Vraag

Nieuw netwerk

  • 11 November 2020
  • 3 reacties
  • 619 Bekeken

Hallo, wij hebben een Ziggo router en gisteren een nieuwe Mesh met TP-Link Deco M4 geinstalleerd. De WiFi van de Ziggo staat nu uit. De Sonos boost is nog steeds verbonden met de Ziggo router. Nu is de gehele Sonos installatie niet meer te vinden. Wellicht omdat de Deco M4 nog in router mode staat. Maar in AP mode ging ons hele netwerk zo'n beetje plat. Heeft iemand ervaring op dit gebied. Moet ik de Boost aan een van de Deco M4's connecten?

bij voorbaat dank,

Evertjan


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7

Je hebt twee verschillende netwerken nu: je telefoon zit op de Deco, terwijl de Sonos aan je Ziggo-netwerk zit. Daardoor kunnen ze elkaar niet zien. Waarom probeer je niet eens de Boost aan je Deco-netwerk te hangen? Is bekend waarom het Deco-netwerk in ap-mode “plat” gaat? Want dat leek me de juiste oplossing.

@106rallye

Dank. Dat is waar wij ook aan zitten te denken. Waarom die AP mode niet goed wilde functioneren moet ik nog uitzoeken. Ik vermoed dat je niet twee van de drie M4's bekabeld moet hebben naar de Ziggo router. Eentje al losgetrokken, maar van de overige huisgenoten mag ik nu niet aan de spullenboel zitten. Vanavond krijg ik weer een "service window” :slight_smile:

Gisterenavond weer bezig geweest. De boost is geconnecteerd en is zichtbaar in de Sonos app. Maar speakers connecteren ho maar. Als ik wil toevoegen, dan vindt de app zeker wel de speaker, maar ipv dan te connecten aan de boost wordt er eerst een tijdelijk Sonos Wifi aangemaakt en dan moet ik connecten met mij normale wifi en daar gaat het fout. Dan zou je denken dat de Boost geen signaal uitzendt. Ik denk dat ik maar de diagnostics naar Sonos stuur. Ik weet het anders ook niet meer