Beantwoord

Netgear GC110

• 12 August 2018
  • 5 reacties
  • 158 Bekeken

ik heb mijn Sonos Bridge aangesloten op een Netgear GC110. Met enige regelmaat valt de verbinding weg. De poort waar de Sonos op aangesloten zit werkt niet meer. Als ik deze omzet naar een andere poort gaat het enkele dagen goed en dan stopt ook die poort ermee. Als ik de Netgear reset werken alle poorten weer. Na enkele weken valt de poort waar de Sonos op aangesloten is weer uit en herhaalt voorgaande zich. Hiervoor zat de Sonos Bridge op een HP switch en waren er geen problemen. Is dit een bekend probleem is er een oplossing?
icon

Beste antwoord door Frank N 15 August 2018, 11:20

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hey Emile, ik ben niet bekend met een probleem dat Sonos poortjes op een switch deactiveert. Het lijkt mij ook niet dat dit het geval is. Ik wil je vragen om de kabel even te vervangen tussen de Bridge en de switch.

Is het mogelijk dat je de Bridge op een andere plek in je netwerk aansluit?

Wanneer je de app van Sonos kunt gebruiken, wil je dan eens een diagnose maken? (instellingen, geavanceerde instellingen, diagnose verzenden)
Hoi Frank, dank voor jouw reactie. Ik heb de Sonos Bridge met een andere kabel op de Netgear aangesloten en diagnostische info verstuurd (1638780374).
Reputatie 5
Badge +3
Dank je wel voor de diagnose. Hieruit maak ik op dat je onder meer een probleem hebben genaamd 'multicast flooding'. Dit betekent dat de Boost onnodige data binnenkrijgt en dat moet hij eerst verwerken voordat hij de correcte data door kan zetten naar de speakers. Om dit op te lossen dien ik wat meer info over de switch te krijgen, zoals welk merk en model deze is. Je zult namelijk de functie 'IGMP Snooping' moeten aanzetten hierop. Dit zorgt ervoor dat de onnodige data niet bij de Boost uitkomt.
Dank voor de analyse. De switch is een Netgear GC110.
Reputatie 5
Badge +3
Juist, daar heb ik overheen gelezen. Volgens de productpagina heeft dat model inderdaad IGMP snooping.

Je kunt inloggen op je Netgear en de functie aanzetten. Vervolgens is het een kwestie van alle apparaten op de switch aansluiten. Al het verkeer moet via de switch lopen.