Vraag

nieuwbouw Sonos

• 16 mei 2020
  • 6 reacties
  • 105 Bekeken

Hallo! 

Wij zijn aan het bouwen en hadden hiervoor graag sonos gebruikt.

Dit zie ik voor ogen, maar weet niet goed welke kabels ik moet voorzien. Ik zou graag gebruik maken van inbouw en opbouw. (Reeds 2 Sl one in bezit) 

In de woonkamer (Plafond 6,5 meter hoog)zou dat perfect zijn: Beam (hebben we reeds) en 2 inbouwspekers (Achter de zetel op oorhoogte) + sub. 

eetkamer en keuken: inbouw 

bureau en speelkamer: sonos one 

buiten: buitenboxen Sonos 

badkamer boven: inbouw of sonos Sl one 

Slaapkamers: later aanvullen met sonos sl. 

We zouden graag de muziek over alle bedrade en draadloze boksen kunnen bedienen + enkel de woonkamer als surround.

Wat moeten we waar zetten en hoe alles verbinden? 

6 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Ik zou eens in gesprek gaan bij een goede audiowinkel. 

Reputatie 4
Badge +3

Voor de inbouw speakers heb je dus 1 of meerdere Sonos Amps nodig en voor de opbouw in principe alleen een stroomaansluiting. Ik zou er zelf voor kiezen om daar waar het kan, ook een ethernet aansluiting te maken om de Sonos aan je router te bekabelen.

Voor de inbouwspeakers moet je speakerkabel aanleggen; daar zou ik niet op bezuinigen en kiezen voor een goede kwaliteit, ook is de dikte van deze kabel van belang, hoe langer de kabel, hoe dikker (en duurder). Zie onderstaande tabel van Sonos.

https://support.sonos.com/s/article/4764?language=en_US

Reputatie 5
Badge +3

Het advies van @Erooij is goed. Je wilt specifieke zaken die niet makkelijk te veranderen zijn als je het zelf fout doet. Dan is advies/begeleiding van een professional onmisbaar.

Bij de bouw van ons huis heb ik loze leidingen laten leggen naar de punten in de achtermuur waar ik mijn surrounds wilde hebben. Eerst liep daar speakerkabel door, nu stroomkabel. Voor de One's die ik nu als achterspeaker gebruik is een korte stroomkabel verkrijgbaar, dus je kunt het zo maken dat je bijna niets van de aansluiting ziet.

Zoveel mogelijk ethernet-aansluitingen is sowieso handig bij nieuwbouw. Ik heb veel loze leidingen laten leggen en nog kom ik af en toe te kort: 15 jaar geleden had ik niet bedacht dat mijn TV-signaal via netwerkkabel zou lopen. Maar ik had wel een loze leiding liggen.

Reputatie 5
Badge +3

De info is ook veel te weinig. Geen idee hoe groot de kamer is, maar wanneer deze al 6,5 meter hoog is……… Denk dat een Beam dat ook veel te iel wordt en mogelijk de Ones ook. 
Ga eerst eens goed advies inwinnen voordat er ook maar 1 euro aan Sonos wordt uitgegeven. Dit is veel te specifiek om in dit forum te laten beantwoorden.

Reputatie 4
Badge +3

Ik ben het helemaal met jullie eens tav advies. Het is wel zo dat als je naar 10 “adviseurs” gaat, je ook 10 verschillende adviezen krijgt. Ik zou me zelf daarom altijd stevig verdiepen in de materie en goed kijken wat er te koop is en wat "die hard” Sonos ervaringsdeskundigen op dit forum er van vinden. Ik snap daarom de gang naar het forum wel, je kunt je basisinformatie verzamelen en goed gewapend naar de audio zaak gaan. 

Reputatie 5
Badge +3

Maar de gegeven info is zo cryptisch dat niemand hier op het forum er ook maar iets zinnigs over kan zeggen.

Hoe groot zijn de ruimtes, hoe zijn ze ingedeeld, wat wordt bedoeld met buitenspeakers, wil men spraakbesturing en waar, eerst wordt gesproken over 2 SL’s in bezit en later komt er ook een Beam om de hoek , wat wordt bedoeld precies bedoeld met bedrade en draadloze Speakers etc.? En dat wordt er ook nog over inbouw gesproken, kortom een veel te groot project om zomaar wat info hier op het forum te droppen.

Eerst naar een goede audio-adviseur en dan dat advies eventueel delen met vragen op dit forum.

Reageer