Beantwoord

One's en Playbase willen niet met elkaar verbinden

• 19 October 2018
  • 7 reacties
  • 472 Bekeken

Ik heb 2 one's en een playbase, we zijn recent verhuisd met een nieuwe router etc. Tot 1 maand geleden deed alles het nog en kon ik via Spotify over alle speaker geluid spelen. Toen deden opeens alleen de one's het nog maar en werd de Playbase niet meer weergegeven in de app. Deze aangesloten met een ethernet kabel en toen werd alleen nog maar de Playbase weergegeven en niet meer de one's. Toen de one's aangesloten met een ethernet kabel maar toen zag ik nog maar 1 van de 2 ones in de app. Ik krijg ze niet allemaal te zien in de app. Controller al een aantal keer opnieuw ingesteld maar ik kom er niet uit.
Weten jullie een oplossing?
icon

Beste antwoord door Frank N 9 November 2018, 14:32

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Wil je verzoeken de Playbase bekabeld op het netwerk aan te sluiten met ethernet kabel, zodat deze gevonden word in de Sonos software.
Als deze naar voren komt in de software, graag via de Instellingen -> Geavanceerde Instellingen een diagnose aanmaken.
Je zult een bevestiging's nummer zien staan op uw scherm, en dit nummer wil ik je vragen naar mij terug te koppelen in je mail bericht.
Tevens ontvang ik graag je volledige adres gegevens en telefoon nummer om de contact gegevens aan onze kant op orde te hebben.
Ok ga ik dat vanavond proberen.
Reputatie 7
Badge +2
Heb je hier toevallig al verder contact over gehad?
Helaas geen diagnose van je ontvangen dus heb hier via de Community helaas geen duidelijk antwoord voor je.
Ik heb inmiddels via Sonos support contact gehad met Joeri DH. En ik krijg een nieuwe Playbase opgestuurd. Echter geen reden opgegeven waarom er een nieuwe komt.
Bedankt voor de opvolging. Hopelijk is hierbij het probleem verholpen.
Reputatie 7
Badge +2
Heb geen diagnose voor me dus kan niet concreet zijn, maar klinkt ernaar dat de Playbase zijn antenne's stuk waren, waarin de achter speakers niet draadloos konden communiceren met deze Playbase.
Waarin we uiteraard je Playbase voor je zullen vervangen voor een goed werkende :D
Veel plezier van het vervangende toestel!
De Playbase werkt inmiddels weer. Echter bij het aanmelden van mijn 2 One's als surround LS+RS gaat 1 van de One's ook op audiokanaal WM1 ipv op kanaal WM2 waar de andere One wel op staat. Heb al geprobeerd met direct aansluiten op router en opnieuw de controller instellen maar dit werkt niet.

Weten jullie een oplossing?
Reputatie 5
Badge +3
Hi Ruud, zou je een diagnose willen maken in de app? Ik zou graag zien waarom een One op 1 staat en de andere op 2. 1 geeft aan dat de speaker met een WiFi-signaal van een modem/router is verbonden. 2 geeft aan dat de speaker met de Playbase is verbonden.

Instructies over hoe je een diagnose maakt staan hier. Vergeet niet om het bevestigingsnummer hier te plaatsen.