Vraag

Onstabiel volume playbar

• 5 January 2017
  • 1 reactie
  • 389 Bekeken

Hallo,

Sinds 1 week ben ik in het bezit van een playbar (voorlopig)zonder sub,play 1,2, enz, en wat een teleurstelling in verband het geluid en het bekijken van films via Netflix!!

Ik heb mijn Sonos rechtstreeks via een optische kabel aan mijn PS4 aangesloten, dit omdat ik geen optische aansluiting op mijn tv heb ( Samsung PS50A450P2).

Tijdens het beluisteren van Spotify en het gamen via de ps4 dien ik mijn volume amper open te zetten om luide en mooie muziek te krijgen.

Maar..... vanaf ik de app Netflix open en een film wil bekijken gaat het mis. Tijdens het afspelen van een film zoals bv. Jungle Book, Unstoppable, Black Sails, enz moet ik alvast mijn volume 3/4de open zetten om de "gewone" gesprekken mooi door te laten komen. Tot er een scene komt dat er actie is of extra omgevingsgeluid want dan vlieg ik uit mijn zetel wat zeker niet leuk is! Dus ik moet heel de film met de gsm in mijn hand kijken om zo constant de volume steeds aan te passen. Ik weet dat het geluid altijd voller en iets luider is tijdens bepaalde scenes maar bij mij is het verschil zo groot dat het storend en overdreven luid is.

Na het zoeken op het internet en telefonisch contact met de klantendienst heb ik nog geen oplossing gevonden.

Mijn instellingen zijn op dit moment als volgend.
Voor de ps4:
Primaire uitvoeringaansluiting: gekozen voor digital out (OPTICAL)
Keuze uit; HDMI OUT en digital out ( OPTICAL)

Audio-indeling: gekozen voor BITSTREAM DOLBY
Keuze uit; Linaire PCM, Bitstream (dolby) en Bitstream (DTS)

SONOS APP:
Nachtgeluid aan.

Wie weet een oplossing zodat het geluid tijdens het bekijken van een film van scene tot scene niet zo hard verschilt van volume?

Ik heb nog 1 week de tijd om de playbar terug naar de winkel te brengen indien er geen oplossing komten dan zal hij vervangen worden door een Bose soundtouch 300. Maar hopelijk kan ik bij Sonos blijven!

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 3
Helaas herken ik het probleem niet, ik gebruik zelf geen PS4 dus bij mij is het volume mooi gelijk. Ik hoop dat iemand hier wel een PS heeft en de juiste instellingen weet. Als de Sonos klantendienst het niet weet, kan je het misschien nog vragen aan Sony zelf? Of misschien Netflix?