Vraag

Nieuwe app is een regelrechte ramp

• 12 oktober 2017
  • 34 reacties
  • 1272 Bekeken

Hoe onoverzichtelijk kan je iets maken. Ik heb spijt dat ik hem op mn smartphone gezet heb.

34 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Waarom een topic van 2 jaar oud weer een update geven? Ik dacht dat iemand de nieuwe app van juni al gezien had en zijn ervaring ging delen met een heel slechte review. 
Laten we het lekker afwachten. Voor het geval iemand de berichten over de nieuwe update nog niet had gelezen dan was een nieuwe topic beter op zijn plaats geweest wanneer je ze daarop had willen wijzen. 

Reputatie 2
Badge +2

http://www.iculture.nl/nieuws/sonos-s1-s2-software-speakers/

Precies. Ik wordt nu gek van die nieuwe opmaak. Meer tussen menu’s etc. etc. Mijn vrouw heeft er helemaal moeite mee. Vooral wanneer je 4 devices hebt die afspelen. Waar gaat dat heen? Voor mij was sonos top kwa bedieningsgemak. Maar dat wordt wel minder. Ach...in 2019 doet mijn sonoscontroller niet meer en de ZP players gaan er ook een keer uit. Dan wordt het simpel voor mij. Moet nu alvast op in gaan spelen.
Toen ik de sonos een paar jaar geleden kocht een de app installeerde was ik blij met de layout voor bestanden op mijn apparaat (heb veel albums op mobiel) een paar maanden later is deze layout verwijderd en zie ik mijn albums als schermgrote tegels: totaal het overzicht kwijt. Nu begint dit overzicht weer terug te komen. Maar het zou nog prettiger zijn als je zelf de afmetingen vd tegels kan instellen. Die vd playlist kunnen toch ook klein?
De Sonos app krijgt steeds meer toeters en bellen. Al die extra knoppen maken het steeds onoverzichtelijker. Kiss: Keep it simple. Er zijn veel te veel updates die je verplicht moet uitvoeren. Stel alleen essentiële updates verplicht. Mijn vrouw snapt toch al niet zoveel van ICT en die wordt er helemaal gek van. Elke keer is het weer anders. Wij hebben twee systemen draaien, dat is het probleem. Gisteren moest ik updaten, vandaag weer! Mijn vrouw en ik willen alleen muziek afspelen en dat kon met de eerste app van een paar jaar geleden net zo goed als nu. Misschien beter om twee apps beschikbaar te stellen: één app voor basisgebruikers en één app voor Sonosfreaks. Sonos moet niet meedoen met die updateritis trend. Ik ervaar het als zeer negatief als je elke maand een update doet. Dan is je produkt niet goed en moet je er constant aan sleutelen. Voor de rest: Sonos is een topprodukt en geniet er elke dag van.
Badge
Of je de app nu goed of slecht vindt maar van kamer wisselen is één druk op de knop.
rangschikken van stations, daar heb je gelijk in.

oei, dan doe ik waarschijnlijk iets mis?
Ik moet eerst alles naar beneden swipen (wat meestal niet vlot verloopt) en dan de swipen tussen de kamers en dan selecteren.
Hoe kan ik het makkelijker?
Alvast bedankt.
Reputatie 4
Badge +3
Of je de app nu goed of slecht vindt maar van kamer wisselen is één druk op de knop.
rangschikken van stations, daar heb je gelijk in.
Badge
Beste,

zijn er al beslissingen genomen over de app?
Komt er een nieuwe update en wanneer? Ik vertrouw erop dat Sonos toch wel een beetje zal luisteren naar de feedback van de klanten.

Ben nu ook niet echt fan van de nieuwe app, op mijn gsm moet ik veel meer scrollen en zoeken om bv van kamer te veranderen of mijn favoriete radiostations aan te klikken.
Kan je op een of andere manier de radiostations schikken zodat bepaalde vooraanstaan in de rij? (zonder te moeten scrollen)
En heb ook hetzelfde probleem dat mijn widget steeds niet meer werkt na een herstart van mijn gsm.

Alvast bedankt.
Met vriendelijke groeten,
Wim.
Reputatie 5
Badge +2
Het enige wat ik kan doen is de feedback doorgeven aan de ontwikkelaars. Helaas is het niet mogelijk om de app terug te draaien naar een oudere versie.
Ook ik ben het helemaal eens met alle reacties betreffende de Sonos app. Wij waren echt superblij met Sonos, in alle kamers hebben we een box staan en prezen Sonos bij al onze vrienden. Echter, sinds de nieuwe app zijn we steeds meer teleurgesteld. De app is niet gebruiksvriendelijk. Keer op keer is het steeds weer zoeken waar bepaalde functies instellingen zitten, Het is niet meer intiutief, zoals voorheen en dat is tegenwoordig echt een must voor een app. Dat kan je maken of breken. Daarnaast ervaren ook wij dat boxen niet aangaan of in kamers die we niet geselecteerd hebben. Hoe kunnen jullie dit, gezien alle reacties, toch laten gebeuren? Ik wil heeeeeel graag de oude versie van de app weer terug.
Bestaat er misschien software van derden, zodat ik mijn speakers weer kan gebruiken?
Deze vraag is serieus! Ik wil gewoon weer muziek in huis
De nieuwe app is nog steeds echt s*^& Afgezien van het feit dat ik het geen verbetering vind tov de voorgaande, werkt het gewoon niet. 8k kan regelmatig niet meer bij mijn sonos. Als het wel ‘werkt’ stopt de muziek in de slaapkamer als ik het stop in de woonkamer en andersom. Nu werkt het weer helemaal niet.
Waarom bieden ze dan niet de keuze om de oude versie, die wel goed werkte, te blijven gebruiken. Als er een mogelijkheid zou zijn om di3 weer te krijgen, graag. Dan maa4 geen updates meer.

Iemand interesse in een een paar Sonos speakers?

Aangepast door: Ryan A vanwege taalgebruik.
Badge
Ik schaar mij ook achter de verontwaardigde gebruikers.
Nimmer zagen we zo'n massale negatieve schare gebruikers . Dit na de desastreuze radicale omzwaai die Sonos in haar app heeft laten plaatsvinden.

Het is iedereen duidelijk dat wat werkte moest worden geperfectioneerd.
Niet geamputeerd.

En zolang deze hele klucht voortduurt tussen enerzijds ervaren gebruikers die duidelijk maken dat we niet meer weten hoe te navigeren en, anderzijds een Amerikaanse groep investeerders die kennelijk een andere koers uitzet.
Één waarbij men werkelijk 180 graden ( zwart naar wit bijvoorbeeld) van koers veranderd.?
Kan ik als zwaar investeerder in deze producten slechts hopen dat iemand een prettige app ontwikkeld waarmee wij ook onze speakers kunnen bedienen . Mijn vertrouwen in Sonos is namelijk zinkende:@ .
Badge
Wordt er ook gekeken naar de grote hoeveel negatieve reacties op de Sonos app in Google PLay Store?
Ook ik vind de app er niet beter op geworden, veel staat nu weer op een andere - zeker niet altijd logische - plek, lastig om te vinden wat je zoekt. Zelf een kleurschema kunnen kiezen (wit of zwart) zou al een hele verbetering zijn. Ook die enorme tegels in 'Mijn Sonos' mogen best wat kleiner om ook de andere items hier overzichtelijk in beeld te krijgen en het voortdurend moeten scrollen tegen te gaan. Maar ronduit erg vervelend vind ik het dat de Sonog widget na elke (re)start van mijn smartphone opnieuw op mijn home scherm geïnstalleerd moet worden. Telkens staat er 'Niet verbonden met Sonos. Tik voor meer info', terwijl er wel degelijk verbinding is: een tik op de widget opent namelijk wel gewoon de app en kan ik vanuit de app wel muziek kiezen. Maar de widget geeft geen info of besturingsitems weer. Dus al met al ervaar ik de laatste veranderingen aan de app ook niet bepaald als verbeteringen. Ik hoop dan ook op een snelle nieuwe update die er voor zorgt dat deze mankementen verdwijnen en dat het vertrouwen in de app weer een beetje kan worden opgevijzeld...
Badge +1
Prima app, werkt lekker ik heb er geen problemen mee.
Reputatie 4
Badge +3
Prima app.
Even wennen en dan heb je het zo door.
Verandering is soms lastig.
De één vindt hem prima de ander niet, zo was het ook met de "oude" versie.
Nu maar werken aan een nieuwe desktop versie
Reputatie 5
Badge +2
Ik zal je feedback doorgeven aan onze ontwikkelaars. Ook geef ik alle andere feedback door. Ik kan helaas niet in een handomdraai je app aanpassen, dit is niet aan mij maar met verzamelde feedback van onze gebruikers vermoed ik dat ze hier zeker wat mee zullen gaan doen. Wanneer, hoe durf ik niet te zeggen. Wel wil ik jullie bedanken voor de feedback, zoals aangegeven wordt dit is belangrijk. Als onze gebruikers de app niet mooi vinden, gebruikersonvriendelijk vinden moeten wij dit keren naar een positieve ervaring.
Het probleem is dat de menubalk onderin zwart is en mijn tablet is ook zwart. Daardoor valt hij totaal niet op. Het zou een hele verbetering zijn als deze balk bijvoorbeeld lichtgrijs zou zijn.
Goedemiddag! Ik ben het helemaal eens met de topicstarter CeesdB. Je kan onmogelijk concluderen dat de laatste versie van de app een VERBETERING is tov de vorige versie. In de wereld van app design gaat het tegenwoordig voornamelijk om UX design (User Experience.....) en daar schort het mijns inziens enorm aan. De app is niet (meer) intuïtief en lastig in het systeem te krijgen. Opmerkelijk dat een merk als SONOS op dat gebied niet de juiste keuzes heeft gemaakt, althans zo lijkt het. Uiteraard moet je altijd weer even wennen als er veranderingen zijn doorgevoerd, maar hier kan ik (en vele met mij) niet echt aan wennen.
Hopelijk komt er snel een nieuwe versie...
Badge
Beste mensen, ik reageer ook maar even want het is inderdaad geen succes met deze nieuwe update. Ik constateer een arrogantie vanuit Sonos,die maar niet in wil zien dat de gebruikers wel degelijk kunnen hebben. Nu voelt de reactie als die van Hillary Clinton die praat over "deplorables" als mensen er een andere, niet welgevallige mening op na houden. Nee, het ligt nooit aan Sonos, het ligt aan ONS! Wij, van Sonos weten wel wat goed voor u is....
Op een andere plaats in het forum heb ik al te kennen geven spijt van mijn aankoop van de Playbase te hebben, om meerdere redenen.
En echt: ik ben geen reaguurder die alleen negatieve zaken post. Integendeel. Sonos moet zich schamen!
Reputatie 2
Badge +1
Ik snap deze hele discussie niet. Mensen zijn wereldwijd afkerig van verandering dus bij een aanpassing is er altijd commotie. Ik, en mijn gezinsleden, zijn zeer tevreden met de nieuwe app. Werkt prima, even wennen maar wij hebben het een kans gegeven 😃
Reputatie 7
Badge +2
Wat wij hier als Sonos medewerker posten staat los van onze eigen mening over veranderingen ( waar we verder uiteraard ook geen uitspraak over zullen doen ).
Dat we met onze eigen ego bezig zijn is helaas ook weer suggestief.
Het kan kloppen dat wij niet op alle verzoeken een antwoord of oplossing kunnen leveren, maar we doen ons best dit uiteraard wel te doen.
Omtrent dit topic, over de nieuwe controller, kunnen we alleen de feedback aannemen en doorgeven, hier kunnen we inderdaad niks anders op antwoorden, want we zetten verder geen oude software terug.
Misschien dat je in de toekomst veranderingen gaat zien in de Sonos software layout, maar kan hier verder dus geen garantie's op bieden.
Dat mensen refereren aan hobbyisten en prutswerk en wat er nog meer in het verleden is gepost steekt inderdaad af en toe, want ik weet dat iedereen binnen ons bedrijf hart voor de zaak heeft, tevens is het helaas zo dat niet iedereen altijd tevreden gesteld kan worden.
Excuus dat ik verder je amerikaanse topic niet onder ogen genomen heb, heb het al druk zat met de Nederlandse support aanvragen welke via verschillende fora's ons bereiken.
Reputatie 1
Badge
Beste Tim S. Sonos heeft de (vele) bugs van desktop versie inmiddels opgelost in update 8.1.1 In hun update release kan je lezen om welke bugs dit ging... Ik heb jullie ook de link van de USA gegeven waar dit uitvoerig besproken werd. Dat de IOS SONOS (ramp) app (internationaal) tot hevige commentaren leidt is inmiddels wel duidelijk. Dat heb ik niet uitgevonden. De word keuze van jullie als Sonos medewerker dat ik (wij op dit forum) dingen roep(en) zonder onderbouwing is ongepast en onjuist. Ik reageer op zaken die aan de orde zijn. Het tekent wel dat jullie niet echt met de klant bezig maar vooral met jullie eigen ego ... Jammer... Ik zou zeggen kijk eens met een andere bril naar deze commentaren en zet die Sonos bril eens af....:D
Reputatie 7
Badge +2
Dat wij in de EU geen invloed hebben is heerlijk suggestief. en zal je dus moeten tegenspreken, want dit is niet waar.
Tevens zien we geen buggs in de desktop controllers naar voren komen, dus mocht je deze ervaren, dan vernemen we dit graag telefonisch van je zodat we onderzoek kunnen doen / het degelijk kunnen noteren zodat dit opgelost zou worden.
Het zomaar dingen roepen zonder onderbouwing gaat je in iedergeval geen oplossing geven.
Het is in iedergeval wel duidelijk, dat als er een verandering is, mensen hier aan zullen moeten wennen, en je hier dus meer feedback over zult ontvangen dan wanneer er geen verandering word doorgevoert.
Reputatie 1
Badge
Overigens.... Desktop versie 8.1 had een enorme lading bugs.... Ook veel te snel en heel ondoordacht uitgebracht.
Ik weet niet wat daar aan de overkant van de plas aan de hand is :S
https://en.community.sonos.com/troubleshooting-228999/new-update-8-1-broke-my-sonos-6792508/index1.html

Vandaag heeft Sonos de 8.1.1 versie uitgebracht. Hopelijk zijn veel van deze bugs er uit.... Niet echt handig allemaal...

Reageer