Vraag

OSX app werkt niet, terwijl iOS app prima functioneert

• 27 June 2016
  • 4 reacties
  • 539 Bekeken

Ik kan mijn Sonos probleemloos besturen met de diverse iOS apps (iPhones & iPads). Maar het lukt me niet (meer) om de OSX app te verbinden met mijn systeem. Zelfs opnieuw installeren maakt geen verschil. Het vreemde is dat ik bij "voorkeuren" wel 1 kamer zie staan (woonkamer, waar een connect:amp staat), maar deze komt niet terug bij het overzicht "kamers" in het hoofdvenster van de app. En het opnieuw toevoegen van de play:5 werkt ook niet, dan verschijnt de melding "speler niet gevonden". Via mijn iPhone speel ik allerlei muziek af, maar de app op de Mac laat niets van die muziek zien. Tips?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Welkom op het forum.

Tips?
Mijn eerste stap zou zijn: verwijder de app integraal van je systeem, haal 'm op uit de Appstore (dan weet je gelijk zeker dat je de nieuwste hebt) en installeer 'm opnieuw. Als dat niet werkt, dan kun je verifiëren of de Mac wel op hetzelfde netwerk zit als Sonos. Zo ja, verifieer dan de wifi-kanalen: Sonos op 1 of 6 of 11 (gebruik geen andere dan deze 3) en de wifi-router op een van de twee overblijvende.
Leime, Ik heb dit ook regelmatig. Bij mij komen de zones ineens weer beschikbaar wanneer ik op mijn MacBook het Airport-Configutatieprogramma open na het openen van de Sonos-controller. Het lijkt alsof dit Airport-programma een bepaalde blokkade opheft ofzo. Heel vaag maar het werkt!
Probeer de sonos controller op mac Pro, kan geen player installeren ,krijg steeds volgende boodschap" bestaand Sonos-systeem kon niet gevonden worden" op iPhone en Android werkt het wel perfect,
Had Het zelfde probleem, na lang zoeken op het web, toch een oplossing gevonden.
vermoedelijk hebben jullie McAfee internet security op de pc staan.
zet de firewall van McAfee uit, start sonos, nu zo het wel moeten lukken.
Na de installatie zet de firewall van McAfee terug aan.