je receiver om de bron naar de uitgang te leiden.

Wat dus niet kan en ook zinloos is, is om Sonos Service via de Connect audio naar je receiver te sturen en die weer opvangen en naar een andere Sonos speaker sturen. Er ontstaat dan een vreemde en zinloze loop want diezelfde Sonos speaker kan reeds de Sonos service afspelen.

Je volgende vraag zal wellicht zijn of je dan ook TV geluid kunt doorsturen naar je Play 5. Bij de meeste receivers is dit niet mogelijk. Als je de audio van je TV naar je receiver via hdmi, optisch digitaal of coaxiaal digitaal hebt aangesloten, kleine kans maar de kans op latency is hier groot, de connect is niet gemaakt om real time TV geluid te verspreiden. Als je je TV geluid ook weer analoog verbonden hebt via een rood witte tulp, dan zou het moeten lukken.

Kun je mij dan wellicht uitleggen hoe ik dit moet doen met mijn Technics Reciever Su-V500?

De platenspeler laat ik dan in Phono zitten. En de CD in cd. Maar vanwaar moeten de kabels naar de Sonos Connect. (die ik overigens nog niet heb, maar overweeg om te kopen als het werkt).

Reputatie 5
Badge +3

Tape 1 REC (OUT)

of

Tape 2 REC (OUT)

naar

Sonos Connect Analog audio IN

Badge

Beste Eddie,

Gedaan volgens jouw beschrijving. Maar ik hoor helemaal niets over de Sonos-speakers.

Ik neem aan dat ik de knopjes Phono en Tape 1 beiden moet aanklikken.

Maar eigenlijk is de gehele app is mij niet duidelijk. Waar zie ik de stereo terug in de app.

sonos connect is nu Huiskamer 2 en mijn Play 1 speakers zijn Huiskamer 1.

Help

Reputatie 5
Badge +3

De stereo vind je onder een optie genaamd 'Line-in’ bij de services van Sonos, dus waar ook TuneIn & Spotify staat, daar voind je deze optie helemaal onderaan.

Reputatie 5
Badge +3

Als het niet lukt via de receiver, dan eerst even de CD speler direct aan de Sonos Connect koppelen en dan testen of het werkt, dan weten we in elk geval dat de Line-In werkt. Je moet wel een CD afspelen natuurlijk :grinning:

Badge

Ik heb nu de cd rechtreeks op de sonos. Daar lijkt het dan toch mis te gaan.

Reputatie 5
Badge +3

heb je wel de line in gevonden ?

Badge

Badge

De lnders

Badge

Onderste

Reputatie 5
Badge +3

mm, als het goed is aangesloten zou het eigenlijk nu moeten werken…

Badge

Maar de cd-speler heeft toch ook de versterker nodig? Of moet ik wellicht de ingang van de koptelefoon gebruiken?

morgen nieuwe pog

Reputatie 5
Badge +3

nee moet zonder versterker werken met een cd speler, rood witte uitgang van cd naar ingang van de connect

Badge

Ik weet niet hoe. Maar het is nu gelukt. Bedankt voor je hulp

Reageer