Beantwoord

Nieuw netwerk: Kan niet door muziek bladeren, 701 fouten

• 30 December 2018
  • 3 reacties
  • 502 Bekeken

Sinds twee weken zijn wij verhuist en sinds die tijd hebben we problemen met het afspelen van muziek via de Sonos. Krijgen fouten als 'kan niet door muziek bladeren' en 701.

In de oude situatie hadden we naast de ziggo connectbox router een aantal airport extreme (in brigde mode) ap's staan voor het wifi netwerk. Via dit netwerk verbond de sonos ook. Op het nieuwe adres hebben we een nieuwe connectbox gekregen. In eerste instantie wilden we de airport extremes niet meer gaan gebruiken dus heb ik de Sonos direct op de Ziggo Connectbox aangesloten via draadloze setup.

De Sonos heeft het een paar dagen gedaan maar de volgende dag kreeg ik bovenstaande foutmeldingen. Ik heb de SSID gewijzigd en de sonos opnieuw verbonden. Deed het weer, maar voor ongeveer 1 dag. Airport extreme weer aangesloten met een aparte SSID, Sonos opnieuw verbonden, deed het weer voor 1 dag. Inmiddels is het niet meer mogelijk dit te doen, als ik het SSID wijzig van zowel de ziggo router als de airport kan ik de draadloze setup weer doorlopen maar krijg via de Sonos controller iedere keer dezelfde errors.
Ik heb ook de router, airport extreme en alle Sonos producten van de stroom gehaald en een voor een weer aangesloten. Heeft helaas ook niet geholpen.

Ik heb hier op het forum al eea gelezen over dit onderwerp maar helaas de goede oplossing nog niet kunnen vinden. Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Groet,

Jake
icon

Beste antwoord door Tim S 8 January 2019, 09:41

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Graag ontvang ik een diagnose van de Sonos installatie, het liefst aangemaakt binnen 20 minuten nadat het probleem zich voordoet.
Zie het bevestigings nummer van deze diagnose graag tegemoet.
He Tim,

Ik weet niet wat er is gebeurd maar alles werkt gewoon weer zoals het hoort en ook al een paar dagen. Heel vreemd maar wel fijn dat het is opgelost. Blijkbaar werkt het al als je een berichtje post 😃.

thanks voor je reactie in ieder geval.

Gr,

Jake
Reputatie 7
Badge +2
Goed om te horen dat de problemen niet meer aanwezig zijn, mocht het toch weer optreden neem dan graag telefonisch contact op zodat we direct onderzoek kunnen doen.