nieuw netwerk zoeken

Ik ben van provider veranderd, heb een nieuwe modem (internet) nieuwe decoder ( tv), en nieuw wifi netwerk ontvangen, maar blijkbaar vindt mijn sonos systeem geen verbinding met dit nieuwe netwerk. Heb reeds diverse dingen uitgetest, o.a. aansluiten met eternetkabel gedurende 60 seconden, wifi uit- en ingeschakeld, gsm opnieuw gestart, en waarschijnlijk nog enkele andere aangeraden trucjes, maar niet blijkt te helpen. Kan iemand mij opnieuw laten genieten van muziek en stem via mijn Sonos box ? Veel dank voor jullie hulp.

7 Reacties

Welk type heb je? Al geprobeerd om het terug naar fabrieksinstellingen te zetten, vanaf daar kan je dan ook weer alles opnieuw instellen.

Hier misschien de oplossing.
http://sonos-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3237/~/sonos-product-naar-fabrieksinstellingen-terugzetten
Dank voor uw advies. Teruggaan naar de fabrieksinstellingen wordt voor dit probleem echter afgeraden door Sonos zelf. Op de site van Sonos staat wel dat Support 24/7 bereikbaar is, maar mijn poging van vandaag eindigde met de boodschap dat "Support vandaag gesloten is". Zal morgen opnieuw proberen.
Zo'n groot risico zit er niet aan het enigste dat u kwijt bent zijn muziekservices, Sonos-afspeellijsten en muziekbibliotheekshares. Dat alles kan makkelijk weer terug gezet worden via de Sonos desktop app.
Reputatie 2
Badge +2
Hey luisterdirk,
We hebben een faq pagina voor het aansluiten van Sonos op een nieuwe router:
http://sonos-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3212/~/router-vervangen-of-wifi-instellingen-gewijzigd%3F

Als je deze stappen volgt hoef je geen fabrieksreset te doen en zullen al je instellingen/afspeellijsten etc bewaard blijven.
Badge
Daar zit ik dus met een probleem. Mijn nieuw wireless accesspoint heeft geen uitgaande LAN of WAN poorten. Er is enkel een aansluiting voor verbinding te maken tussen accesspoint en modem/router van Telenet. Als ik het fimpje volg moet ik één van de speakers aansluiten met een ethernetkabel op het accespoint en dat gaat dus niet. Hoe los ik dat dan op??
Reputatie 3
Badge +2
MarcWittevrongel schreef:

Daar zit ik dus met een probleem. Mijn nieuw wireless accesspoint heeft geen uitgaande LAN of WAN poorten. Er is enkel een aansluiting voor verbinding te maken tussen accesspoint en modem/router van Telenet. Als ik het fimpje volg moet ik één van de speakers aansluiten met een ethernetkabel op het accespoint en dat gaat dus niet. Hoe los ik dat dan op??

Dan wil je met je telefoon of tablet of computer verbinden met de modem, en de speaker aansluiten op de modem, om daarna via de geavanceerde instellingen de draadloze installatie te doorlopen.
Dan kun je de Sonos vertellen wat de wifi is van de extender welke geen ethernet aansluiting heeft.
Badge
Bedankt voor de tip maar heb gewoon het SSID en wachtwoord van het accespoint gewijzigd naar deze van de vorige wifi. Veel sneller opgelost. (kreeg deze tip van een kennis die ooit een gelijkaardig probleem had)

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)