Vraag

Nieuwe router koppelen via wifi

  • 8 March 2020
  • 6 reacties
  • 10496 Bekeken

Ik kan mijn Play 3 niet koppelen met nieuwe router.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7

Ervan uitgaande dat je bedoelt hebt een vraag te stellen, wil ik je graag wijzen op deze pagina: https://support.sonos.com/s/article/1061?language=nl_NL

Als je overigens het wachtwoord en de SSID van de nieuwe router gelijk maakt aan die van de oude (en de nieuwe router ook een 2,4 Ghz b/g netwerk aanbiedt) ga je probleemloos over.

Ik wou inderdaad een vraag stellen. Wij hebben lange tijd de Sonos Play 3 niet gebruikt. Intussen hebben we ook een nieuwe Proximus router.

Het lukt nu niet mee om verbinding te krijgen met de Sonos. Heb Wifi netwerk op 2.4 gezet maar ik krijg geen enkele verbinding.

In de App krijg ik ook onderstaande optie “Dit werkt niet” en dan verder “Meer opties” niet aangeboden...

  1. Open de Sonos-app en wacht terwijl hij je Sonos-systeem zoekt.
    • Als de app zegt “Geen verbinding mogelijk met Sonos”, tik dan op Dit werkt niet.
  2. Tik op Meer opties en dan op Update wifi-instellingen.
  3. Volg de aanwijzingen om Sonos te verbinden met het wifinetwerk.
Reputatie 7
Badge +2

Ik zou je willen verzoeken de Play:3 met internet kabel op de router aan te sluiten.
Daarna zal het systeem gevonden moeten worden, en kun je via de Sonos software naar instellingen > Systeem > Netwerk >
Hier kun je de draadloze installatie knop indrukken, en kun je Sonos de wifi opnieuw inleren.
Als je de wifi aan Sonos geleerd hebt zal deze de melding geven dat je de kabel weer tussen Sonos en de router weg kunt halen.
Om je speaker weer draadloos te kunnen gebruiken.

Zelfs bekabelt en met de app de stappen volgen die staan beschreven wordt playbase niet gevonden. De Sonos software naar instellingen systeem>netwerk> krijg ik niet eens. Waarom kun je niet gewoon in de app een invoeroptie maken waarbij je netwerk en wachtwoord kunt invullen. Dit is een systeem wat absoluut niet meer van deze tijd is. SONOS FAIL.

Reputatie 5
Badge +3

Jammer om te horen dat het niet werkt zoals het zou moeten. Mocht je het nog niet hebben gedaan, neem dan een telefonisch contact met ons op hierover. Ik weet zeker dat we het kunnen oplossen. Onze openingstijden en telefoonnummer staan hier:
https://www.sonos.com/nl-nl/contact/contact-options

Inmiddels is het gelukt om de sonos op het nieuw netwerk te koppelen. 

Door weer via het oude netwerk te verbinden kun je in de instellingen het netwerk wissen. Hierna konden we de verbinding opnieuw instellen.

Bij netwerk wissel dus eerst je sonos ontkoppelen voordat je de netwerken her configureerd