Beantwoord

One stereopaar nog mogelijk, ná surroundparing met Arc ?

  • 22 May 2022
  • 3 reacties
  • 229 Bekeken

Badge

hallo, mijn vraag gaat over de arc en 2x oneSL

kun je de one's ook nog steeds als stereopaar gebruiken, nadat je er een surroundpaar van hebt gemaakt met de arc ?
ik krijg het helaas niet voor elkaar, het lijkt erop dat ze alleen óf als stereopaar, óf als surroundpaar+arc kunnen werken

bij het film kijken hoor ik de audio graag uit de arc+surroundpaarOne komen
bij het muziek luisteren hoor ik de audio graag uit de stereopaarOne komen (al dan niet in combinatie met de move, maar zeker weten zonder de arc)
maar dat laatste lukt niet meer nadat ik ze met de arc had gesurroundpaard 😉

nadat je er een surroundpaar met de arc van hebt gemaakt, ziet hij dat als 1 groep, en je hebt minimaal 3 sonos apparaten nodig om groepen te maken
dus een nieuwe groep van de one als stereopaar maken gaat ook niet. betwijfel of dat sowieso zou lukken

de arc samen met de oneStereopaar in een groep werkt ook niet ivm de vertraging…


ik kon zo 123 geen antwoord vinden op dit forum, dus vandaar de vraag, kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem 😁🙄


groeten

icon

Beste antwoord door SimonSonos 22 May 2022, 19:01

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Hoi @deAndere,

De vraag was:
"Kun je de one's ook nog steeds als stereopaar gebruiken, nadat je er een Surroundpaar van hebt gemaakt met de arc ?

Mijn Antwoord:

Het is het ene of het andere.
Meer smaken zijn er niet. Of je moet iedere keer loskoppelen.
En dan weer opnieuw samenstellen.
🙃

 

Reputatie 7

Even de juiste terminologie: de Arc en de surroundspeakers vormen samen een “kamer” is Sonos-termen. Als je de surrounds uit de “kamer” haalt en koppelt als stereopaar, vormen ze samen een andere kamer, die je kunt groeperen.

Ook twee kamers kun je groeperen - het is dus niet zo dat je minimaal drie Sonos kamers nodig hebt om te kunnen groeperen. Je hebt alleen minstens drie Sonos kamers nodig om verschillende groepen een naam te kunnen geven: als je maar twee kamers hebt is er immers maar één groep mogelijk, die dus geen naam behoeft. Zie ook 

 

Reputatie 5
Badge +3

Waarom vind U het niet fijn om de arc te gebruiken tijdens het luisteren naar muziek?