Beantwoord

normalization functie in Sonos controller app

• 25 December 2017
  • 8 reacties
  • 382 Bekeken

Badge +1
Ik ervaar regelmatig dat het ene nummer harder of zachter wordt weergegeven. Overigens is dit ook het geval met muziek die via Spotify en andere muziekdiensten afgespeeld wordt middels de controller app. Het is gewoon heel vervelend om continue met de volumeknop te moeten spelen om muziek een beetje gelijkmatig qua geluidsvolume te houden.
Wanneer komt er een normalization funtie in de controller app?
icon

Beste antwoord door Tim S 9 May 2018, 09:41

Zoals verwoord in mijn eerste bericht, er geen functie om volume gelijk te trekken.

Heb dit gemarkeerd als een feature request, dus er zal naar gekeken worden.

Of er daadwerkelijk een verandering zal verschijnen kan ik helaas niet garanderen.
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Sonos heeft 1 volume regeling, hoe de verschillende diensten hun muziek bij Sonos afleveren kunnen wij helaas weinig in betekenen.
Misschien dat dit ooit in de toekomst naar voren komt, maar op het moment is dit helaas nog niet aanwezig.
Badge +1
Beste Tim,

Allereerst dank voor je reactie.

Is het dan voor Sonos niet mogelijk om een over alle muziekdiensten heen, overkoepelende volume normalization in te bouwen? Uiteindelijk is Sonos bijv. ook in staat om middels de controller app crossfading over alle muziekdiensten heen toe te passen. Daarnaast heeft Spotify binnen de app ook een volume normalisatie optie, indien de muziek binnen deze app wordt afgespeeld, echter wanneer er met de Sonos speakers binnen de Spotify app muziek wordt afgespeeld, is deze optie ineens niet meer selecteerbaar. Hoe zit dat dan in elkaar?
Reputatie 7
Badge +2
De functie omtrent crossfading is van toepassing op onze wachtrij van Sonos zelf.
Dit kunnen dus nummers zijn die gemixed aan de wachtrij toegevoegd zijn, nummers van Spotify en nummers van de computer, welke zich beide in de wachtrij bevinden.
Misschien dat deze functie waar u naar verzoekt in de toekomst naar voren zal komen, maar kan helaas geen garanties bieden op nieuwe functies aan het systeem.
Het enige 'probleem' dat ik ervaar met het afspelen van muziek via mijn installatie van Sonos is dat gekochte muziek van iTunes net wat luider afgespeeld wordt dan de muziek die ik geïmporteerd heb van al mijn CD's (Apple lossles en AAC 256kbps). Het gaat over een redelijke grote collectie die ik beheer met iTunes. In iTunes staat de optie 'geluidscontrole' aangevinkt en bijkomend gebruik ik nog 'iVolume'. Het gaat perfect als ik muziek afspeel alleen afkomstig van CD's of alleen muziek welke aangekocht werd bij iTunes, maar als ik een afspeellijst gemengd met gekochte muziek van iTunes en muziek afkomstig van CD's laat afspelen door het netwerk van Sonos hoor je een verschil. Speel ik muziek af via iTunes via een iPhone op een input op een play5 hoor je het verschil niet. Weet er iemand of dit verholpen kan worden want zeg nu zelf je wil toch niet meer zitten prutsen met een line-in kabeltje...
Reputatie 7
Badge +2
Zoals verwoord in mijn eerste bericht, er geen functie om volume gelijk te trekken.
Heb dit gemarkeerd als een feature request, dus er zal naar gekeken worden.
Of er daadwerkelijk een verandering zal verschijnen kan ik helaas niet garanderen.
@Tim S:
Als Sonos bv de 'normalisation info' (+ of - dB ) zou kunnen lezen in het 'Apple lossless bestand' of het 'AAC bestand' net zoals iTunes het doet bij het afspelen, dan is het probleem toch opgelost?
Reputatie 7
Badge +2
Sonos kijkt naar de muziek bestanden, niet naar het configuratie bestand van ITunes waar deze ITunes wijzigingen in beschreven staan.
Verder heeft Sonos veel meer te zien, het is niet alleen een lokale muziek bibliotheek, maar een hele lijst aan online muziekdiensten.
Eigenlijk zou de muziek opnieuw geripped moeten worden, op het juiste volume niveau.

Eigenlijk zou de muziek opnieuw geripped moeten worden, op het juiste volume niveau.

Het zijn Lossless bestanden......