Vraag

Ondanks Sonos Boost zie ik vaak speakers niet

  • 13 August 2021
  • 5 reacties
  • 114 Bekeken

Ik heb een Sonos boost er tussen geplaatst om een eigen Sonos netwerk te creëren. Toch zie ik vaak (paar keer per week) n de Sonos App niet alle speakers idie wij hebben staan. Soms wordt er opeens weer 1 zichtbaar en soms ook niet. Ook komt het voor dat opeens 1 van de speakers stopt en dan ook niet meer zichtbaar is. Hoe kan dit? En hoe kan ik dit structureel oplossen?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

Ze zouden zo ver mogelijk uit elkaar moeten zitten.

dank je wel en beide zitten op een ander kanaal.

Reputatie 7

Via Instellingen-Systeem-Netwerk kun je zien op welk kanaal je Sonosnet zit. Je router zou je moeten kunnen vertellen op welk kanaal hij zit.

Router staat een paar meter verder. Ook geen probleem met wifi op andere devices. Geen idee of het kanaal van de Boost een ander wifikanaal overlapt. Hoe kan ik daar achterkomen?

Net speakers van het stroom afgehaald en na het opnieuw aan het stroom gezet. Speakers weer zichtbaar. Dat moet toch niet kunnen?

Reputatie 7

Dit lijkt toch een verbindingsprobleem. Je zou eens kunnen kijken of je Boost misschien te dicht bij je router staat en of er obstakels (gasleiding, waterleiding, elektriciteit, zware muren)tussen de Boost en de devices staan?

Overlapt het kanaal van de Boost wellicht met een wifikanaal in de buurt?