Vraag

Nieuwe app is een regelrechte ramp

• 12 oktober 2017
  • 34 reacties
  • 1272 Bekeken

Hoe onoverzichtelijk kan je iets maken. Ik heb spijt dat ik hem op mn smartphone gezet heb.

34 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
De Sonos software is iets aangepast.
Onderin ziet u nu Mijn Sonos, Bladeren, Kamers, en meer.
Als u op Mijn Sonos drukt ziet u uw favorieten samengevoegd.
Bladeren geeft het menu zoals u deze eerst links gewend was.
Kamers is het menu waar u de kamer kunt selecteren waar u muziek op wilt horen.
Weet dat de rode tekst onderin wat ook de kamer naam weergeeft een sneltoets is om makkelijker kamers te groeperen/degroeperen.
Dus als je een bepaalde kamer wilt horen, wilt u dit niet vanuit het groeperen menu doen, maar vanuit de Kamers knop onderin.
Het pijltje linksboven laat het "Nu spelen" menu verdwijnen ( of het hele scherm naar beneden weg-swipen ) waarna je de zwarte balk onderin met knoppen weer verschijnen.
Ik ben het met Cees eens. Heb de verbeteringen nog niet ontdekt. En ik zie onderaan mijn apps (IPhone en IPad) alleen maar de Kamers. Geen mijn Sonos, Bladeren en meer. En hoe dat Kamersmenu werkt is me een raadsel. Graag een reactie.
Mijn excuses. Door even verder te kijken bij het forum heb ik nu de menus gevonden:))
Reputatie 1
Badge
Nieuwe Sonos is inderdaad een regelrechte ramp.... Heel gebruikers onvriendelijk. Ook op de USA site vallen heel veel gebruikers over de nieuwe gebruikers interface van deze aangepaste app.... Hier is absoluut niet goed over nagedacht....! Tja Sonos medewerkers moeten natuurlijk een andere menig hebben 🙂
Reputatie 4
Badge +3
Nieuwe Sonos is inderdaad een regelrechte ramp.... Heel gebruikers onvriendelijk. Ook op de USA site vallen heel veel gebruikers over de nieuwe gebruikers interface van deze aangepaste app.... Hier is absoluut niet goed over nagedacht....! Tja Sonos medewerkers moeten natuurlijk een andere menig hebben :)

Nee hoor, we zijn juist heel eerlijk in onze meningen ten opzichte van Sonos. Het is ook een van de redenen waarom je onze naam en foto ziet, zodat je weet dat je op dit moment een gesprek met hebt, en dan toevallig werk ik voor Sonos en heb ik de technische kennis om je verder te helpen, maar mijn mening over de nieuwe app is werkelijk hoe ik erover denk. En dat zal ook gelden voor mijn collega's. Is de nieuwe app perfect? Absoluut niet. Ik hoop ook dat ze een aantal dingen verbeteren en andere dingen eventueel terughalen. Zelfs doe ik ook suggesties naar het productontwikkel team om dit ter sprake te brengen.
Maar de oude app was erg onoverzichtelijk. Het menu was altijd verborgen onder het "hamburger" menu linksbovenin, instellingen en muziek stond door elkaar heen gemixed, kamers maken moest je een compleet nieuw menu voor openen etc. Nu staat alles onderaan onder verschillende tabbladen, die allemaal een duidelijk doel hebben.
Persoonlijk vind ik dat een stuk fijner. Ik weet dat als ik muziek nu wil, dat ik naar Bladeren kan gaan. Zoek ik mn eigen favorieten? Ga ik naar Mijn Sonos. Wil ik een andere kamer selecteren of kamers groeperen? Ga ik naar de Kamers knop.

Wat ik denk is dat veel mensen het afspeelvenster voor hebben en gezien dat je daar niet de zwarte balk zichtbaar hebt, zal het soms zoeken zijn. Dus ik hoop dat ze daarin misschien wat zullen veranderen, maar dat is dus even afwachten want ik heb daar helaas nog geen verdere informatie over.

Ik hoop dat dit een beetje inzicht geeft. Wat dat betreft mag je mij van alles vragen, ik ben de hele week op het community platform bezig en als er een vraag onbeantwoord is zal ik deze zo snel als ik kan beantwoorden. Ik kan niet garanderen dat ik werkelijk alles kan beantwoorden, wat dat betreft zijn vragen gericht aan nieuwe functies of nieuwe speakers erg moeilijk te beantwoorden zonder daar officiële feedback over te hebben, maar ik zal altijd mijn best doen om zo duidelijk mogelijk te zijn.
Reputatie 1
Badge
Nick P, ik zou eens de moeite nemen op de USA site de reacties te lezen... (een record aantal) Wat daar in het algemeen staat aan op en aanmerkingen op de nieuwe Sonos app is ook mijn mening... Ik heb zelf een heel groot Sonos netwerk (probleemloos) draaien. Veel heb ik als ict techneut zelf moeten uitvinden. Klankborden bij Sonos op wat gecompliceerder niveau blijft lastig. De introductie van de nieuwe app is daar ook weer een mooi voorbeeld van. Ook jouw reactie is er vooral 1 van alles verdedigen en goed praten.... Daar worden we niet echt mee geholpen.... Steek je licht eens op door op de volgende link te klikken.... https://en.community.sonos.com/controllers-software-228995/please-go-back-to-the-last-app-the-update-sucks-so-bad-6791742?sort=dateline.desc#comments
Reputatie 1
Badge
Hier nog meer reacties over de update van de Sonos (ramp) app.... https://en.community.sonos.com/controllers-software-228995/sonos-ios-update-is-shockingly-bad-first-impressions-6791365
Reputatie 7
Badge +2
Wij en dus ook Sonos leest de feedback.
Wij geven je simpelweg uitleg over hoe de App nu te gebruiken is, maar wij als support maken niet de beslissing of iets verandert gaat worden.
Het word alleen doorgegeven aan het development team welke de App ontwikkelt.
Als er masaal gereageert word dat het zo slecht is, dan zal er vast in de toekomst wel iets aangepast worden, in welk aspect aanpassing plaats gaan vinden kan ik helaas verder niet melden.
Wil hier weer ook op melden, dat er zat mensen zijn die heel blij zijn met de nieuwe update's, deze komen dan alleen niet op het forum, want deze zijn de app en hun muziek aan het besturen.
We stellen de feedback in iedergeval op prijs.
Reputatie 1
Badge
Beste Tim S, Er is (internationaal) nog nooit zoveel negatief commentaar op een Sonos IOS app update geweest. Er duidelijk iemand aan het hobbyien geweest.... We wachten de volgende update van deze (ramp) app maar weer af... Helaas hebben jullie daar in NL ook weinig invloed op.... Daarom is het goed dat er wereldwijd veel kritiek wordt geleverd op dit prutswerk....
Reputatie 1
Badge
Overigens.... Desktop versie 8.1 had een enorme lading bugs.... Ook veel te snel en heel ondoordacht uitgebracht.
Ik weet niet wat daar aan de overkant van de plas aan de hand is :S
https://en.community.sonos.com/troubleshooting-228999/new-update-8-1-broke-my-sonos-6792508/index1.html

Vandaag heeft Sonos de 8.1.1 versie uitgebracht. Hopelijk zijn veel van deze bugs er uit.... Niet echt handig allemaal...
Reputatie 7
Badge +2
Dat wij in de EU geen invloed hebben is heerlijk suggestief. en zal je dus moeten tegenspreken, want dit is niet waar.
Tevens zien we geen buggs in de desktop controllers naar voren komen, dus mocht je deze ervaren, dan vernemen we dit graag telefonisch van je zodat we onderzoek kunnen doen / het degelijk kunnen noteren zodat dit opgelost zou worden.
Het zomaar dingen roepen zonder onderbouwing gaat je in iedergeval geen oplossing geven.
Het is in iedergeval wel duidelijk, dat als er een verandering is, mensen hier aan zullen moeten wennen, en je hier dus meer feedback over zult ontvangen dan wanneer er geen verandering word doorgevoert.
Reputatie 1
Badge
Beste Tim S. Sonos heeft de (vele) bugs van desktop versie inmiddels opgelost in update 8.1.1 In hun update release kan je lezen om welke bugs dit ging... Ik heb jullie ook de link van de USA gegeven waar dit uitvoerig besproken werd. Dat de IOS SONOS (ramp) app (internationaal) tot hevige commentaren leidt is inmiddels wel duidelijk. Dat heb ik niet uitgevonden. De word keuze van jullie als Sonos medewerker dat ik (wij op dit forum) dingen roep(en) zonder onderbouwing is ongepast en onjuist. Ik reageer op zaken die aan de orde zijn. Het tekent wel dat jullie niet echt met de klant bezig maar vooral met jullie eigen ego ... Jammer... Ik zou zeggen kijk eens met een andere bril naar deze commentaren en zet die Sonos bril eens af....:D
Reputatie 7
Badge +2
Wat wij hier als Sonos medewerker posten staat los van onze eigen mening over veranderingen ( waar we verder uiteraard ook geen uitspraak over zullen doen ).
Dat we met onze eigen ego bezig zijn is helaas ook weer suggestief.
Het kan kloppen dat wij niet op alle verzoeken een antwoord of oplossing kunnen leveren, maar we doen ons best dit uiteraard wel te doen.
Omtrent dit topic, over de nieuwe controller, kunnen we alleen de feedback aannemen en doorgeven, hier kunnen we inderdaad niks anders op antwoorden, want we zetten verder geen oude software terug.
Misschien dat je in de toekomst veranderingen gaat zien in de Sonos software layout, maar kan hier verder dus geen garantie's op bieden.
Dat mensen refereren aan hobbyisten en prutswerk en wat er nog meer in het verleden is gepost steekt inderdaad af en toe, want ik weet dat iedereen binnen ons bedrijf hart voor de zaak heeft, tevens is het helaas zo dat niet iedereen altijd tevreden gesteld kan worden.
Excuus dat ik verder je amerikaanse topic niet onder ogen genomen heb, heb het al druk zat met de Nederlandse support aanvragen welke via verschillende fora's ons bereiken.
Reputatie 2
Badge +1
Ik snap deze hele discussie niet. Mensen zijn wereldwijd afkerig van verandering dus bij een aanpassing is er altijd commotie. Ik, en mijn gezinsleden, zijn zeer tevreden met de nieuwe app. Werkt prima, even wennen maar wij hebben het een kans gegeven 😃
Badge
Beste mensen, ik reageer ook maar even want het is inderdaad geen succes met deze nieuwe update. Ik constateer een arrogantie vanuit Sonos,die maar niet in wil zien dat de gebruikers wel degelijk kunnen hebben. Nu voelt de reactie als die van Hillary Clinton die praat over "deplorables" als mensen er een andere, niet welgevallige mening op na houden. Nee, het ligt nooit aan Sonos, het ligt aan ONS! Wij, van Sonos weten wel wat goed voor u is....
Op een andere plaats in het forum heb ik al te kennen geven spijt van mijn aankoop van de Playbase te hebben, om meerdere redenen.
En echt: ik ben geen reaguurder die alleen negatieve zaken post. Integendeel. Sonos moet zich schamen!
Goedemiddag! Ik ben het helemaal eens met de topicstarter CeesdB. Je kan onmogelijk concluderen dat de laatste versie van de app een VERBETERING is tov de vorige versie. In de wereld van app design gaat het tegenwoordig voornamelijk om UX design (User Experience.....) en daar schort het mijns inziens enorm aan. De app is niet (meer) intuïtief en lastig in het systeem te krijgen. Opmerkelijk dat een merk als SONOS op dat gebied niet de juiste keuzes heeft gemaakt, althans zo lijkt het. Uiteraard moet je altijd weer even wennen als er veranderingen zijn doorgevoerd, maar hier kan ik (en vele met mij) niet echt aan wennen.
Hopelijk komt er snel een nieuwe versie...
Het probleem is dat de menubalk onderin zwart is en mijn tablet is ook zwart. Daardoor valt hij totaal niet op. Het zou een hele verbetering zijn als deze balk bijvoorbeeld lichtgrijs zou zijn.
Reputatie 5
Badge +2
Ik zal je feedback doorgeven aan onze ontwikkelaars. Ook geef ik alle andere feedback door. Ik kan helaas niet in een handomdraai je app aanpassen, dit is niet aan mij maar met verzamelde feedback van onze gebruikers vermoed ik dat ze hier zeker wat mee zullen gaan doen. Wanneer, hoe durf ik niet te zeggen. Wel wil ik jullie bedanken voor de feedback, zoals aangegeven wordt dit is belangrijk. Als onze gebruikers de app niet mooi vinden, gebruikersonvriendelijk vinden moeten wij dit keren naar een positieve ervaring.
Reputatie 4
Badge +3
Prima app.
Even wennen en dan heb je het zo door.
Verandering is soms lastig.
De één vindt hem prima de ander niet, zo was het ook met de "oude" versie.
Nu maar werken aan een nieuwe desktop versie
Badge +1
Prima app, werkt lekker ik heb er geen problemen mee.
Badge
Wordt er ook gekeken naar de grote hoeveel negatieve reacties op de Sonos app in Google PLay Store?
Ook ik vind de app er niet beter op geworden, veel staat nu weer op een andere - zeker niet altijd logische - plek, lastig om te vinden wat je zoekt. Zelf een kleurschema kunnen kiezen (wit of zwart) zou al een hele verbetering zijn. Ook die enorme tegels in 'Mijn Sonos' mogen best wat kleiner om ook de andere items hier overzichtelijk in beeld te krijgen en het voortdurend moeten scrollen tegen te gaan. Maar ronduit erg vervelend vind ik het dat de Sonog widget na elke (re)start van mijn smartphone opnieuw op mijn home scherm geïnstalleerd moet worden. Telkens staat er 'Niet verbonden met Sonos. Tik voor meer info', terwijl er wel degelijk verbinding is: een tik op de widget opent namelijk wel gewoon de app en kan ik vanuit de app wel muziek kiezen. Maar de widget geeft geen info of besturingsitems weer. Dus al met al ervaar ik de laatste veranderingen aan de app ook niet bepaald als verbeteringen. Ik hoop dan ook op een snelle nieuwe update die er voor zorgt dat deze mankementen verdwijnen en dat het vertrouwen in de app weer een beetje kan worden opgevijzeld...
Badge
Ik schaar mij ook achter de verontwaardigde gebruikers.
Nimmer zagen we zo'n massale negatieve schare gebruikers . Dit na de desastreuze radicale omzwaai die Sonos in haar app heeft laten plaatsvinden.

Het is iedereen duidelijk dat wat werkte moest worden geperfectioneerd.
Niet geamputeerd.

En zolang deze hele klucht voortduurt tussen enerzijds ervaren gebruikers die duidelijk maken dat we niet meer weten hoe te navigeren en, anderzijds een Amerikaanse groep investeerders die kennelijk een andere koers uitzet.
Één waarbij men werkelijk 180 graden ( zwart naar wit bijvoorbeeld) van koers veranderd.?
Kan ik als zwaar investeerder in deze producten slechts hopen dat iemand een prettige app ontwikkeld waarmee wij ook onze speakers kunnen bedienen . Mijn vertrouwen in Sonos is namelijk zinkende:@ .
De nieuwe app is nog steeds echt s*^& Afgezien van het feit dat ik het geen verbetering vind tov de voorgaande, werkt het gewoon niet. 8k kan regelmatig niet meer bij mijn sonos. Als het wel ‘werkt’ stopt de muziek in de slaapkamer als ik het stop in de woonkamer en andersom. Nu werkt het weer helemaal niet.
Waarom bieden ze dan niet de keuze om de oude versie, die wel goed werkte, te blijven gebruiken. Als er een mogelijkheid zou zijn om di3 weer te krijgen, graag. Dan maa4 geen updates meer.

Iemand interesse in een een paar Sonos speakers?

Aangepast door: Ryan A vanwege taalgebruik.
Bestaat er misschien software van derden, zodat ik mijn speakers weer kan gebruiken?
Deze vraag is serieus! Ik wil gewoon weer muziek in huis
Ook ik ben het helemaal eens met alle reacties betreffende de Sonos app. Wij waren echt superblij met Sonos, in alle kamers hebben we een box staan en prezen Sonos bij al onze vrienden. Echter, sinds de nieuwe app zijn we steeds meer teleurgesteld. De app is niet gebruiksvriendelijk. Keer op keer is het steeds weer zoeken waar bepaalde functies instellingen zitten, Het is niet meer intiutief, zoals voorheen en dat is tegenwoordig echt een must voor een app. Dat kan je maken of breken. Daarnaast ervaren ook wij dat boxen niet aangaan of in kamers die we niet geselecteerd hebben. Hoe kunnen jullie dit, gezien alle reacties, toch laten gebeuren? Ik wil heeeeeel graag de oude versie van de app weer terug.

Reageer