Vraag

Netwerkprobleem gedetecteerd iOS

• 2 januari 2020
  • 8 reacties
  • 244 Bekeken

Ik kan niet meer aanmelden in de Sonos app op iOS. Hij maakt ook geen verbinding meer met Applye Music, terwijl internet prima werkt. Ook router enz al een keer gerestart, app opnieuw geïnstalleerd.

Heb een diagnose gestuurd (447632985).

8 Reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hoi C00llin,

De Woonkamer Playbar zit bekabeld aangesloten via ethernet.

Waar gaat deze kabel naartoe? de technicolor modem?

Op het moment van de diagnose staat je iOS toestel met een wifi-versterker in contact.

Hoor ook graag hoe deze versterker met de technicolor modem in contact staat.

Klopt allemaal. De ‘versterker’ is een accesspoint waar alles in huis op is aangesloten. De technicolor is de router. Ik heb nu de ethernetkabel uit de playbar gehaald. Beiden geven nu aan op WiFi te werken.

Het probleem blijft echter hetzelfde.

Reputatie 7
Badge +2

Wil je vragen ons te bellen zodat we degelijk onderzoek kunnen doen naar je netwerk en aangesloten apparatuur.

En weer geen oplossing hier aangedragen zodat andere gebruikers er ook profijt van hebben… Noem 1 reden waarom!

Reputatie 5
Badge +3

@Mies030 Drie threads heropenen met ongeveer dezelfde opmerking werkt ook niet echt…..

https://nl.community.sonos.com/installatie-en-gebruik-229100/netwerkproblemen-gedetecteerd-op-sonos-app-6770033

https://nl.community.sonos.com/installatie-en-gebruik-229100/netwerkproblemen-gedetecteerd-op-sonos-app-6769856

Dit is een gebruikersforum; Sonos kijkt alleen af en toe mee. Dit betekent ook dat als iemand nadat hij zijn probleem hier heeft gemeld belt met Sonos, er geen link bestaat met een hier al gestelde vraag. Voor Sonos is zoiets dus moeilijk. Hun FAQs staan bovendien ergens anders. Degenen die hier helpen zijn vooral gebruikers, die dit geheel belangeloos in hun eigen tijd doen. Dus als je een probleem hebt, laat het dan (op één plek) weten, dan proberen we je te helpen. Daarbij helpt het als je een vriendelijker toon aanslaat….…

Je kunt je probleem ook telefonisch aan Sonos doorgeven.

@106rallye "Dit is een gebruikersforum; Sonos kijkt alleen af en toe mee...” de domeinnaam https://nl.community.sonos.com/ deed mij vermoeden dat dit forum door Sonos zelf opgezet is, vandaar mijn wat geïrriteerde toon over het niet aandragen van een oorzaak/oplossing. Het is zeker niet mijn bedoeling om de behulpzame intenties van gebruikers af/aan te vallen, in tegendeel!

Echter, snap ik nog steeds niet waarom er bij de betreffende posts nergens een oorzaak/oplossing aangedragen wordt voor dit probleem ondanks dat blijkt dat het toch opgelost is ;-)

Maar ik zal zeker ook Sonos vandaag even bellen met het betreffende diagnose nummer.

Thx!

Reputatie 7
Badge +2

Het forum is inderdaad door Sonos op gezet, zodat gebruikers met elkaar in contact kunnen treden.

Als er een oplossing was, dan hadden we deze waarschijnlijk ook aangedragen op ons forum, toch staat in elk topic over dit probleem beschreven dat we graag een telefoontje tegemoet zien, omdat er onderzoek gedaan moet worden.

We zien deze dan ook graag tegemoet.

Badge

Ik had ook al enige dagen problemen met de Sonos App op iOS (zowel iPhone als iPad). Sonos app op Windows 10 werkte prima. Probleem was dat ik geen nummers meer kon opzoeken.

Heb de volgende stappen ondernomen:

• Sonos App op iOS opnieuw ingesteld: Instellingen → App-voorkeuren → App resetten → App afsluiten en opnieuw starten → Verbinden met bestaand systeem
  • Helaas, het lukte mij niet op opnieuw aan te melden: “kan niet aanmelden netwerkprobleem
  • Vervolgens de Bridge van de stroom gehaald 10 seconden: geen verschil
  • Vervolgens Modem/Router van de stroom gehaald 10 seconden en nogmaals de Sonos App op iOS opnieuw ingesteld… et voilà: het werkt weer!

Reageer