Beantwoord

Opvolger voor SONOS Zoneplayer 100 en Controller icm eigen speaker

• 29 december 2017
  • 11 reacties
  • 2181 Bekeken

Hallo,

Een kennis heeft 10 jaar geleden een SONOS ZP100 en CR 100 in gebruik genomen. Hiermee speelt hij muziek door EIGEN boxen in plafond.
Echter, vandaag (anno 2018 ... bijna 🙂 ) is het systeem minder tot nier meer in dienst.

Hij vroeg me om dit opnieuw op punt te stellen.

Zelf ken ik alleen de huidige producten van sonos in samen werking met streaming diensten zoals apple music en spotify. Mij lijkt het dat de CR 100 eigenlijk vandaag de dag vervangen werd door de APP op mobiele devices?

Mijn kennis wenst nog steeds van zijn boxen gebruikt te maken, raad ik dan een CONNECT AMP aan?
Of kan je op de oude CR 100 en ZP 100 ook apple music of spotify combineren?
Wanneer ik het net op ga om informatie te zoeken over ZP100 en CR100 lijkt mij dat deze vandaag de dag niet meer te vinden is?

Wat denken jullie?

Alvast bedankt voor feedback !
Groetjes, Wim
icon

Beste antwoord door Tim S 2 januari 2018, 15:25

ZP100 is een redelijk oud model, maar zou nog moeten werken.
ZP100 werd uiteindelijk de ZP120, en nu word deze de Connect:Amp genoemd.
ZP80 werd de ZP90 en word nu de Connect genoemd.
Connect is gemaakt om een versterker op aan te sluiten, en de Connect:Amp is al een versterker dus hoeven alleen speakers op verbonden te worden.
De CR100 en de CR200 ( met touchscreen ) worden al een zeer lange tijd niet meer gemaakt, en inderdaad ook deels vervangen door de Apps welke we beschikbaar stellen voor telefoon/tablet en computers.
De CR100 en CR200 kunnen alleen werken als er Sonos-wifi aanwezig is, dus er zal 1 component bekabeld aangesloten moeten staan op het netwerk, om deze controllers actief te krijgen.
Als Sonos op de wifi van de router functioneert, zal de CR100 en 200 dus helaas niet werken.
Bekijk origineel

11 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
ZP80 werd de ZP90 en word nu de Connect genoemd.
Connect is gemaakt om een versterker op aan te sluiten, en de Connect:Amp is al een versterker dus hoeven alleen speakers op verbonden te worden.
De CR100 en de CR200 ( met touchscreen ) worden al een zeer lange tijd niet meer gemaakt, en inderdaad ook deels vervangen door de Apps welke we beschikbaar stellen voor telefoon/tablet en computers.
De CR100 en CR200 kunnen alleen werken als er Sonos-wifi aanwezig is, dus er zal 1 component bekabeld aangesloten moeten staan op het netwerk, om deze controllers actief te krijgen.
Als Sonos op de wifi van de router functioneert, zal de CR100 en 200 dus helaas niet werken.

Bedankt Tim, nuttige feedback.

Maw, als ik die ZP100 op het wifi netwerk, dan zal de sonos app deze kunnen vinden, en kan ik vanuit de app de ZP100 aansturen?
Reputatie 7
Badge +2

Bedankt Tim, nuttige feedback.

Maw, als ik die ZP100 op het wifi netwerk, dan zal de sonos app deze kunnen vinden, en kan ik vanuit de app de ZP100 aansturen?

Ja, zolang de ZP100 in contact staat met de router, ( bekabeld of per wifi ) zou de telefoon deze Sonos moeten kunnen vinden en vertellen wat deze moet laten horen.
Per router wifi houd dus wel in dat de CR100 niet koppelbaar is.
Bedraad houd in dat Sonos wifi aangaat, en de CR100 wel koppelbaar is.
Badge
Ik heb ook een ZP100 (sinds 2007 en werkt perfect). Ik kocht nu een Sonos One en als ik deze wil koppelen zegt hij dat WIFI op Sonos is uitgeschakeld. Via ethernetkabel lukt wel.
Kunnen de ZP100 en Sonos One niet connecteren?
Reputatie 7
Badge +2
Ik heb ook een ZP100 (sinds 2007 en werkt perfect). Ik kocht nu een Sonos One en als ik deze wil koppelen zegt hij dat WIFI op Sonos is uitgeschakeld. Via ethernetkabel lukt wel.
Kunnen de ZP100 en Sonos One niet connecteren?

Jawel, deze moeten draadloos met elkaar in contact gebracht kunnen worden, mits 1 van de 2 met kabel aangesloten zit op het netwerk en dus Sonos wifi opzet.
Tevens kan het liggen aan de afstand, wat is de afstand tussen de ZP100 en de Sonos One speaker?
In de laatste software versie kan de wifi van speakers uitgezet worden, misschien dat dit perongeluk gedaan is?
Tevens ontvang ik graag een diagnose zodat ik concreter over je Sonos speakers kan spreken.
Zie het bevestiging's nummer dan ook graag tegemoet.
Badge
Ik heb de diagnose net doorgestuurd.
ZP100 aangesloten aan router. Sonos one gisteren gekocht en dadelijk geprobeerd te koppelen. Dit lukte niet.
Sonos One nadien aan router: speelde. Terug losgekoppeld van router en terug ZP100 aan router. Ze stonden op geen halve meter van mekaar: lukte niet.
Reputatie 7
Badge +2
Ik heb de diagnose net doorgestuurd.
ZP100 aangesloten aan router. Sonos one gisteren gekocht en dadelijk geprobeerd te koppelen. Dit lukte niet.
Sonos One nadien aan router: speelde. Terug losgekoppeld van router en terug ZP100 aan router. Ze stonden op geen halve meter van mekaar: lukte niet.

Heb je het diagnose nummer voor me?
Badge
Net nog eens doorgestuurd
Diagnosenummer 1603207158
Reputatie 7
Badge +2
De ZP100 zijn antenne's werken niet, en dit ziet er uit als een defect.
Wil je vragen de One speaker te bekabelen zodat deze verschijnt in het netwerk en de instellingen van Sonos naar voren komen.
Daarna graag de ZP100 van een fabriek's reset voorzien.
Om de ZP100 daarna opnieuw te koppelen terwijl de One nogsteeds bekabeld is.
Dan neemt de ZP100 namelijk de instellingen van de One over, waarin er geen gegevens verloren gaan.
Zie als je dit gedaan hebt graag nog een nieuwe diagnose tegemoet om te zien hoe de antenne's dan hun werk doen.
Badge
Dag Tim
Ik heb gedaan zoals je voorstelde. Opzet ging, maar als speaker niet bekabeld, viel deze uit.
Hoe weet ik of antenne ZP100 niet werken?

Ik heb dan andere opstelling gedaan met andere ZP100. Daar lukt het wel. De ZP100 bekabeld en One niet.
Ik heb hiervan net een nieuwe diagnose gestuurd 1279528782.

Hoe weet ik zeker dat antenne van de eerste ZP100 stuk is? En wat kan hier aan gedaan worden?

Bedankt al voor de hulp. Me happy dat ik al weer op 2 plaatsen muziek heb 🙂
Reputatie 7
Badge +2
De fabriek's reset heeft het probleem doen oplossen.
Je laatste diagnose laat zien dat de antenne's hun werk weer doen.
De One maakt nu draadloos contact met de ZP100 die op de kabel zit en de wifi aanmaakt voor de One.
Ik zie wel dat de One op een redelijke afstand van de ZP100 staat, dus iets naar elkaar toebrengen kan wel verbetering leveren mocht je toch nog problemen ervaren.
Verder ga ik je dus veel plezier wensen van 't systeem.

Reageer