Nieuwe Sonos producten op 2 netwerken.


Hallo ,

Ik zit even met de volgende situatie, beneden heb ik een ziggo modem en boven verdieping een ziggo booster. Deze hebben beide een ander ip adres. Binnenkort krijg ik beneden mijn eerste sonos produkten namelijk 2 sonos ones en een sonos five. Vraag 1 wat is het advies kwa bekabeling ? Is dit nodig of gaat WiFi ook goed ? Het is geen hele grote kamer en er hangen alleen een telefoon en een ipad aan. De modem staat ook relatief dichtbij (max 3 a 4 meter afstand)

Tweede vraag is hoe om te gaan met de 2 netwerken, ik zit eraan te denken op de slaapkamer ook een sonos one te plaatsen. Het lijkt me dat er problemen gaan ontstaan omdat boven een ander netwerk is. Ik wil deze dan ook gescheiden houden van de speakers beneden. Daarnaast wil ik ook starten met spotify (of een andere muziek streamings dienst). Ik heb daar nog niet veel ervaring mee maar ook hier voorzie ik problemen. Is het dan nodig dat ik iedere keer dat ik boven een speaker gebruik ik specifiek moet verbinden met het netwerk boven zodra ik Spotify gebruik? Het idee is om 1 account te nemen waar ook 1 naam aan komt te hangen dus geen Spotify Duo. Ik weet dat je dan niet tegelijk ieder iets kan afspelen maar das voor mij niet zo'n probleem. Ik kan me zo voorstellen dat als ik met alle instellingen van boven een uurtje muziek geluisterd heb en iemand logt beneden met mijn gegevens in Spotify wellicht in de war raakt welk netwerk er gehanteerd moet worden.

Gr remco


11 Reacties

Reputatie 7

Klopt. Zie de laatste zin van mijn vorige post……

Inmiddels de twee sonos one's binnen en de installatie is vrij vlot gegaan. Is het zo dat als ze beide een microfoon hebben en je zet ze in een stereo paar dat er maar 1 microfoon werkt ?. Andere lampje blijft dan uit namelijk.

Reputatie 7