Vraag

Nadelen gebruik Play 5's als surround én stereo?

  • 17 October 2020
  • 2 reacties
  • 1848 Bekeken

Ik heb inmiddels een tijdje al de play 5's als surround gekoppeld aan de playbar en sinds gister de sub erbij. De 5's staan uiteraard als rear speakers en mijn tv staat midden in de kamer (op wieltjes kun je naar de zijkant wegrijden) met de playbar eronder. Als ik muziek wil luisteren in stereo dan zet ik de play 5's in 'volledig’ stand (ipv sfeervol) en zover ik weet gaat de playbar dan ook in stereo mee en uiteraard doet de sub ook mee.

De positie van de play 5's zijn eigenlijk prima en die zou ik ook niet ergens anders hebben geplaatst als ik ze alleen voor muziek zou gebruiken. 

Toch lees ik af en toe dat in deze opstelling de play 5's en sub minder mooi tot hun recht komen als dat je de play 5's alléén met sub als stereo opstelling zou gebruiken. Wil best 2 one's neerzetten als surround en de play 5's in de andere hoek zetten maar dan heb je weer het probleem dat de sub óf bij de ene groep mee doet óf bij de andere. Ik hou van bass bij surround én bij mijn muziek.   

wat is jullie mening over muziek afspelen in huidige opstelling? wie heeft dit ook gedaan op deze manier, en nu niet meer of wel. Ga wel testen maar ben benieuwd 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Zet je iedere keer de play5 op “volledig” bij muziek afspelen?
Dit kun je gewoon aanlaten, bij tv kijken heeft deze instelling geen waarde.

De 2 play5’s hebben een ruimer stereobeeld dan de playbar, klopt en dit kan in bepaalde opstellingen in bepaalde ruimtes teniet gedaan worden doordat er een beam/playbar/Arc meespeelt.
Meestal in de wat  kleinere ruimtes.
De ruimte wordtdan teveel gevuld en je onderscheidt lastig het stereobeeld.
Wordt toch even testen wat je het prettigst vindt, :-)


 

Hoi @Ralphmalph 

Zelf heb ik de Arc met twee Sonos One Gen 2 en een Sonos Sub als Surround installatie voor mijn tv.

De twee Play 5 Gen 2 heb ik verticaal geplaatst aan de muur, voor een optimale stereobeleving. 
Ikzelf zou het een beetje te veel van het goede vinden om de Play 5 te gebruiken als achter boxen, daar zijn ze echt te goed voor.

Omdat de Arc een goede bas weergave heeft zou ik de Sonos Sub los kunnen koppelen van mijn Sonos Surround systeem.
Dat doe ik echter niet want de Sub geeft toch een extra dimensie aan filmbeleving.

Ben dus aan het sparen voor een tweede Sonos Sub.:wink: