One wifi gaat niet helemaal uit

  • 17 August 2021
  • 8 reacties
  • 56 Bekeken

Op de One gaat het wifi signaal niet helemaal uit wanneer dat in de app wel is ingesteld 

graag een oplossing voor dit probleem 

 

mijn vriendin is overgevoelig voor wifi vandaar het helemaal uit willen zetten van de wifi 

Verder heb ik alles, Suben 2 x  5, aan de kabel en werkt prima.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @Hielke, welkom bij de Sonos Community!

De One is niet anders dan onze andere speakers en als de app aangeeft dat de wifi uitstaat, dan staat deze uit. 

Al onze speakers zijn hiervoor gecertificeerd voor het gebruik op de Europese markt.

 

Reputatie 7

Het wifisignaal zou wel uit moeten gaan. Als je (zo uit mijn hoofd) een One SL of One (Gen 2) hebt blijft het (low energy) bluetooth signaal dat Sonos gebruikt voor set upechter wel aan. Dit kan niet uit, maar het is wel een signaal van beperkte sterkte.

Mocht je echt een speaker willen waarop alles uit kan, dan moet je een oudere speaker zoeken zonder bluetooth, zoals (weer uit mijn hoofd) een Play:1 of een One (Gen 1). Bijvoorbeeld via Marktplaats.

Dat zal het zijn idd…BT.

idd de zelfde frequentie 2400MHz, ik hoor nu ook het verschil in signaal.

bedankt voor je reactie.

wanneer ik wifi echt aanzet is het signaal veel sterker

ik heb ze net nieuw gekocht :(.

op de andere boxen zie ik het signaal eventjes opkomen en dan stopt het.

geen mogelijkheid tot uitzetten dus??

Reputatie 7

Naar ik heb begrepen niet. Je andere speakers zijn dus nog zonder bluetooth, denk ik.

Zie ook https://en.community.sonos.com/wireless-speakers-228992/switch-off-wifi-and-bluetooth-permanently-from-sonos-one-6836457

Dat verwacht ik dan wel idd.

Lees in de link die je stuurde dan ik niet de enigste ben met deze, onaangename, verrassing.

@Sonos waarom geen antwoord op de vragen omtrent het volledig kunnen uitschakelen van de BT?

deze vraag is meerdere malen gesteld.

Ik ga er vanuit dat alles in het ontwerpen een reden heeft, in deze verwacht ik ook een reden.

graag hoor ik die, en anders weet ik voldoende…einde Sonos helaas voor mij.

Reputatie 7

Tja. Die reden zal er best zijn, mogelijk gewoon “ te duur om te engineren, voor de beperkte markt hiervoor. Uiteindelijk lijkt het signaal wel zwak.

Als gezegd: je kunt ook voor wat oudere modellen gaan. Ik weet niet of andere fabrikanten van multiroom speakers dit wel bieden.

Tja. Die reden zal er best zijn, mogelijk gewoon “ te duur om te engineren, voor de beperkte markt hiervoor. Uiteindelijk lijkt het signaal wel zwak.

Als gezegd: je kunt ook voor wat oudere modellen gaan. Ik weet niet of andere fabrikanten van multiroom speakers dit wel bieden.

Het signaal is niet sterk idd, maar BT heeft een signaal structuur die voor stralings overgevoeligen erg vervelend is.

Heb de kabel van het deksel los gehaald 

wel ingeleverd qua functies, geen mic en lampje en bediening, maar de knoppen gebruikte ik toch niet.

gewoon de ribbencable loshalen.

Geen BT straling meer en werkt prima.