Vraag

Nieuwe tv en nu werkt mijn Sub niet meer.

  • 28 August 2022
  • 8 reacties
  • 231 Bekeken

mijn sub werkt niet meer zins ik een nieuwe tv heb

hoe kan ik dit oplossen


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Verwacht met zo weinig informatie niet teveel reacties hoe je dit kunt oplossen.

Reputatie 5
Badge +3

Is er verder niets veranderd in de instellingen? Oude tv eruit nieuwe erin, dan zou je toch zeggen dat alles werkt. Misschien heel dom maar al eens de stekker van de Soundbar eruit gehaald en opnieuw erin gedaan?

ik kan wel wat vertellen maar heb alles al afgezocht

Lg oled55c16la aangekocht optische kabel aangesloten en dan moet je in het menu alles instellen 

ik weet niet wat voor optie je moet instellen en waar ik het moet instellen

iemand met dezelfde tv die me wat kan uitleggen

heb playbar en twee plays 3 en een subwoofer

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je playbar het wel doet dan heeft de tv niets met je sub te maken. Je zul dat verder moeten kijken in de app van Sonos.


Bij mij heet mijn playbase “Sonos” en je ziet dus de sub en de surrounds. Wat staat er in jouwsituatie. Het zou kunnen zijn dat de sub een “?” geeft.

Maar nogmaals alles de playbase werkt dan moet je het zoeken binnen Sonos(app).

Reputatie 7
Badge +3

Eigenlijk vermoed ik dat je geen geluid uit je soundbar hebt. Wel geluid uit de tv? Zelf geen lg, maar normaal moet je ergens kunnen aangeven dat het geluid uit een externe bron moet komen.

 Bij een optische kabel kan het ook zijn dat je de Sonos app op “Tv” moet zetten om geluid te horen. Dit schakelt niet automatisch zoals bij HDMI. 

Reputatie 5
Badge +3

Misschien kun U hier eens kijken 

Alle instellingen (helemaal onder aan in het menu)

Daar staan wat extra instellingen, maar dit is idd zoals @Erooij zegt alleen voor het geluid van de soundbar. 

 

Reputatie 7

Omdat je een Playbar hebt kun je niet kiezen voor HDMI-ARC. Er moet ook een optie zijn die je voor “optisch” laat kiezen. En inderdaad: doet de Playbar het wel? Staat de wifi aan op de Playbar (nodig voor de draadloze verbinding met de Sub)?

Reputatie 5
Badge +3

Omdat je een Playbar hebt kun je niet kiezen voor HDMI-ARC. Er moet ook een optie zijn die je voor “optisch” laat kiezen. En inderdaad: doet de Playbar het wel? Staat de wifi aan op de Playbar (nodig voor de draadloze verbinding met de Sub)?

Klopt hoor die optie staat er wel tussen...

Is het al gelukt @marc1964?