Vraag

Omzetten Sonos gebruiker.

  • 2 April 2021
  • 8 reacties
  • 1266 Bekeken

Hallo, we hebben enkele jaren op twee telefoons Sonos en spotify gebruikt onder 1 account. Ik wil dit graag omzetten naar twee losse accounts. Ik heb spotify duo aangemaakt en een tweede account aangemaakt en tevens een losse Sonos account aangemaakt op de site. Het lukt echter niet om in de sonos app van gebruiker te wisselen, ook niet als ik de app verwijder en opnieuw installeer of hem reset. Bij gebruiker blijven de gegevens (emailadres) van de oude account staan.Hoe kan ik de huidige account verwijderen en een andere Sonos gebruiker koppelen?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 7

Mij is niet helemaal duidelijk wat je wilt. Wil je van één systeem twee aparte systemen maken, of éen systeem besturen met twee accounts? Dat laatste kan namelijk niet.

OK, ik probeer dat laatste dus het is dan logisch dat dit niet lukt. Ik wilde met andere Sonos inlog het volgende bereiken:

  1. Op de Sonos boven andere muziek afspelen dan beneden
  2. ik wil dat mijn voorkeuren/afspeellijsten niet naar voren komen bij de andere gebruiker.

Heb je wellicht suggesties over hoe ik bovenstaande kan regelen? Dank alvast!

 

 

Reputatie 7

Als je dat voor een muziekservice wilt, dan kan dat: 4e Spotfy Family account toevoegen | Sonos Community 

Reputatie 6
Badge +3

Wat jij wilt gaat gewoon hoor, je kunt al je Spotify accounts toevoegen in Sonos en dan simpelweg met een druk op de knop wisselen van account binnen de Sonos app zodat je elkaar niet in de weg zit. Als je een 2e (of verdere) account wilt toevoegen in Sonos, zorg dan dat je in Spotify met die account ingelogd bent, anders werk het niet.

bedankt voor jullie reacties! ik heb op beide telefoons de verschillende spotify accountants ingelogd, maar de tweede Sonos inlog lukt nog niet. als ik de app opnieuw download en inlog met de tweede Sonos gebruiker gaat dit goed totdat ik moet kiezen voor verbinden met systeem in de buurt. Op dit moment dump hij de huidige gebruiker en moet ik de inloggegevens van mijn andere gebruiker weer opgeven (bij account staat dan voer de accountgegevens voor “mailadres andere gebruiker” in). Op basis van het WiFi netwerk lijkt hij dus weer terug te vallen op de andere Sonos gebruiker. Nog suggesties?
 

Reputatie 7

Nee, je kunt niet inloggen met een tweede Sonos-inlog Je moet altijd inloggen met het originele Sonos-account en dan bij Spotify het juiste account kiezen.

Vanaf dat moment gebruikt de tweede gebruiker op zijn telefoon zijn eigen Spotify. Klein nadeel nog: de speakers onthouden het laatste Spotify-account. Spotify hervatten met de knop op de speaker gebruikt dus altijd het laatst op die speler gebruikte account. Opdrachten geven via Google gaat altijd via het aan Google gekoppelde account.

Reputatie 6
Badge +3

Inderdaad, je Sonos draait op 1 account voor het huishouden. Daarbinnen kun je wisselen tussen meerdere Spotify accounts. Het is me niet duidelijk wat je denkt te bereiken met meerdere Sonos accounts.

Ik ben eruit. Dacht dat ik twee Sonos inlogs nodig had om boven andere muziek te kunnen spelen dan beneden. De verschillende spotify accounts zijn blijkbaar al voldoende om dit te kunnen doen vanuit een gezamenlijke Sonos account. Bedankt voor jullie input!!