Beantwoord

Opmerkelijk en niet gewenst

• 6 August 2018
  • 7 reacties
  • 258 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3
Ik las in een ander topic hetvolgende van een Sonos werknemer
"Je One's ondersteunen geen Airplay wanneer ze als surround-speakers staan ingesteld."
Dit is wel heel ....zachtjes uitgedrukt ....opmerkelijk.
Dus als ik mijn 2 play1's (welke staan ingesteld als surround paar) vervang voor 2 play one's de functie Airplay niet mogelijk is.
Of is het wel met audio afspelen, maar niet als er een film/tv wordt afgespeeld welke dolby is.
icon

Beste antwoord door Tim S 9 August 2018, 16:51

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 6
Badge +3
Als ze als surround of stereo zijn ingesteld zijn ze inderdaad niet zichtbaar onder Airplay; je kunt ze dan dus in geen enkele situatie aansturen behalve door ze als losse spelers in te stellen, dan worden ze zichtbaar onder Airplay.
Reputatie 5
Badge +3
Thanks Eddie,
Dat is werkelijk een hele slechte zet van Sonos.
Denk dat er heel wat mensen een surround opstelling willen maken met een toevoeging van 2 Play Ones in hun bestaande opstelling.
Onbegrijpelijk dit.....
Is dit ook aangegeven in de documentatie en dan bedoel ik verkoop documentatie??
Reputatie 6
Badge +3
Het lijkt een technisch probleem te zijn. Er wordt verschil gemaakt tussen 'grouping' & 'bonding' van de spelers (lees ik op het internationale forum). Bij de laatste (surround, stereo) is de speler of de 'bond' van spelers geen Airplay target meer. Zie link hieronder.

https://en.community.sonos.com/home-theater-228993/purchased-sonos-one-s-as-surrounds-to-add-airplay-now-i-am-told-i-can-t-6809465

Welnu, als er een technische grondslag is waardoor het niet kan, dan houdt het op natuurlijk, geen idee hoe expliciet Sonos dit gecommuniceerd heeft via de beschikbare documentatie. Airplay is een leuke kers op de taart maar was geen functionaliteit toen de spelers op de markt kwamen.

Wat ik mooie functionaliteit zou vinden binnen het Sonos Ecosystem is als je de mogelijkheid zou hebben om verschillende scenario`s te kunnen kiezen van groups & bonds. Dus met 1 klik in de App wissel je dan tussen verschillende groepen & bonds van losse spelers, stereo & surround. Het wisselen tussen deze setups is nu een heel gedoe en kan volgens mij veel gemakkelijker door scenario`s te introduceren. Probleem met Airplay en 'bonded' spelers is dan opgelost want je kiest gewoon een scenario (Airplay scenario) waarbij de speler los in een groep staan. Voor TV ga je weer naar een surround scenario, voor stereo naar een stereo scenario. Langbeest zijn eigen scenario, Eddie zijn eigen scenario etc etc.
Reputatie 5
Badge +3
Goed punt Eddie
Scenario's zouden inderdaad heel wat issues kunnen oplossen.
Reputatie 7
Badge +2
Wat Eddie beschrijft klopt inderdaad.
De Surround speakers maken deel uit van hun baas, de baas is de Soundbar. (en worden dus als 1 toestel gezien ondanks dat het 3 componenten zijn)
De Playbar heeft helaas geen Airplay.
De Playbase en de Beam wel.
Zou het zelf ook een leuke toevoeging vinden als er profielen in Sonos zouden verschijnen, waarin je een TV en Muziek stand zou kunnen selecteren.
Maar voor als nog is dit nu niet aanwezig, en kan verder ook niet aankaarten of dit in de pipeline zit of niet.
Reputatie 2
Idd. Waardeloos ik zelf 2 ones gokocht om de play ones te vervangen. Breng ze denk ik maar terug,,,,
Reputatie 5
Badge +3
Idd. Waardeloos ik zelf 2 ones gokocht om de play ones te vervangen. Breng ze denk ik maar terug,,,,

Er wordt hierop naar mijnsinzien ook te makkelijk door Sonos gereageerd.
Ik weet uit ervaring dat er heel veel "oud" Sonos gebruikers zijn, degene die vanaf het begin al met Sonos werken deze opstelling hebben staan/hangen.
Zij hebben iedere keer de nieuwe setup die Sonos implementeert doorgevoerd in hun eigen installatie en lopen nu dus stuk.