Vraag

Ook hier 'nummers niet juist gecodeerd (Spotify)'

• 23 mei 2020
  • 3 reacties
  • 103 Bekeken

Beste,

Ik heb ook het probleem dat ‘nummers niet juist gecodeerd zijn’ op Spotify. Ik krijg dit nu iedere paar minuten. Hierdoor kan ik sonos niet meer gebruiken op mijn pc, want de app springt er heeltijd tussen.

Aan de topics hier te zien is dit wel een probleem dat volgens mij toch eens structureel moet aangepakt worden.

De foutmelding zelf klopt alleszins niet. Er is niets mis met de codering van de muziek. Dat zou ik sowieso eerst eens aanpakken. Maakt één en ander duidelijker voor de gebruikers.

Er is niets veranderd aan het netwerk of de internetverbinding. Het enige wat ik kan bedenken is dat we luidsprekers verplaatst hebben (1 van de slaapkamer naar de woonkamer).

Het netwerk zelf is door een professional aangelegd met allemaal professioneel materiaal van Ubiquity.

De app waar ik problemen mee heb, is de app op PC (win). Deze pc is verbonden via LAN.

Ik denk dat ik de problemen heb sinds de laatste update van de windows-app.

Diagnose: 133604654

Alvast bedankt!!

Thomas Vandromme

3 Reacties

Reputatie 4
Badge +2

Hey Thomas,

Dat je de melding van niet juist gecodeerd krijgt te zien, betekent simpelweg dat we niet genoeg data ontvangen om het juist te decoderen.

De melding zelf klopt, alleen de oorzaak kan totaal verschillend zijn hiervoor.

Heb je ook problemen wanneer je alleen Bureau aanzet?

Zou je het ook kunnen testen door 1 van je speakers op het netwerk aan te sluiten?

De communicatie van je Sonos systeem ziet er goed uit met je netwerk, alleen het lijkt er bijna op alsof er simpelweg niet genoeg internet snelheid is.

Dag Mark,

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Ik wil dat gerust eens een dag testen. Bureau is sowieso de speaker die verst van een acces point staat.

Als ik een speaker aansluit op LAN, kan ik dan nog terug? Ik zou mijn professionele Unify-installatie iets stabieler inschatten dan het Sonos-netwerk, tenzij dat net het probleem is natuurlijk.

Ivm bandbreedte, ik werk van thuis uit op een Fibernet-gigabitverbinding. Met mijn smartphone haal ik vlot 400mbit over wifi ter hoogte van iedere speaker. Wel zijn er een 25-tal devices verbonden met het internet.

In de marge: met dezelfde devices, op ons kantoornetwerk met een andere sonos-installatie, heb ik geen problemen.

Reputatie 4
Badge +2

Als je het kan testen door een kabel erin te doen dan is dit ook makkelijk om weer om te draaien door simpelweg de kabel er weer uit te halen.

Wanneer je het test wil je dan ook een nieuwe diagnose versturen, dan kijk ik er graag nog even naar voor je.

Reageer