Beantwoord

Nieuwe Connect heeft heel laag volume

• 10 September 2018
  • 5 reacties
  • 482 Bekeken

Situatie: we hebben een Sonos Connect aangesloten op een eigen versterker en verder een aantal Play 1's in huis. Gisteren hebben we een nauwelijks gebruikte Connect gekregen om aan te sluiten op een andere versterker waarop de platenspeler is aangesloten. Deze werkt niet naar behoren. Je kunt alleen muziek horen als zowel de Connect als de versterker voluit staan. Ik heb hierop de beide Connects omgewisseld om te horen of het misschien aan de snoeren of versterkers ligt, met als resultaat dat ik nu in de oude situatie geen geluid meer heb en de nieuwe wel. Het ligt dus aan de nieuw aangesloten Connect. Op internet komt naar voren dat dit probleem al jaren vaker voorkomt bij de Connect maar een oplossing hiervoor heb ik nog nergens kunnen lezen.
Weet iemand hier iets over te melden. Het apparaat is gereset.
icon

Beste antwoord door Emily P 10 October 2018, 11:03

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hi Adriaan, je kunt in de 'instellingen kamer' het bronniveau voor de lijningang aanpassen. Hiermee verhoog je het niveau van het volume ook.
Ha Frank, dank voor het meedenken. Bedoel je de keuze tussen variabel of vast in het uitgangsniveau? Dit heb ik geprobeerd. "Vast" geeft een iets hoger volume maar in de verste verte niet voldoende.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Adriaan
We bedoelden niet het uitgangsniveau. Het gaat namelijk om de Lijn-ingang instellingen, niet om de lijn-uitgang. Je zult binnen de Instellingen Kamer > Connect > Lijn-ingang naar het bronniveau moeten gaan. Deze kan je van 1 tot 10 zetten (10 is het luidst).
Beste Emily, ik heb het denk ik niet goed omschreven. De situatie is dat ik mijn eigen boxen bij de versterker gebruik. De versterker is aangesloten op de lijn uitgang met het idee dat ik naast mijn lp's ook spotify ed kan luisteren in die kamer.
Ik heb nu de Connect die wel correct werkt aangesloten en dat gaat goed. Maar nu heb ik elders een probleem.Ook in de andere ruimte staat een eigen versterker met nu een Connect die een heel laag volume geeft. Als ik bij de instellingen kijk zie ik niet de Lijn-ingang bij instellingen kamer. Komt dit omdat ik deze niet gebruik?
Reputatie 4
Badge +3
Als je niks in de lijn-ingang hebt zitten, dan zul je inderdaad geen opties hiervoor zien.

Aangaande het lage volume dan, zorg ervoor dat je de Connect op 100% volume zet, en het volume zelf regelt op je versterker. De Connect heeft immers zelf geen versterking dus als je deze op een laag volume zet, zal je op de versterker zelf ook een laag volume binnen krijgen.