Vraag

netwerk 5 GHz probleem

  • 21 November 2020
  • 5 reacties
  • 4585 Bekeken

Hallo

 

Ik heb sinds enige tijd een volledig 5GHz netwerk in huis (aanzienlijke verbetering). Sindsdien werkt mijn Sonos set (playbar + 4x Play1) niet meer. Met allerlei tijdrovende pogingen en de informatie hier en elders kom ik er niet lekker uit. 

  • Is het een oplossing de playbar te bekabelen? Dus vanaf mijn 5 GHz netwerk. En kan dan Sonos aangestuurd worden via telefoon ed op mijn 5GHz netwerk? De informatie die ik hierover kan vinden is tegenstrijdig. 
  • Welke andere oplossingen heb ik? 

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Ik ben me er overigens van bewust dat mijn Sonos apparaten niet werken met 5 GHz draadloos. Mijn vraag is dus of bekabelen van playbar oplossing biedt, of er een ander alternatief is? Dank!

 

Reputatie 7

Sinds enige tijd doen sommige Sonossen het wel met 5Ghz. Die van jou dus niet.

Je zou de Playbar inderdaad kunnen bekabelen, liefst aan de router, niet aan een ap of zo. Dan maakt hij een Sonosnet aan voor de communicatie onderling. Een Boost rechtstreeks aan je router doet hetzelfde.

Als je 5Ghz netwerk deel uitmaakt van hetzelfde netwerk als waar je Sonossen op zitten moet je telefoon contact met ze kunnen krijgen - alle netwerkcontacten lopen immers via de router.

Dank 106rallye. Wat bedoel je met (niet aan)een ap? 

Reputatie 7

Sorry, een ap is een accesspoint.

Dank. Het is gelukt: playbar bedraad (wel vanaf Apple Time Capsule in bridge modus, die weer met kabel aan router zit) en met niet bedrade speakers. En te bedienen vanaf 5 GHz wifi netwerk.